• چهارشنبه / ۳ مهر ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 98070302140
  • خبرنگار : 71132

انتقاد سخنگوی هیأت رئیسه از نقدهای غیرمنصفانه درباره لایحه تجارت

انتقاد سخنگوی هیأت رئیسه از نقدهای غیرمنصفانه درباره لایحه تجارت

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه نقد لایحه تجارت در صداوسیما از رسانه‌ها خواست نقد خود را در این باره به صورت منصفانه مطرح کنند.

به گزارش ایسنا، اسدالله عباسی در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس در جمع خبرنگاران گفت: کتاب اول لایحه تجارت با عنوان «قراردادهای تجارتی» در ۳۳۱ ماده به تصویب مجلس رسید که نظر اقتصاددانان و حقوقدانان نیز در این زمینه اخذ شد اما در صداوسیما مسائلی مثل رکوردزنی در تصویب این لایحه مطرح شد.

وی با بیان اینکه کتاب دوم لایحه تجارت در رابطه با استناد تجارتی به زودی در دستور کار صحن مجلس قرار می‌گیرد، گفت: قانون تجارت مشکلاتی مثل خلأ قانونی لیزینیگ، دلالی و واسطه‌گری را حل می‌کند. قانون تجارت فعلی در سال ۱۳۱۱ تصویب و در سال ۱۳۴۷ اصلاح شده که با توجه به شورای نگهبان در رابطه با شرعی نبودن آن و همچنین تجارب مجالس هفتم، هشتم و نهم بررسی‌های کارشناسی در مجلس از سوی نمایندگان و مرکز پژوهش‌ها، اقتصاددانان و حقوقدانان صورت گرفته و بستر مناسبی را برای اصلاح قانون فراهم کرده است.

عباسی با ابراز امیدواری نسبت به طرح منصفانه انتقادات از سوی اصحاب رسانه گفت: امیدواریم رئیس سازمان صداوسیما هم نظارت بیشتری بر برنامه‌های این سازمان داشته باشد. ما در جلسه هیأت رئیسه نیز مقرر کردیم که شورای نظارت بر نمایندگان این موضوع را بررسی کنند و صاحب‌نظران و کارشناسان مرکز پژوهش‌ها نیز در برنامه‌های مربوطه استفاده شود تا اظهارنظرها کارشناسی باشد.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس همچنین از تغییر زمان جلسات مجلس خبر داد و گفت: از هفته آینده جلسات علنی مجلس در دو نوبت صبح و عصر یکشنبه و همچنین در نوبت صبح روزهای دوشنبه و سه‌شنبه برگزار می‌شود و کمیسیون‌ها نیز در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تشکیل جلسه می‌دهند.

وی از برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس در خصوص یارانه‌ها با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزرای نفت، نیرو، اقتصاد، کار، مرکز پژوهش‌ها، اتاق اصناف و بازرگانی خبر داد و گفت: در این جلسه که بیشتر در خصوص یارانه‌ها، یارانه‌های پنهان و همچنین یارانه‌های بخش انرژی برگزار می‌شود این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت که ۹۸۰ تا ۱۲۰۰ هزار میلیارد تومان یارانه پنهان که پرداخت می‌شود باید در چارچوب باشد.

عباسی ادامه داد: برخی نگرانی‌هایی درباره عدم واریز یارانه شهریورماه داشتند که سامانه‌ای به این منظور مشخص شده و کسانی که به ناحق یارانه‌شان قطع شده می‌توانند از این طریق موضوع را پیگیری کنند.

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس اضافه کرد:‌ ما از هیأت دولت و شورای نگهبان درخواست کردیم که هر چه سریع‌تر لوایحی که برایشان اولویت دارد را احصا و به ما اعلام کنند تا به کمیسیون‌های مربوطه ارجاع و به هیأت رئیسه ارائه شود و در دستور کار قرار گیرد تا ان‌شاءالله طرح و لایحه ای برای مجلس آینده باقی نماند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha