• چهارشنبه / ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۷:۳۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 99032113685
  • خبرنگار : 30054

موسیقی زبان مشترک قلب‌ها یا آدم‌ها؟!

موسیقی زبان مشترک قلب‌ها یا آدم‌ها؟!

تسکین یک کودک یا ابراز علاقه همگی با موسیقی امکان‌پذیر است. موسیقی زبان زیبایی است که گویی با قلب‌هایمان می‌شنویم و با دست‌هایمان می‌نوازیم.

به گزارش ایسنا، بنابراعلام کرج تبلیغ، زندگی بدون موسیقی برای بسیاری از ما قابل‌تصور نیست. گوش دادن به موسیقی به یکی از عادات روزانه‌ی ما تبدیل‌شده است. فرقی نمی‌کند به چه سبک موسیقی علاقه داشته باشیم، همیشه افراد دیگری هستند که سلیقه مشابهی در انتخاب موسیقی با ما داشته باشند.

موسیقی یک‌زبان مشترک جهانی است، زبانی که تمام افراد دنیا را به‌دوراز هر فرهنگ و زبانی، به هم مرتبط می‌کند.

با همه‌ی این حرف‌ها چند نفر از ما نواختن یک ساز را بلدیم؟

یادگیری موسیقی مانند فراگیری یک‌زبان بین‌المللی است که می‌توانیم ایده و هنر خود را با تمامی افراد با فرهنگ و زبان متفاوت، در میان بگذاریم.

جدای از تمام تاثیرات مثبتی که یادگرفتن موسیقی بر کاهش استرس، افزایش خلاقیت، تقویت حافظه، افزایش اعتمادبه‌نفس و تمرکز ما می‌گذارد، وقتی خودمان یک موسیقی را اجرا می‌کنیم، حس لذت بخشی در ما ایجاد می‌شود؛ و از اینکه توانسته‌ایم آهنگ موردعلاقه خودمان را با ساز اجرا کنیم، احساس خرسندی و رضایت داریم.

دلایل عدم تمایل به یادگیری موسیقی

شاید خیلی از ما تاکنون با دیدن یکی از نزدیکان و آشنایان که در یک کلاس آموزش گیتار ثبت‌نام کرده و گیتار می‌نوازد به فکر یادگیری موسیقی افتاده باشیم اما همیشه نگرانی‌هایی داشته‌ایم که جلوی عملی کردن این تصمیم را گرفته است. در ادامه می‌خواهیم چند نمونه از این نگرانی‌های رایج را بررسی کرده و راه‌حلی برای آن‌ها بیابیم.

سن من برای یادگیری موسیقی زیاد است

با وجود اینکه آموزش موسیقی در زمان کودکی آسان‌تر است اما هیچ‌وقت برای یادگیری آن دیر نیست. به‌علاوه یادگیری موسیقی در بزرگسالی و سنین بالاتر مزیت‌هایی نسبت به یادگیری موسیقی در سنین پایین‌تر دارد.

بزرگسالان درک عمیق‌تری از موسیقی دارند و به‌طورکلی نسبت به کودکان تمایل بیشتری به درک تئوری موسیقی دارند. همچنین فراگیری موسیقی نیاز به علاقه، صبر و نظم زیادی دارد که افراد در بزرگسالی با توجه به اینکه به میل خود و به‌دوراز هرگونه اجبار والدین، موسیقی را انتخاب می‌کنند، حین یادگیری اشتیاق و صبر بیشتری دارند و تمرینات را به‌طور منظم انجام می‌دهند.

خرید ساز و ثبت‌نام در آموزشگاه موسیقی هزینه‌بر است

یکی دیگر از نگرانی‌های رایج هنگام یادگیری موسیقی، هزینه‌بر بودن آن است؛ اما با رعایت نکاتی می‌توان این هزینه را کاهش داد. برای مثال اگر در ابتدای راه قرار دارید، نیازی به خرید یک ساز حرفه‌ای گران‌قیمت ندارید و می‌توانید با راهنمایی استاد موسیقی یک ساز معمولی با هزینه‌ی کمتر برای شروع انتخاب کنید.

حتی می‌توانید به خرید ساز دست‌دوم فکر کنید و با بررسی شرایط ساز و مشورت با استادتان، اقدام به خرید نمایید. همچنین هنگام ثبت‌نام در آموزشگاه می‌توانید، در وب‌سایت‌هایی که به معرفی مشاغل مختلف و آموزشگاه‌های موسیقی می‌پردازند، جستجو کنید و ترجیحا آموزشگاهی که به شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید تا هزینه‌ی کمتری بابت رفت‌وآمد بپردازید.

نمی‌دانم با چه سازی شروع کنم؟

اگر هنوز نمی‌دانید چه سازی برای شما مناسب است. ابتدا درباره‌ی انواع ساز جستجو کرده و ببینید کدامیک به سبک موسیقی موردعلاقه شما نزدیک است؟ برای مثال سازهایی مانند تار، سه‌تار، سنتور و ... در رده‌ی موسیقی سنتی و سازهایی چون گیتار، ویولون، پیانو و ... در رده‌ی سازهای کلاسیک قرار می‌گیرند.

همچنین دیدن ویدئوهایی از نحوه‌ی نواختن ساز و گوش دادن به نوای آن به شما در تصمیم‌گیری کمک می‌کند. در نهایت می‌توانید با مراجعه به یک آموزشگاه موسیقی، درخواست مشاوره کنید تا با توجه به روحیات و توانایی‌هایتان، ساز مناسبی به شما پیشنهاد بدهند.

نمی‌دانم به کدام آموزشگاه موسیقی بروم؟

با توجه به تنوع زیاد آموزشگاه‌های موسیقی ممکن است این سؤال برایتان پیش بیاید که به کدامشان بروید؟ یا اصلا ندانید چه آموزشگاه‌هایی در اطراف محل زندگیتان وجود دارد؟ با توجه به این‌که امروزه همه‌ی آموزشگاه‌ها، سایت و اطلاعات تماس خود را در اینترنت در معرض دید کاربران قرار می‌دهند، می‌توانید با یک جستجوی ساده پاسخ این سوالات را بیابید.

همچنین ما در وب‌سایت کرج تبلیغ، لیستی از آموزشگاه‌های موسیقی کرج را معرفی کرده‌ایم و شما با مراجعه به سایت ما و جستجو در قسمت آموزشگاه‌های موسیقی، می‌توانید به اطلاعات هر یک از آموزشگاه‌های موسیقی موجود در مناطق مختلف کرج اعم از گوهردشت، عظیمیه، جهانشهر، فردیس و ... دست‌یابید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha