• چهارشنبه / ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99012716157
  • خبرنگار : 71565

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور

یک عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را قرائت کرد.

به گزارش ایسنا، تذکرات کتبی نمایندگان که در جلسه علنی امروز مجلس توسط علی اصغر یوسف نژاد قرائت شد به شرح زیر است:

علی اکبر کریمی به وزیر بهداشت: تسریع در توزیع ماسک، مواد ضد عفونی و ایمنی میان مردم استان مرکزی جهت پیشگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا در این استان

علیرضا سلیمی به وزیر جهاد کشاورزی: علت عدم تخصیص سهمیه ذرت و سویا به مرغداران و دامداران استان مرکزی.

نوروزی به وزیر بهداشت و وزیر علوم: علت عدم اعطای یک مقطع تحصیلی به اعضای هیات علمی در وزارتخانه های علوم و بهداشت.

کوچکی نژاد به وزیر نیرو: علت عدم توجه سوابق افراد در انتصابات. به وزیر کار: علت عدم توجه به مشکلات اساسی شرکت دخانیات.

محمودزاده به وزیر بهداشت: علت عدم تامین به موقع امکانات بیمارستانی و حفاظت شخصی پرسنل شبکه بهداشت و درمان، پرستاران و پزشکان درباره مبارزه با ویروس کرونا در کشور؛ به وزیر راه: لزوم رسیدگی به ضعف گسترده در مدیریت راه های کشور، عدم اجرای به موقع طرح های راه های بین شهر و روستایی و برف‌روبی در استان و در کشور. به وزیر نفت: لزوم رسیدگی به ضعف گسترده گازرسانی در استان آذربایجان غربی و  وجود رانت در پیمانکاری گازرسانی به روستاهای استان و کشور. به وزیر کار: علت عدم اجرای عدالت در تعیین دستمزد کارگران در سال ۹۹، لزوم رسیدگی به ضعف عملکرد و عدم انجام وعده های شرکت خانه سازی. به وزیر دادگستری:  علت عدم رعایت عدالت و برخورد نا مناسب با ارباب رجوع در مجموعه های سازمان تعزیرات حکومتی. به وزیر نیرو: لزوم رسیدگی به سوء مدیریت آب کشاورزی و ستاد احیای دریاچه ارومیه، به رییس جمهور: علت عدم اجرای قانون در خصوص بازنشستگان لشکری و کشوری همانند شاغلین، علت عملکرد ضعیف دولت درباره ویروس کرونا و واگذاری این مسئولیت در ابعاد گسترده به وزیر بهداشت چیست، علت بی توجهی به بخش کشاورزی از جمله صنایع تبدیلی دامداری و صنعت مرغداری کشور چیست؟

حاجی دلیگانی به وزیر صنعت: لزوم جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت مایحتاج روزمره مردم و افزایش نظارت بر واحدهای تولیدی و توزیعی برای کاهش قیمت ارزاق ضروری خصوصا حبوبات، برنج و میوه با توجه به شرایط اقتصادی کنونی و نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان. به وزیر کار: در حالی که از آغاز سال می گذرد علت عدم تعیین حداقل مزدکارگران و مشخص نشدن رقم حقوق حدود ۱۴ میلیون کارگر ایرانی چیست؟ نگرانی بسیاری از کارفرمایان و جامعه کارگری نسبت به قرار دادهای کار را به دنبال داشته است. به وزیر راه و شهرسازی: رشد شتابان قیمت مسکن  انتظار متقاضیان خرید را طولانی تر و نگرانی مستاجران را برای اجاره بیشتر کرده است، با اقدامات عملی همچون اعطای تسهیلات کم بهره خرید به متقاضیان و ایجاد مشوق های ساخت و ساز تورم مهار گسیخته در مسکن را متوقف کنید. به وزیر اقتصاد: علت عدم اجرای بند سه ماده ۳۷ قانون مدیریت خدمات کشوری در وزارتخانه مبنی بر حذف مراجعه عمومی مردم و ارائه خدمات به آن ها به صورت الکترونیک باعث ابتلای بیش از ۳ هزار کارمند بانک به ویروس کرونا و فوت ۴۲ نفر از آن ها شده است. به رییس جمهور: لزوم بازنگری در جهت کاهش سود وام مصوب  به خانواده های مشمول دریافت یارانه از ۱۲ درص به ۴ درصد با توجه به ظرفیت های ایجاد شده از صندوق توسعه ملی.

سید تقی کبیری به وزیر بهداشت: تسریع در پرداخت مطالبات کادر درمانی و اقدام جدی در جذب نیروهای طرحی و شرکتی برای کاهش فشار کاری از پرسنل درمانی در مبارزه با کرونا. به رییس جمهور: لزوم افزایش ۴۰ الی ۵۰ درصدی بازنشستگان لشکری و کشوری مانند شاغلان، چرا برخی از کسبه همچون کارگران، تاکسی‌رانان، دستفروشان، فروشندگان و اصناف از حمایت های دولت برای جیران ضرر و زیان ناشی از ویروس کرونا بهره مند نشدند. به وزیر آموزش و پرورش: دستور و اقدام لازم برای حذف آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دهندگان نهضت سواد آموزی و جذب آن ها به صورت پیمانی.

پوربافرانی به وزیر اقصاد و وزیر کار: تسریع در رسیدگی به وضعیت معیشت افرادی که در اثر شیوع کرونا هیچ گونه درامدی حتی برای تامین مایحتاج ضروری ندارند. به وزیر کار و وزیر صنعت: لزوم پیگیری مشکلات ناشی از ویروس کرونا برای برخی از کارگران.

سید حسن حسینی شاهرودی به وزیر بهداشت: تسریع در پرداخت مطالبات کادر پزشکی، پرستاری و خدمات پرسنل دانشگاه علوم پزشکی شاهرود. به رییس جمهور: چه زمانی نابسامانی موجود در وزارت کشاورزی در تامین نهاده‌های دامی، مرغ های تولیدی و دام های پرواری پایان می یابد؟

دهمرده به وزیر نفت: چرا نسبت به افزایش سهمیه و کاهش قیمت بنزین در نقاط فاقد گاز اقدام لازم صورت نمی‌گیرد؟، به وزیر کشور: چرا فاصله گذاری اجتماعی در استان سیستان و بلوچستان به ویژه در سیستان به صورت ناقص اجرا و یا اصلا اجرا نمی شود؟، به رییس جمهور: بر اساس چه شاخص و معیاری استان سیستان و بلوچستان به ویژه سیستان را از لحاظ کرونا منطقه سفید اعلام نمودید؟

سید هادی بهادری به وزیر راه: تسریع در حفاری تونل قطعه سه آزادراه ارومیه به تبریز.

قاضی پور به وزیر اقتصاد و وزیر راه: تسریع در رسیدگی به وضعیت زلزله زدگان آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۸؛ به وزیر کار: تسریع تصمیم گیری در مورد دستمزد ۱۳۹۹ کارگران و توجه به مبلغ دو میلیون و ۸۰۰ هزارتومان به عنوان پایه حقوق.

بهروز بنیادی به وزیر کشاورزی: لزوم رسیدگی به جبران  خسارت ناشی از تگرگ شدید فروردین ماه به محصولات باغی و زراعی کشاورزان حوزه انتخابیه، علت عدم پرداخت کامل مطالبات زعفران کاران کشور چیست؟

قاضی پور به رییس جمهور: لزوم بازنگری در تعیین حقوق و دستمزد کارگران به نحوی که متناسب با شرایط تورم و رکود اقتصادی کشور در سال ۹۹ باشد.

ساداتی نژاد به رییس جمهور: لزوم تعیین تکلیف ایثارگران معسر در سال ۹۹ و لحاظ وضعیت مالی آنها به صورت حقوق بگیر و پرداخت بیمه آن ها، به رییس جمهور: لزوم اعمال افزایش حقوق فصل دهم قانون خدمات کشوری برای فرهنگیان با لحاظ رتبه بندی در سال ۹۹.

احمد مرادی به رییس جمهور: لزوم توجه به وضعیت استان های هرمزگان، بوشهر و سیستان و بلوچستان که مانند سایر نقاط کشور که از لحاظ ویروس کرونا قرمز است.

علی بختیار به رییس جمهور: لزوم پرداخت منابع پیش بینی شده در بودجه برای همسان سازی حقوق بازنشستگان کشوری و لشکری و تامین اجتماعی.

میرزاده به رییس جمهور: علت عدم اعمال ضریب افزایش حقوق فصل دهم قانون خدمات کشوری برای بازنشستگان به خصوص فرهنگیان و معلمان و علت حذف رتبه بندی جیست؟

سید محمد جواد ابطحی به رییس جمهور: لزوم تفویض اختیار به مدیران کل امور مالیاتی استان ها اختیار جهت شناسایی مودیانی که فرار مالیاتی داشتند، به نحوی که رانت خواران و وابستگان به کانون های ثروت و قدرت نتوانند خللی در اخذ مالیات وارد کنند تا بتوانند حقوق ۱۰۰ هزار میلیارد به خزانه واریز کنند.

زاهدی به رییس جمهور و وزیر کار: پایه حقوق کارگران در سال ۱۳۹۹ خلاف عدالت اجتماعی است، می طلبد که حقوق آن ها به میزان حداقل حقوق سایر کارکنان دولت مصوب شود.

بدری به وزیر کار: علت عدم افزایش حقوق و دستمزد کارگران در سال ۱۳۹۹ مطابق تکالیف قانونی و متناسب با تورم واقعی کشور.

سبحانی فر به وزیر کشور: تسریع در کمک رسانی و توجه به خسارات فراوان ناشی از سیل در تاریخ  ۱۳۹۹/۱/۴ به شهرستان های حوزه انتخابیه ؛ ستاد بحران تاکنون هیچ عمل مثبتی انجام نداده است.

علیرضا سلیمی به وزیر کشور: توضیح درمورد برخی انتصابات در استان مرکزی که شایعه مهندسی انتخابات ریاست جمهوری آینده را به ذهن متبادر می کند.

علی بختیار به رییس جمهور: علت عدم اجرای قانون سود و جریمه مرکب تسهیلات توسط بانک های سپه، قوامین و مهر اقتصاد چیست؟ لزوم شیفت بندی فعالیت ها جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا ادارات در شیفت صبح و فروشگاه ها در شیفت بعد از ظهر.

قوامی به وزیر آموزش و پرورش: دستور حذف آزمون ورودی دانشگاه فرهنگیان برای آموزش دهندگان سوادآموزی و جذب آن ها به صورت پیمانی؛ به وزیر کشاورزی: پرداخت خسارت سرمازدگی باغات و زراعات شهرستان به مبلغ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال.

مرادی به رییس حمهور و وزیر آموزش و پرورش و ریاست سازمان برنامه و بودجه: دلیل عدم اجرای کامل طرح رتبه بندی معلمان و افزایش حقوق فرهنگیان به صورت کامل چیست؟

جلال محمود زاده به وزیر نفت: شیوه نادرست مدیریت نیروی انسانی در شرکت پخش فراورده های نفتی استان آذربایجان غربی.

اقبال محمدیان و احمد علیرضا بیگی به رییس جمهور: بهره گیری از تمام ظرفیت های قانونی برای مدیریت کنترل به عنوان عالی ترین مقام اجرایی کشور و تشکیل شورای عالی مدیریت بحران کشور که وظایف و اختیارات و اعضای آن در ماده ۶ فصل دوم قانون مدیریت بحران بیان شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha