• یکشنبه / ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ / ۱۵:۵۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99013118761
  • خبرنگار : 71474

عضو هیئت نمایندگان اتاق تهران:

دولت با بی پولی مواجه شده است

دولت با بی پولی مواجه شده است

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران، معتقد است اگر امروز کشور میان دو گزینه فعال کردن اقتصاد یا تداوم قرنطینه با تردید مواجه شده، به دلیل عدم توجه به مسائل کلان در طول سال‌ها و دهه‌های اخیر است.

سید رضی حاجی آقامیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آنچه که امروز قطعی به نظر می‌رسد مشکلات دولت در تامین منابع مالی لازم است. در کنار محدودیت‌های روز مانند تحریم‌ها، ما علت این مسئله را باید در عملکرد کشور در سال‌ها و دهه‌های اخیر بررسی کنیم.

به گفته وی، تمامی دولت‌های گذشته، فرصت این را داشتند تا با یک آینده نگری، ظرفیتی را برای روزهای دشوار مانند آنچه در کرونا شکل گرفته کنار بگذارند تا امروز امکان استفاده از آن چه برای دولت و چه برای مردم فراهم شود.

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه محدودیت‌ها، دولت را ناچار به اتخاذ سیاست‌های دشوار می‌کند، بیان کرد: از سویی اقتصاد ما نیاز به فعالیت دارد، زیرا در غیر این صورت منابع مالی لازم و کافی برای تعطیلی طولانی مدت را نداریم و از سوی دیگر کارشناسان تذکر می‌دهند که هرگونه تصمیم عجولانه در عبور از قرنطینه می‌تواند به دشواری‌های جدید منجر شود.

آقامیری ادامه داد: در چنین شرایطی مدیریت فاصله گذاری اجتماعی در مناطق مختلف کشور نیز دشوار است و اگر در این مرحله اشتباهی مرتکب شویم، موج بعدی بیماری می‌تواند آسیبی جدی‌تر به اقتصاد کشور وارد کند.

وی با تاکید بر لزوم تمرکز بر شرایط داخلی و عملکرد ایران در مقابله با این بیماری، خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، هر کشوری به تناسب موقعیت اقتصادی خود تصمیماتی را می‌گیرد و ما نیز باید تلاش کنیم بر اساس واقعیت‌ها بهترین تصمیم را بگیریم. در این فرایند حتی جان یک ایرانی نیز اهمیت فراوانی دارد و چه در اقتصاد و چه در سایر بخش‌ها این اصل مهم نباید فراموش شود.

به گزارش ایسنا، با دستور دولت، فعالیت برخی صنوف در سطح کشور از ۲۳ فروردین و در تهران از ۳۰ فروردین از سر گرفته شده است. دولت اعلام کرده فعلا تنها اصناف کم خطر مجاز به فعالیت خواهند بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۱ ۱۷:۰۰

با هم‌کاری و هم‌راهی مردم، همه چی درست میشه. کاش اون روز و اون مردم، زودتر برسه...

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۱ ۱۷:۱۳

بلاخره یک آدم فهمیده تو کشور پیدا شد که یک حرف حساب بزند. نمیشود که بدون پیش بینی فردا زندگی کرد و بعد گفت که قابل پیش بینی نبود. مثلا زلزله تهران را میتوان فراموش کرد و بعد واویلا راه انداخت.

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۳۱ ۲۳:۴۲

شرایط دشوار اقتصادی امروز ربطی به تحریمها نداره، مربوط به دزدی های چند میلیون دلاری آقایون و آقازاده هاست که هر دولت جدیدی از دولت قبلی رو میکنه. این کشور فقیر نیست، این کشور لم یزرع و بی آب و علف نیست، این کشور بدون منابع طبیعی و نفت و دریا نیست. اما این کشور...

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۰:۰۹

چرا نظرات را منتشر نمیکنی جناب ایسناااااااا؟؟؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۱:۳۷

ما ازطلا گشتن پشیمان گشته ایم لطف فرمایید مارامس کنید ...

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۱:۴۷

... ایا امروز ما جواب کردار خود را نمیدهیم قضاوت با مردم

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۱:۵۶

...ما ارزشمان بیش ازاین است چون.در دنیا ملت فداکاری مثل ما نیست یا حجت ابن حسن عسکری بداد وفریاد مردم برس دیگر طاقت مردم تمام شده یا مهدی

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۵:۵۹

اگه از اول مثل آدم همه رو تو خونه قرنطینه میکردن ....... الان بعد دو ماه صادرات ماسک داشتیم و در مرز هامون هم کیت های تشخیص کرونا داشتیم. نه اینگه الان بگن مغازه هارو وا کنین دولت با بی پولی مواجه شده

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۶:۴۱

بعله دیگه وقتی هر کسی بگه دیگران هستند و ما هم ۴ با ۸ سال نیستیم و حواسش به خود و اطرافیانش باشد اینگونه میشود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۱ ۱۷:۰۲

اختلاسهای چند هزار میلیارد دلاری را به خزانه بر گردانید و اقتصاد کشور را به روی دنیا باز کنید به هر نحو ممکن تا... نجات پیدا کنید مردم آه ندارند

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۰۲ ۰۰:۱۰

از آنها یی بگیرید که حقوق سر به فلک کشیده میگیرند بگیرد که حق ماست