• دوشنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99022215944
  • خبرنگار : 71620

میرزایی نیکو: باید به اصل «همه با هم » بازگردیم نه اصل «همه با من»

میرزایی نیکو: باید به اصل «همه با هم » بازگردیم نه اصل «همه با من»

یک عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی گفت:ما به همه بدهکاریم هم به این و هم به آن؛ به دستان خسته کارگران. به الفبای اندیشه و باور آموزگاران. به غافلگیری کرونا و جهادگران میدان رزم سلامت.

به گزارش ایسنا، قاسم میزرایی نیکو در جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود افزود: یاد می کنیم از شهدای دفاع مقدس و انقلاب و از نامداران ملیت و اسلامیت و درگذشتگان از سال ۸۸ تا آبان ماه ۹۸. از سردار سلیمانی تا هواپیمای افتاده بر خاک. از هموطنان که بر درد بی درمان غریبه‌ای به نام کرونا گیر کرده‌اند.

نماینده مردم دماوند و فیروز کوه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گلایه از موانع تصویب قوانین و سوال و استیضاح در مجلس دهم خطاب به منتخبان مجلس یازدهم گفت:  روزهای طلایی در پیش است برجامی آتش زده نمی‌شود که FATF هم تصویب می‌شود مجلس یازدهم! شما خیلی خوب هستید.

این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی سیاست خارجی کشور را نیز قابل نقد دانست و خاطرنشان کرد: وقت آن رسیده است که  به این گفته امام بازگردیم؛ نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی. تنش زدایی و رفتار بدون مناقشه در سیاست خارجی.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی  کشور گفت: ۴ سال از حصر گفتم نامه ۱۵۰ امضا، نامه نماینده‌های مجلس و کمیته رفع حصر که هیچ کووید ۱۹ هم زورش نرسید. در انقلاب ایران همه گروه‌ها و مردم بودند. باید به اصل «همه با هم » برگردیم نه به اصل « همه با من». باز کردن راه ملت و انتخاب شایسته ترین‌ها باید تقویت شود.  تضعیف انتخابات برخلاف نص جمهوریت و قانون اساسی است.

میرزایی نیکو در ادامه نطق خود توضیحی که درباره ردصلاحیتش داشت را به شرح زیر روایت کرد؛

- گفتم اسم شما چیست؟

- گفت: فلانی.

ورق می‌زد و تند تند می‌گفت.

- گفتم: بازجویی یا جواب بدهم؟

- گفت: در مراسم سالگرد پدر طالقانی از نهضت آزادی دفاع کردید.

منظورش همان آیت الله طالقانی بود که من انقلاب را با او و دکتر شریعتی،  حزب را با شهید بهشتی، دین را با شهید مطهری، قرآن با المیزان علامه  و ولایت فقیه را با آیت الله منتظری و انقلاب را با حضرت روح الله شناختم.

- گفتم: اهالی انقلاب به قیمت جسم و جان‌شان تمامی عمرشان قبل و بعد از انقلاب را در زندان بودند مگر می‌توانیم تاریخ را تحریف کنیم. مگر حق داریم هست را نیست کنیم؟  تاریخ، دفتر سیاه مشقمان نیست که با مداد بنویسم و بعد پاکش کنیم. تاریخ حافظه یک نسل است.

- به من گفتند: تو از فساد نهادینه حرف زدی ما در کشور فساد نهادینه نداریم.

- گفتم: پس این همه یقه سفید دست به جیب متهم  که کشف‌شان از افتخارات قوه قضاییه است چیست؟ راست می‌گویی آب را گل نکنیم مردم هم نمی گویند اما می‌بینند.

- گفت: به مردم مقاوم گفته‌اید غارنشین.

- به آن‌ها گفتم معنای دوران شعب چیست؟ عربی من ضعیف است یا شما؟

- گفت: چرا وقتی روضه خواندی گفتی کربلا یعنی آب؟

چیزی نمانده بود که بگویم که از کدام سیاره بود؟ مسلمان بود؟ شیعه بود سرسفره امام حسین سینه زده بود؟ من از این توهمات توطئه بلد نیستم. او رفت و جرم من حضور در کمیته رفع حصر و بردن نام میرحسین موسوی، زهرا رهنورد  و مهدی کروبی در تمام نطق‌هایم بود.

من نه فرزند دو تابعیتی دارم و نه مدرک خارجی و نه ذره‌ای رنگ رسانه‌های بیگانه، فقط پیرتر شدم و انقلاب حاصل آن چه گذشته است، می‌باشد. من ماندم  و نسلی که نه عمر انقلاب دارند و نه دفاع کرده است و همه نظام را حق خودش می‌داند نوش جان. علت رد صلاحیتم عدم التزام به نظام جمهوری اسلامی بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha