• چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۱
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 98041909917
  • خبرنگار : 71594

در دیدار با رئیس دیوان عالی کشور

عیسی امینی: دیوان عالی کشور زمینه صدور آرای متقن را فراهم کند

عیسی امینی: دیوان عالی کشور زمینه صدور آرای متقن را فراهم کند

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه نظارت بر محاکم و آرای قضائی وظیفه مبتنی بر قانون اساسی دیوان عالی کشور است، گفت: دیوان عالی کشور باید با فعال‌تر ساختن هیئت عمومی و نظارت مستمر زمینه را برای صدور آرای متقن و مستدل فراهم سازد.

به گزارش ایسنا، عیسی امینی در دیدار با رئیس دیوان عالی کشور که روز سه‌شنبه -۱۸ تیرماه- برگزار شد، ضمن سپاس از موافقت ریاست محترم دیوان عالی کشور برای برگزاری این هم اندیشی صمیمی با هیأت مدیره کانون وکلای مرکز، اظهار کرد: در ابتدا انتخاب شایسته جنابعالی توسط قضات عالیقدر دیوان عالی کشور را تبریک عرض می‌کنم. خوشبختانه با شروع مدیریت جنابعالی دو امر مبارک و اثرگذار رخ داد. نه تنها با سخنان اخیر جنابعالی در رعایت شأن و جایگاه وکیل دادگستری به ویژه بانوان وکیل در اجرای عدالت نوید تکریم بیشتر شأن وکیل و بانو را می‌دهد، بلکه صدور رأی اخیر وحدت رویه در باب تساوی دیه زن و مرد نیز تغییر نگرش در روش تفسیر و یک حرکت جریان ساز در قاعده سازی را نوید می‌بخشد.

وی با بیان اینکه خانه و کار وکیل دادگستری در دادگستری است، گفت: امروز در جریان پوپولیستی و ویران‌ساز، از رفع انحصار و حمله به کانون سخن می‌گویند و تلاش می‌کنند که در بعضی از اجزای مجلس هم رخنه کنند، اما آن تحرک لازم و اثرگذار قوه قضائیه در کمیسیون قضائی و مرکز پژوهش‌های مجلس را در یک سال اخیر نمی‌بینیم و حال آنکه وضع قواعد نادرست بر قوه قضائیه و کانون وکلا اثرگذار خواهد بود.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص بحث اخذ پروانه وکالت توسط قضات سابق، خاطرنشان کرد: مدیران کانون‌ها به حداقل سابقه قضائی ۱۰ ساله اعتقاد دارند. افکار متفرقه افراطی و بدون اصول خارج از کانون وکلا و قوه قضائیه وجود دارد که صرفاً به دنبال تخریب وضعیت و چهره قاضی و وکیل و آینده آنها هستند.

امینی یادآور شد: انحصار توسط آن عده‌ای ایجاد می‌شود که در این چند سال اخیر به دنبال ایجاد بی‌نظمی و سلطه در بخش‌های مختلف حقوقی و اتفاقاً انحصار برای خود هستند و باید جز دغدغه‌های قوه و کانون‌های وکلا و مجلس باشد.

وی با بیان اینکه برای ما قاضی و وکیل، هر دو برابر و هم شأن هستند، تاکید کرد: دیوان عالی کشور عالی‌ترین مرجع قضائی است و سال‌ها وکلای دادگستری بدون محدودیت وارد دیوان عالی کشور می‌شدند. متأسفانه دو سال اخیر گرفتار محدودیت شده و انتظار داریم جنابعالی دستور عاجل در ورود و خروج بدون محدودیت همکاران در دیوان عالی کشور صادر کنید.

رئیس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه برخی از همکاران وکیل ما به دلایلی محبوس هستند، گفت: بدون ورود در ماهیت، انتظار داریم در بحث اعاده دادرسی، قوانین و رأفت اسلامی شامل این دسته از همکاران شود و توجه جنابعالی نیز مورد استدعاست.

امینی در پایان خاطرنشان کرد: نظارت بر محاکم و آرای قضائی وظیفه مبتنی بر قانون اساسی دیوان عالی کشور بوده و این انتظار، انتظار مردم ایران است. دیوان عالی کشور باید با فعال‌تر ساختن هیأت عمومی و نظارت مستمر زمینه را برای صدور آرای متقن و مستدل بیشتر فراهم سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha