• یکشنبه / ۲۵ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99032516108
  • خبرنگار : 71415

پوتین: اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا انعکاس "بحران‌های عمیق داخلی" است

پوتین: اعتراضات ضدنژادپرستی در آمریکا انعکاس "بحران‌های عمیق داخلی" است

رئیس جمهوری روسیه امروز در اولین اظهارنظرش درباره وضعیت داخلی آمریکا گفت، اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا شاخصی بر بحران‌های عمیق در این کشور است. او همچنین بر قابلیت کشورش برای مقابله با موشک‌های مافوق صوت تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه امروز (یکشنبه) در گفت‌وگو با شبکه "روسیه ۱" گفت، آنچه روی داده شاخصی بر وجود بحران‌های داخلی عمیق در آمریکاست.

رئیس جمهوری روسیه از نحوه واکنش فرمانداران ایالات مختلف آمریکا به دستورات دونالد ترامپ، رئیس جمهوری این کشور به شدت انتقاد کرد.

وی گفت، رئیس جمهوری می‌گوید باید این کار و آن کار را انجام داد اما فرمانداران ایالات به او می‌گویند تو کنار بایست.

پوتین درباره تحولات فعلی آمریکا افزود: رخدادهای امروز آمریکا نشاندهنده برخی بحران‌های داخلی عمیق است. در واقع ما از مدت‌ها پیش اوضاع در آمریکا را از نزدیک دنبال می‌کنیم، از زمانی که رئیس جمهوری فعلی به قدرت رسید و وقتی که به شکلی واضح و از طریق دموکراتیک قدرت را به دست گرفت، طرف شکست خورده تلاش کرد با انواع و اقسام خرافات مشروعیت او را زیر سوال ببرد.

پوتین اعتراضات را به بحران اپیدمی کووید-۱۹ ربط داد و گفت: این اعتراضات دال بر آن هستند که مشکلاتی وجود دارند. امور مرتبط با مقابله با کرونا مشکلات عمومی را علنی کرده‌اند.

این اظهارات پوتین در حالی است که قرار است امشب مشروح این مصاحبه پخش شود که اولین گفت‌وگوی تلویزیونی او از زمان پاندمی است.

رئیس‌جمهوری روسیه در مقایسه آمریکا و روسیه با هم تاکید کرد: ما از وضعیت مرتبط با کرونا به شکل ثابت و با حداقل خسارات ممکن خارج می‌شویم، امور کشور ما مانند آمریکا ادامه پیدا نمی‌کنند.

او اظهار کرد، عملکرد این کشور در مقابله با کروناویروس از عملکرد آمریکا بهتر بوده و روسیه قربانیان کمتری را نسبت به سایر کشورهای جهان داشته است.

پوتین از رویکرد مدیریت بحران کرونا در آمریکا انتقاد کرد و گفت، رئیس‌جمهوری می‌گوید باید این چنین و آن‌ چنین کنیم اما فرماندار ایالتی در مکان دیگر روند را برای او تعیین تکلیف می‌کند.

وی در اشاره به استراتژی کشورش برای تعامل با بحران کرونا خاطرنشان کرد: تردید دارم که کسی در دولت یا مناطقی در روسیه بگوید آنچه دولت یا رئیس‌جمهوری می‌گوید انجام نخواهیم داد، معتقدم این اشتباه است.  

رئیس‌جمهوری روسیه گفت که اغلب سعی کرده با دقت درباره رخدادهای آمریکا اظهار نظر کند. او مشکل کلیدی را سیستم سیاسی آمریکا دانست که احزاب منافع خود را بالاتر از منافع مردم می‌دانند.

پوتین اضافه کرد: به نظر من مشکل این است که منافع حزبی در این موارد بالاتر از منافع کل جامعه و مردم است.

رئیس‌جمهوری روسیه افزود، کشورش در حال تولید و توسعه ابزارهای لازم با هدف مقابله با سلاح‌های مافوق صوت کشورهای دیگر است.

پوتین تاکید کرد: این بسیار محتمل است که ما در آینده و تا زمانی که کشورهای مطرح جهان به سلاح‌های مافوق صوت دست یافته باشند، ابزارهای مقابله با این سلاح‌ها را به دست آوریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha