• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۳:۲۹
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99012716025
  • خبرنگار : 71565

فولادگر: تهدیدهای کرونا را به فرصت تبدیل کنیم

فولادگر: تهدیدهای کرونا را به فرصت تبدیل کنیم

رییس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان این‌که شیوع کرونا ،‌تهدیدهایی را با خود به همراه آورد، گفت: این تهدیدها را می‌توان به فرصت‌هایی برای اصلاح ساختارهای سیاسی، فرهنگی و اقتصادی تبدیل کرد. کشورهایی موفق هستند که مدیریت آینده داشته باشند.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: اگرچه کرونا با دستکاری بشر منتشر شد ولی در مقام یک امتحان بزرگ الهی، جوامع بشری و انسان‌ها در معرض آزمون‌های بزرگ قرار داد.

وی ادامه داد: این بلیه یعنی ویروس کرونا تهدیدهای زیادی را هم به همراه داشت که قابل تبدیل به فرصت‌هایی برای اصلاح ساختارهای سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نیز خواهد بود. جهان پیش از کرونا با جهان بعد از آن متفاوت خواهد بود. کشورهایی موفق خواهند بود که در این باره مدیریت آینده داشته باشند. در کشور خودمان باید فرصت‌های زیادی را از تهدیدهای کرونایی پدید بیاوریم.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی بیان کرد: توجه به رابطه انسان با خداوند و توکل به ائمه معصومین، تدبیر بهتر و برنامه‌های کارآمدتر توسط مسئولین، تداوم در اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی و تقویت امکانات درمانی، اصلاح ساختارهای اداری و استقرار دولت الکترونیک، توجه به کسب و کار تجارت الکترونیک، تمرکززدایی و تفویض اختیارات به استان‌ها، برنامه مهاجرت معکوس از شهرهای بزرگ از جمله مواردی است که می‌توان در دستور کار قرار داد.

فولادگر عنوان کرد: می‌توان زمینه خروج از رکود پیش‌رو که در ماه‌های آینده در جلوی ما قرار خواهد داشت را با سیاست‌های جهش تولید فراهم کرد. امسال نیز از سوی رهبر معظم انقلاب سال جهش تولید نامگذاری شد و ایشان اقتصاد را اولویت کشور و مسئولین قلمداد کردند. در شرایط رکود تورمی فعلی مهم‌ترین راهکار برون‌رفت از سوی ایشان، جهش تولید عنوان شد. علی‌رغم تلاش‌هایی که در این باره در سال‌های گذشته انجام شد همچون تصویب قانون حمایت از تولید در مجلس شورای اسلامی، برخی اقدامات اجرایی دولت و تلاش‌های فعالان اقتصادی هنوز خیلی از ظرفیت‌های تولیدی تا رسیدن به رشد پایدار اقتصادی ناتمام مانده است.

وی اضافه کرد: از الزامات جهش تولید می‌توان به استفاده حداکثری از ظرفیت‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری کشور نام برد. کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی ۱۰ جلسه در این باره و در خصوص موضوع تولید برگزار کرد که امروز گزارش خود را به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد کرد. موضوع جهش تولید باید با اصلاح ساختارهای اقتصادی حاکم بر تولید و با زمینه‌سازی ارتقاء بهره‌وری و استفاده حداکثری از ظرفیت‌های تولیدی فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha