• چهارشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98041910023
  • منبع : نمایندگی خراسان رضوی

سفیر سوئیس در ایران: پناهندگان در ایران از خدمات مطلوبی برخوردار هستند

سفیر سوئیس در ایران: پناهندگان در ایران از خدمات مطلوبی برخوردار هستند
عکس: مهاجرین در مرز دوغارون

سفیر سوئیس در ایران گفت: پناهندگان و اتباع خارجی در ایران از تمام خدمات مطلوب مانند آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و.... برخوردار هستند.

مارکوس لایتنر در سفر چندساعته به مرز دوغارون تایباد در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برنامه‌های ارائه شده در راستای خدمات به پناهندگان و اتباع خارجی در زمینه‌های بهداشت، آموزش، معیشت، کمک‌های حقوقی، سواد آموزی، خوداتکایی، خدمات بهداشتی است و همچنین این برنامه‌ها از بازگشت داوطلبانه پناهندگان نیز حمایت می‌کند.

وی به اهداف بازدید از مرز دوغارون اشاره کرد و افزود: این بازدیدها بسیار مؤثر و مطلوب است تا ما شرایط منطقه را از نزدیک بررسی کنیم و با نحوه خدمات‌رسانی به اتباع خارجی بیشتر آشنا شویم.

لایتنر تصریح کرد: روزانه عده زیادی از پناهندگان از طریق مرزهای کشور وارد و خارج می‌شوند، مرز دوغارون یکی از معبرهای پرتردد است که شرایط بسیار مطلوبی در ارائه خدمات دارد.
وی مطرح کرد: اکنون اداره اتباع و کمیساریای عالی، خدمات شایسته‌ای به پناهندگان در ایران ارائه می‌دهند اما بررسی عملکرد بسیار مهم است این‌گونه با نیازها در مناطق آشنا شده و مشکلات را بررسی و برطرف خواهیم کرد.
او عنوان کرد: کشور سوئیس حمایت خود را نسبت به پناهندگان اعلام می‌کند و با ایجاد تعامل، همکاری و همفکری با ایران سعی در برطرف کردن نواقص دارد.
سفیر سوئیس در ایران عملکرد خدمات‌رسانی در مرز دوغارون را بسیار مطلوب اعلام کرد و گفت: خوشبختانه کشور ایران همکاری‌های بسیار خوبی با امور پناهندگان سازمان ملل دارد.

۱۱ نفر از سفرا، دیپلمات‌های خارجی و هیئت همراه و مسئولان سازمان‌های بین‌المللی مرتبط با امور پناهندگان در ایران، اخیراً از کلینیک پناهندگان خارجی، مرکز آموزش و پیش آگاهی از خطرات مین، دفتر کمیساریای عالی و نقطه صفر مرز دوغارون در یک سفر چندساعته بازدید کردند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha