• یکشنبه / ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99031106203
  • خبرنگار : 71620

نماینده چناران: در برابر فساد بدون هیچ ملاحظه و اغماضی می‌ایستیم

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی با بیان این که « جای خالی فراکسیون مبارزه با فساد در ادوار مجلس محسوس است» خود را مصمم به تشکیل فراکسیونی به نام مبارزه با فساد اعلام کرد و گفت: از دغدغه مندان در این زمینه کمک می‌خواهم.

به گزارش ایسنا، حسین عباس زاده امامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با تبریک به محمد باقر قالیباف، به مناسبت ریاست مجلس شورای اسلامی، سالروز رحلت امام خمینی را تسلیت گفت و اظهار کرد: چندی پیش رهبری فرمودند که خرمشهرها در پیش است نه در میدان جنگی در میدانی از که جنگ نظامی سخت تر است. در نظام مقدس جمهوری اسلامی و در رکاب ولایت هر روز باید در آماده باش کامل بود. یکی از خرمشهرها سنگر مجلس شورای اسلامی است که به فرمایش امام عصاره فضائل ملت و در راس امور است.

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز با بیان این که مجلس بر پایه‌های قطرات خون شهیدان بنا شده است، گفت: بدون شک خرمشهر را باید با فرمانده فتح کرد. اما مفتخریم که در هشتم خرداد برادری از جنس خاکریز و فرمانده‌ای از جنس سلیمانی برای ریاست مجلس انتخاب کردیم.

عباس زاده امامی با اشاره به سپری شدن ۴۰ سال از انقلاب اسلامی گفت: با تمام فراز و فرودها و گمان‌های باطل دشمنان قسم خورده، مقتدرانه قدم در دهه پنجم حیات خود نهاده‌ایم. از ابتدای انقلاب تاکنون کسب فرصت‌ها، افتخارات و دستاوردهای چشمگیر و خیره کننده متاسفانه تهدیدها و چالش هایی نیز در پیش رو داشته‌ایم. در کنار تمامی پیشرفت‌های غرور آفرین انهدام و سرنگونی پهپاد آمریکایی، ساخت موشک‌های دور برد و موشک باران پایگاه‌های آمریکایی در عراق، توقیف نفتکش انگلیسی با اسکورت ناوچه جنگی بریتانیایی، پرتاب چند منظوره ماهواره نور، اعزام و پهلوگیری نفتکش‌های ایرانی در ونزوئلا در حالی که پرچم کشورمان با اقتدار بر فراز این نفتکش ها در اهتزاز بود و آمریکا جرات نفس کشیدن نداشت، تنها گوشه‌ای از افتخارهایی است که به خاطر برخی سوء مدیریت‌ها به فرمایشات حضرت آقا در باب اقتصاد علاوه بر مشکلات مشهود نمره مطلوبی در باب عدالت به دست نیاوردیم.

نماینده مردم چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از روند مبارزه با فساد گفت: در مبارزه با فساد، کمیتمان لنگ است و در بهبود معیشت مردم، هزار راه نرفته در پیش داریم. در چندین سال گذشته برخی رفتارهای افراد مرفه بی درد با خوی پلید اشرافی گری لطمه‌ها و خسارت‌هایی به کشور زد که آنها را نمی‌توان جبران کرد مگر با گذر روزگار.

وی ضمن درخواست از ریاست قوه قضاییه در مورد مبارزه با فساد گفت: انتظار داریم علاوه بر برخورد جدی با مفسدان و کسانی که با غارت اموال ملت دست یازیده‌اند به این اکتفا نکند و در زمینه برگشت اموال های نامشروع این افراد به صاحبان حق با بیت المال اقداماتی انجام شود.

عباس زاده امامی  با بیان این که « با خصوصی سازی مشکلی نداریم» تاکید کرد: واگذاری پتروشیمی غرب کشور، هفت تپه، شرکت ماشین سازی تبریز، نشانه عمق فساد در خصوصی سازی است باید با قاطعیت تمام در برابر آن ایستاد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ضمن انتقاد از وابستگی به نفت تصریح کرد: تا زمانی که در وزارت نفت، تفکر مسوولان و اصرارشان معطوف به خام فروشی و عدم شفافیت باشد و به نفت وابستگی وجود داشته باشد نه اشتغال سر و سامان می‌گیرد و نه کشور بوی جهش تولید را استشمام می‌کند. برخی دولتمردان نیز باید پاسخ این اشتباه را بدهند  که چرا با چشم امید داشتن به روابط اقتصادی با اروپا متاسفانه روابط ما با شرکای سنتی مثل کشورهای چین، هند، پاکستان و روسیه مخدوش شد.

عباس زاده امامی در مورد رویکرد یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی به مقوله فساد گفت: این مجلس در برابر فساد بدون هیچ ملاحظه و اغماضی می‌ایستد و فساد بسان اختاپوسی به جان نظام افتاده و بعد از گذشت نزدیک به دو دهه از زمان پیام هشت ماده رهبری همچنان شاهد فساد روز افزون و بعضا سازمان یافته در بخش‌های مختلف اقتصادی و اداری کشور هستیم.

وی از عزم خود مبنی بر تشکیل فراکسیون مبارزه با فساد خبر داد و گفت: جای خالی این فراکسیون در ادوار مجلس محسوس است این جانب مصمم به تشکیل فراکسیون مبارزه با فساد در این مجلس هستم و از دغدغه مندان  کمک می‌خواهم. هم رهبری و هم مردم نگاه متفاوتی به مجلس یازدهم دارند  و به تبع این نگاه متفاوت، انتظاراتی فراتر از مجالس قبلی از این مجلس وجود دارد. قوای سه گانه باید به خواست رهبری، جامه عمل بپوشاند و چالش های پیش روی فرهنگ و اقتصاد  را مرتفع کند.

نماینده مردم طرقبه در پایان نطق خود درباره رویکرد مجلس یازدهم به سیاست خارجی گفت: مجلس یازدهم برای پیشرفت  بنا بر تعامل و همکاری دارد، اما در برابر دو چیز کوتاه نمی‌آید یکی عربده‌ها و زیاده خواهی‌های خارجی و دیگری وادادگی‌های عناصر خود فروخته یا غرب گرای.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha