• پنجشنبه / ۱۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۵:۱۹
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 99031509073
  • منبع : سفارتخانه‌های ایران در خارج کشور

نشست وبیناری با زائران امام (بیروت)

میشل نوفل: امام خمینی حق را طلب کرده بود و چیزی برای خود نمی‌خواست

میشل نوفل: امام خمینی حق را طلب کرده بود و چیزی برای خود نمی‌خواست

خبرنگار اسبق روزنامه النهار با اشاره به صفات و ویژگی های بارز حضرت امام تاکید کرد: ایشان حق را طلب می کرد و استقلال را می خواست و نهضت ایران و جهان اسلام را اراده کرده بود و چیزی برای خود نمی خواست.

به گزارش ایسنا، میشل نوفل خبرنگار اسبق روزنامه النهار در نشست وبیناری با زائران امام (بیروت) با اشاره به خاطره دیدار خود با امام خمینی (ره) گفت: بنده برای نخستین بار به صورت شخصی در حومه نوفل لوشاتو با امام خمینی دیدار کردم، هرگز چهره با ابهت و نوری که اطراف چهره اش را فرا گرفته بود فراموش نمی کنم، برای جمع بسیاری از دانشجویان و روزنامه نگاران و مردمی که درآنجا حضور داشتند این تحول بزرگ در ایران و منطقه برایشان مهم بود.

وی افزود: چهره با ابهت او را به چهره ابن عربی تشبیه می کنم که امام بسیار او را دوست داشت و بسیار ارج می نهاد؛ در نتیجه برای من این گونه تصور شد که ابن عربی اندلس را رها کرد و به قاهره رفت و از آنجا به شام؛ تخیل نمودم که امام خمینی  به او می‌گوید "ما هم اکنون امور را به جایگاه اصلی خود بازگرداندیم و تو ای شیخ بزرگ می‌توانی هم اکنون با عبدالقادر جزایری شهید انقلاب الجزایر، آسوده بخوابی.

نوفل اضافه کرد: این صفتی که ابن عربی و عبدالقادر الجزایری از آن بهرمند بودند مرا به طور کامل در شرایط دیگری قرار داد، چرا که امام خمینی از نسل ائمه بزرگ بود و تأثیری در تاریخ ایران و تاریخ منطقه برجای خواهد گذاشت، بر این اساس که او امام بزرگ ماست و تصاویر دیگری در ذهنم پشت سرهم آمد و از آن جمله این که در آن زمان من به نوشته های علی شریعتی توجه داشتم و به ویژه سخن مشهور او درباره تشیع سرخ و تشیع سیاه، یعنی تشیع حاکمیت و سلطه، من در امام نوری را مشاهده کردم و دیدگاهی که فراتر از تشیع حاکمیت بود بر آن غلبه داشت. چرا که ایشان حق را طلب می کرد و استقلال را می خواست و نهضت ایران و جهان اسلام را اراده کرده بود و چیزی برای خود نمی خواست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha