• سه‌شنبه / ۵ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۷:۱۲
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 99010502272
  • خبرنگار : 71589

ساخت ماسک غواصی که به ماسک تنفس مصنوعی تبدیل می‌شود

ساخت ماسک غواصی که به ماسک تنفس مصنوعی تبدیل می‌شود

یک شرکت که دریچه و سوپاپ های جایگزین چاپ سه بعدی برای ماسک های تنفس مصنوعی یا ونتیلاتورها می سازد، شگفتی دیگری با فناوری چاپ سه بعدی اختراع کرده است که یک تبدیل شونده است که ماسک تنفس زیر آب یا غواصی را به ماسک تنفسی تبدیل می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی ای، فناوری چاپ سه بعدی ترفندهای جدیدی را برای کمک به کنترل شیوع کروناویروس جدید به ارمغان می آورد.

اکنون یک شرکت ایتالیایی که دریچه و سوپاپ جایگزین چاپ سه بعدی برای ماسک های غواصی می سازد، از تجربه خود در راه مبارزه با کووید-19 استفاده کرده است و ونتیلاتورهایی می سازد که بسیار مورد نیاز بیمارستان ها در سطح جهانی است.

این شرکت موسوم به "Isinnova" آداپتورهای چاپ سه بعدی را اختراع کرده است که ماسک تنفس زیر آب و غواصی را به ماسک های اکسیژن C-PAP تبدیل می کند.

شرکت "Isinnova" یک اختراع حیاتی برای برآورده کردن نیازهای مربوط به بیماری کروناویروس جدید اراده داده است که یک آداپتور چاپ سه بعدی است که قادر به تبدیل یک ماسک غواصی به یک ماسک تنفسی کارآمد برای اکسیژن رسانی و بهبودی مبتلایان به کووید-19 است.

به گفته این شرکت، به محض اطلاع شرکت "Easybreath" که سازنده ماسک های غواصی است، بلافاصله ابراز تمایل به همکاری کرد.

نمونه اولیه این محصول به خوبی کار می کند و کارکنان بیمارستان به این ایده علاقه مند شده اند.

درک اینکه ماسک غواصی چه کاری انجام می دهد کار سختی نیست، اما ماسک های این شرکت، تمام چهره فرد را می پوشاند و به شناگر وسعت دید زیاد و منظره ای بدون مانع از محیط زیر آب می دهد.

این شرکت ایتالیایی فعلا قصد ندارد بلافاصله این ماسک را به تولید انبوه برساند، چرا که این محصول هنوز تأیید نشده است و استفاده از آن منوط به شرایط نیاز ضروری است. در واقع این محصول هنوز مجوزهای قانونی را دریافت نکرده است و بیماران مجبورند برای اجازه استفاده از آن در مراقبت از خود، رضایتنامه امضا کنند.

در نتیجه مخترعین ایتالیایی تأکید می کنند که اختراع جدید آنها فقط باید در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرد و به تدریج تبدیل به یک وسیله جدید و رایج در بیمارستان ها در سطح جهان شود.

آنها می‌گویند: استفاده از این اختراع رایگان خواهد بود، زیرا هدف این است که همه بیمارستان های نیازمند در صورت لزوم بتوانند از آن استفاده کنند.

از آنجا که کروناویروس به سرعت در سطح جهان در حال شیوع است، مهندسان و مخترعان وظیفه دارند راه های جدیدی برای مبارزه با این ویروس پیدا کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha