• پنجشنبه / ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ / ۱۰:۳۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 99032918440

مدیرعامل شرکت خبر داد

رشد ۳۵ درصدی تولیدات شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان در ۳ ماهه اول سال جاری

رشد ۳۵ درصدی تولیدات شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان در ۳ ماهه اول سال جاری

ایسنا/کرمان مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان گفت: خوشبختانه با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، بیماری کرونا و بسته بودن مرزها در سه ماهه نخست سال جاری این مهم محقق شده و تولید نیز در این مدت ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

"مجید ضیایی" در نشست هم‌اندیشی اعضای ستاد استانی اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی با نخبگان و فعالان اقتصادی کرمان به تولید بیش از ۳۰ سال صنایع جانبی مس در ۳۰۰۰ رقم در این مجموعه اشاره کرد و گفت: امروز با فعالیت مجموعه پالایشگاهی و نیروگاهی باعث شده نیازمندی های این زمینه برطرف و از خروج ارز جلوگیری شود.

ضیایی افزود: با پذیرفتن مسئولیت در این مجموعه و با آگاهی از دغدغه مسئولان استان مبنی بر انجام همه فعالیت ها در کرمان، پس از سال ها سرانجام دفاتر، حساب های بانکی، کارت بازرگانی و دفتر مرکزی از تهران به کرمان منتقل شد و در حال حاضر تنها چند نیروی فروش در تهران فعالیت دارند و مابقی همه در کرمان هستند.

مدیرعامل شرکت صنایع مس شهید باهنر کرمان ادامه داد: با وجود همه این تغییرات مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت برای اولین بار در مدتی کوتاه پس از پایان سال کاری در کرمان برگزار شد و خوشبختانه این تغییر رویکرد نتیجه خوبی داشت و بانک های استان نیز همراهی و همکاری خوبی با ما داشتند.

ضیایی تصریح کرد: با وجود شرایط سخت تغییرات و جابجایی ها، شرکت مس شهید باهنر در سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش سود، ۱۴ درصد افزایش صادرات، ۱۰ درصد افزایش تولید و ۵۰ درصد افزایش فروش داشته است.

وی ادامه داد: برای سال جاری نیز افزایش ۱۰۰ درصدی صادرات پیش بینی شده بود که خوشبختانه با وجود مشکلات ناشی از تحریم ها، بیماری کرونا و بسته بودن مرزها در سه ماهه نخست سال جاری این مهم محقق شده و تولید نیز در این مدت ۳۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

به گزارش ایسنا، "سید مهدی طبیب زاده" رییس اتاق بازرگانی استان کرمان نیز در این جلسه گفت: کادر قضایی استان مایه دلگرمی فعالان اقتصادی هستند و خوشحالیم که در راستای حمایت از فعالان اقتصادی حرکت می کنند.

طبیب زاده افزود: جهش تولید با وجود چندین محور از جمله افزایش صادرات، اجرای نظام پیمانکاری فرعی، بهبود محیط کسب و کار، اجرای پنجره واحد سرمایه گذاری، تامین مالی پروژه ها و همچنین حمایت قضایی از فعالان اقتصادی محقق می شود.

وی ادامه داد: برخی قوانین و لوایح به دلیل ضرورت، مسیر طرح در سه قوه را طی می کنند که درخواست می شود مباحث اصلی در این زمینه بررسی و معایب و مزایای آن مطرح شود که به عنوان مثال می توان به لایحه پیش بینی شده مالیاتی اشاره کرد که به ضرر تولید است و انتظار می رود قوه قضائیه این موضوع را پیگیری کند.

طبیب زاده بیان کرد: وصول مالیات نباید فقط بر گردن تولید باشد و باید در شرایط سخت اقتصادی از نظر تامین مالی و وجود بیماری کرونا دغدغه فعالان اقتصادی را درک کرد.

رییس اتاق بازرگانی استان کرمان خاطرنشان کرد: در راستای بهبود شاخص های فضای کسب و کار از جمله کوتاه کردن روند اخذ مجوزها، تشکیل دادگاه تجاری، تصویب قانون جدید اداره بنگاه‌های اقتصادی در شرایط خاص، هزینه بر بودن تصمیم های غیرکارشناسی سیستم های اداری و مشکلات حوزه های بیمه، بانک و امور مالیاتی، نیازمند حمیات قضایی هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha