• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99012716102
  • خبرنگار : 71620

خطاب به رییس جمهور

نماینده سیرجان: به فریاد نیازمندان برسید

نماینده سیرجان: به فریاد نیازمندان برسید

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور گفت: به فریاد نیازمندان به صورت جدی برسید.

به گزارش ایسنا، شهباز حسن پور بیگلری در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: همه مسوولان باید به وجود مردم بزرگ ایران افتخار کنند که علیرغم مشکلات اقتصادی، پای صندوق رای آمده و به نظام و آرمان‌هایش اعتماد کردند. شرکت شکوهمند مردم در انتخابات نشان داد، مردم خواستار تغییر در وضع اداره کشور هستند. امیدوارم که صدای این مردم را همگان به روشنی بشوند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در مورد همکاری مردم این منطقه در بیماری کرونا گفت: در این روزهایی که دولت باید کنار مردم باشد، آنها در کنار دولت ایستادند و با تشکیل پویش‌های مردمی متعدد هم چون پویش بازرگانان، هنرمندان، ورزشکاران و دانشگاهیان بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال کمک کردند و بیشتر نیاز جامعه درمانی شهرشان را مرتفع کردند. این قبیل اقدامات باید در چهارگوشه جهان با صدای بلند گفته شود. امید است که صدا و سیما به گوشه‌ای از این موضوعات اشاره کند.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس جمهور  با بیان اینکه به فریاد نیازمندان به صورت جدی برسید، مدعی شد: امروز بیش از ۱۰ میلیون خانوار در کشور به نان شب محتاج هستند. به داد خیل جوانان بیکار و نیازمند خصوص افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی برسید. ما منتظر گزارش به روز شما از وضع موجود و اقدامات عملی و برنامه‌هایتان با توجه به جهش تولید هستیم.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از وضعیت کسب و کارهای خرد ابراز نگرانی و تاکید کرد: دست فروشان،‌ کشاورزان و کارگران ساختمانی چگونه باید معیشت خود و خانواده‌یشان را تامین کنند؟. آیا وزیر جهاد کشاورزی در جریان سرمازدگی و سیل اخیر استان کرمان است؟ عملکرد صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان بسیار ضعیف است.

حسن پور همچنین خطاب به وزیر اقتصاد گفت: چرا پس از ماه‌ها جلوی حقوق‌های نجومی گرفته نمی‌شود. علت پرداخت ارز دولتی به قیمت دو میلیارد و ۷۰۶ میلیون دلار برای واردات کالاهای غیر اساسی از قبیل نخ دندان، عروسک و اسباب بازی چیست؟ چرا بیش از ۱۰ میلیارد تومان مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰ تومانی توسط بانک‌ها وصول نشده است. مگر همین بانک‌ها نیستند که برای یک میلیون تومان وام مردم را اسیر می‌کنند.

نماینده مردم سیرجان در مجلس شورای اسلامی در پایان نطق خود خطاب به نمایندگان و عبدالرضا مصری گفت: آیا اطلاع دارید که رزمندگان معسر کمتر از یک میلیون تومان دریافتی دارند مگر شما مصوب نکردید که کسی کمتر از دو میلیون و ۳۰۰ تومان درآمد نداشته باشد؟

عبدالرضا مصری که اداره جلسه علنی مجلس را برعهده داشت خطاب به نماینده مردم سیرجان گفت: دو روز پیش خدمت آقای نوبخت رسیدم و گفتم که ۲۰ درصدی که قرار بود به حقوق مددجویان کمیته امداد و بهزیستی اضافه شود، اضافه نشده قرار بر این است که ایشان رسیدگی کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha