• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۰۰:۴۴
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 99023021305
  • خبرنگار : 71523

آخرین وضعیت احراز هویت غیرحضوری سجام

دریافت کد بورسی غیرحضوری در ۱۰ دقیقه

دریافت کد بورسی غیرحضوری در ۱۰ دقیقه

حدود دو هفته از وعده احراز هویت غیرحضوری سجام گذشته است و آخرین اخبار، از اجرای این وعده به صورت آزمایشی حکایت دارد. طبق گفته‌های مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی، اوراق بهادار و تسویه وجوه احراز هویت غیرحضوری طی روزهای آینده برای همه متقاضیان امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش ایسنا، یکی از مصوبات شورای ‌عالی بورس این بود که با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و جلوگیری از ازدحام جمعیت در دفاتر پیشخوان، مقرر شد تا بورس و سامانه "سجام" برای احراز هویت به صورت غیرحضوری و الکترونیکی عمل کرده و کد بورسی به صورت مجازی صادر شود.

احراز هویت الکترونیکی چگونه است؟

 احراز هویت الکترونیکی مجموعه‌ای از  راستی آزمایی‌ها در خصوص محل اطلاعات هویتی فرد از طریق اداره ثبت احوال، اطلاعات مربوط به شماره تلفن همراه فرد که با سامانه شاهکار تطابق داده می‌شود و همچنین یکسان بودن شماره همراه فرد با کد ملی، است. همین طور اطلاعات محل سکونت  با کد پستی و اطلاعات بانکی که با شماره شبای بانکی نیز مطابقت داده خواهد شد.

یک نکته هم ارسال عکس و فیلم از سوی کاربر است. به این ترتیب فرد با طی مراحل مزبور قادر خواهد بود از طریق اپلیکیشن مربوطه وارد فضای احراز هویتی شود. سپس از طریق ارسال عکس یا فیلم، با بیان یک جمله از کاربر درخواست راستی آزمایی بیشتر می شود. در این مرحله نیز عکس با پایگاه ثبت احوال از طریق هوش مصنوعی تطابق داده می‌شود. در نهایت نیز به دلیل بار مسئولیت بالا و بار حقوقی این موضوع، یک اپراتور وظیفه چک کردن نهایی را دارد تا خطای احتمالی نیز بر طرف شود.

به این ترتیب احراز هویت در کمتر از ۱۰ دقیقه انجام می شود. البته از آنجا که اپراتور چک کننده نهایی به صورت آفلاین است، کمی زمان برای تایید نهایی از سوی این اپراتور صرف می شود.

آخرین وضعیت احراز هویت غیرحضوری سجام

در این راستا، حسین فهیمی- مدیر عامل شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه- درمورد آخرین وضعیت احراز هویت الکترونیکی سجام توضیح داد: درحال حاضر احراز هویت الکترونیکی در سامانه سجام به نشانی sejam.ir به صورت آزمایشی انجام می‌شود اما هنوز به صورت رسمی بهره‌برداری و اعلام عمومی نشده است.

وی ادامه داد: برای احراز غیرحضوری  همه تایدیه‌ها اخذ شده و  بحث‌های حقوقی هم انجام شده است. بعد از آنکه اشکالات پیش بینی نشده آن مشخص شود و طی چند روز آینده امکان احراز هویت غیرحضوری برای همه فراهم خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۰۴:۵۸

اثر انگشت اضافه کنید به اطمینان برسید .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۰۸:۰۴

دروغه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۰۸:۲۹

وعده دروغین به مردم ندهید .

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۱۰:۲۲

دریافت کد بورسی اینترنتی شود

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۱۷ ۱۲:۰۵

اونایی که بلد نیستن مشکل خودشونه. منم تایید میکنم.

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۱۱:۴۶

طوری صحبت میکنید انگار همه جامعه هم به اینترنت دسترسی دارند و هم بلد هستن عکس و فیلم ارسال کنن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۷:۵۳

اونایی که بلد نیستن مشکل خودشونه

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۲۳:۴۴

اول گفتن میشه فروخت،حالا میگن فقط ۲۰درصدش رومیشه فروخت،به زودی به دولت باید پول هم بدن مردم بابت فروش سهام

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۰ ۲۳:۵۹

یه عده هم که ازش سردرنمیارن چی؟

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۰۱:۱۰

با این وضعیت که تاکیید میشه درخانه بمانید این کارا واجب بود

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۰۳:۰۰

همه اش دروغه آخرشم سهامی هم به مردم نخواهند داد

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۱۰:۰۵

مردم وسرکارگذاشتن بایدیه پولی هم بدیم تاتوبورس شرکت بدن.ماکه گیج شدیم واطمینان به سایتی نداریم که اطلاعات بزاریم.بایدبریم توصف طولانی بااین وضع کرونا

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۱۰:۰۶

باسلام برای احرازهویت رفتم گلستان ششم درفرجام گفت ساعت ۶صبح بیا وقت بگیر ساعت صبح رفتم یک جمعیت زیادی بودنن ک نشد داخل صفشون بشم از کرونا ترسیدم آخه وقتی ما ثبت نام میکنیم وهمه مشخصاتمونه میدیم دیگه احراز هویت چیه چرا باید یک کاری رو صد بار انجام بدیم ؟!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۱۰:۴۰

برای گرفتن کارت ملی احراز هویت شدیم برای چی یه پیرمرد و پیرزن ۹۰ساله رو برای چندرغاز سهام مجبور می کنین توی این صف و اون صف برن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۰۷:۵۵

کسی رو مجبور نکردن

avatar
۱۳۹۹-۰۲-۳۱ ۱۳:۰۰

۱۰ هزار تومان دادم برای سامانه سجام بعد به من کد پیگیری داده و گفته برم برای اهراز هویت حضوری که اونجا هم ۱۲تا۱۵ هزار تومان قراره بگیرن بعد تازه داستان شروع میشه...نظرات دوستان در پایین همش درسته...

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۲ ۱۴:۳۵

اگر غیر حضوری بشه عالیه

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۲ ۲۱:۴۲

سلام مامیخواستیم سهام عدالت رابفروشیم. الان. چراباید20درصدش. رابفروشیم

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۶ ۱۳:۱۸

با درود لطفا تاریخ مشخصی جهت اجرائ سامانه احراز هویت الکترونیکی مشخص کنید قرار بود ظرف مدتی خیلی کوتاه این سامانه عملیاتی شود که تا این تاریخ هیچ خبری نیست... سه شنبه 99/3/6

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۰۸ ۲۳:۵۴

دریافت کد بورسی رو هم غیرحضوری کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۰ ۰۱:۲۰

کد بوس

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۲۲ ۱۶:۲۳

تیتر اصلاح شود چون کد بورسی داده نمیشود و تنها احراز هویت غیر حضوری میشود

avatar
۱۳۹۹-۰۳-۳۱ ۱۳:۳۵

سلام من چجوری میتونم غیر حضوری کد بورسی بگیرم، من همه کارام انجام دادم، کد معاملاتی هم واسم ارسال شده، فقط مد بورسی ندارم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۷ ۱۳:۳۴

تا نری دفتر پیشخوان همه اش سرکاریه