• سه‌شنبه / ۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99023021874
  • خبرنگار : 71565

میرزاده: تبعیض از اسرائیل و آمریکا برای نظام خطرناک‌تر است

میرزاده: تبعیض از اسرائیل و آمریکا برای نظام خطرناک‌تر است

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از عدم اجرای صحیح بند ۹ اصل سوم قانون اساسی تاکید کرد: عدم اجرای درست بند ۹ اصل سوم قانون اساسی یعنی تبعیض برای نظام ما از آمریکا، اسرائیل، تحریم و کرونا خطرناک تر است.

به گزارش ایسنا، سید حمایت میرزاده در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس گفت: وزیر کشور با عوامل خاطی و بی کفایت در ساماندهی تکدی‌گری که فراموش کرده‌اند آذربایجان سر ایران است و آبادی و آزادی ایران از اوست؛ برخورد جدی کنند.

وی افزود: در آستانه رمضان سال ۹۵ ، طبق اصل ۶۷ قانون اساسی در برابر قرآن مجید به خدای قادر متعال سوگند یاد کردیم که نگهبان جمهوری اسلامی بوده و از قانون اساسی دفاع کنیم، امروز در روزهای پایانی ماه مبارک رمضان  سال ۱۳۹۹ طبق اصل ۸۴ قانون اساسی به استحضار ملت شریف ایران می رساند؛ ما سعی داشتیم به سوگند خود وفادار باشیم و در حد توان برای تحقق آن تلاش نمودیم.

میرزاده ادامه داد: در سخت ترین شرایط تاریخی، حوادث و مشکلات فراوان، مجلس دهم در وظیفه قانونگذاری و امر نظارت از هیچ تلاشی دریغ نکرده و خدمات اساسی ماندگاری انجام داده‌ که رییس مجلس آن را گزارش دادند.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس اظهار کرد: درخصوص اصول برجای مانده قانون اساسی آن طور که باید و شاید توفیق زیادی حاصل نشده است؛ به نظر می رسد عدم اجرای درست بند ۹ اصل سوم قانون اساسی یعنی تبعیض برای نظام ما از آمریکا، اسرائیل، تحریم و کرونا خطرناک تر است؛ اگر نیست برای همه نباشد ولی اگر هست برای همه باشد، که ریشه آن در عدم اجرای درست برنامه یا نداشتن برنامه در برخی دستگاه‌های اجرایی است که مشکل برنامه هم ریشه در شاخص دارد.

وی ادامه داد: برای توزیع امکانات در بسیاری از دستگاه‌های اجرایی یا شاخص اصلا مهم نیست یا شاخص کمی و قابل اندازه گیری نیست و سلیقه و بافته های ذهنی بر یافته‌های علمی و کارشناسی ترجیح داده می‌شود. البته اگر دستگاهی شاخص علمی قابل ارزیابی بر توزیع امکانات و اعتبارات دارد می‌تواند رسانه‌ای کند؛ علت اصلی نارضایتی و ناامیدی در مردم همین است، اگر تبعیض نیست پس این شکاف عمیق بین حقوق بازنشستگان و شاغلین، معلمان و ایثارگران و کادر اداری، نیروهای رسمی و غیررسمی و فاصله طبقاتی بین اقشار جامعه، عمران و آبادانی روستاها و شهرها و استان‌های مرزی و مرکزی در چیست ؟در اول اسفند ماه ۹۸ این تبعیض در حقوق عمیق تر شده و به اوج خود رسیده است که در موضوع فرهنگیان، عدم همراهی وزارت آموزش و پرورش با سازمان برنامه و بودجه کشور برای حل مشکلات مربوط به رتبه بندی و بازنشستگان جای تاسف دارد.

نماینده مردم گرمی بیان کرد: قانون اساسی اصلی ترین و مهمترین قانونی است که باید اجرا شود و فصل‌الخطاب باشد، در نظام اسلامی در میان اصول مترقی آن اولویت باید  اصل سوم بند ۹ یعنی رفع تبعیض ناروا باشد.

میرزاده گفت: به اقلیت افراطی که هدف آنها صندلی های هیئت رئیسه مجلس و کمیسیون‌های تخصصی به هر وسیله ممکن است؛ فرمایش حضرت علی علیه السلام که "ارزش این پست ها را از آب کثیف بینی بز هم پایین تر می دانند"، می گویم گرچه مردان قبیله دهم  اکثریت بار سفر بر بستند، اما  باز در مجلس یازدهم وجدان بیدار زیادی هست هنوز .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha