• شنبه / ۷ تیر ۱۳۹۹ / ۱۲:۱۱
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 99040704949
  • خبرنگار : 80001

چراغ سبز دولت و مجلس برای ساخت آپارتمان‌های ۲۵ متری

چراغ سبز دولت و مجلس برای ساخت آپارتمان‌های ۲۵ متری

ساخت آپارتمان‌های ۲۵ تا ۴۰ متری که اواخر سال گذشته مطرح و اخیراً شهرداری و وزارت کشور روی آن توافق کرده‌اند مورد تایید نمایندگان مجلس قرار گرفته و به اجرا نزدیک شده است.

به گزارش ایسنا، اواخر آذر سال گذشته بود که معاون معماری و شهرسازی شهرداری تهران از طرح ساخت خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری خبر داد و گفت که احداث این نوع واحدها نه یک انتخاب، بلکه ضرورت است.

این طرح که سر و صدای زیادی به پا کرد و موافقان و مخالفانی داشت، اخیراً طبق یک تفاهم‌نامه به تایید شهرداری تهران و وزارت کشور رسیده که بر اساس آن در پایتخت واحدهای کوچک تولید خواهد شد. پاسخگویی به بخش مهمی از نیاز بازار مسکن، افزایش عرضه و کاهش تقاضا از جمله فواید این طرح عنوان می‌شود؛ هرچند مخالفانی نیز حتی در مدیریت شهری دارد که معتقدند نباید الگوی مصرف را به زندگی در این نوع واحدها عادت بدهیم.

مطابق طرح تفصیلی حداقل متراژ واحدهای مسکونی در شهر تهران ۳۵ متر است که بر اساس پیشنهاد ساخت خانه های ۲۵ متری، این میزان باید به ۲۵ متر کاهش پیدا کند. توافق اخیر شهرداری با وزارت کشور نشان می‌دهد که کمیسیون ماده ۵ مخالفتی با این کاهش متراژ ندارد.

اواخر سال گذشته نیز شهرداری اعلام کرد که برای احداث مسکن استیجاری آماده همکاری با دولت است. در این زمینه ساخت واحدهای کوچک یا کپسولی می‌تواند به طرح مسکن استیجاری اختصاص پیدا کند.

یک نماینده: احداث واحدهای کوچک، عرضه و تقاضا در بازار مسکن را به تعادل می‌رساند

امروز نیز یک عضو کمیسیون عمران مجلس درباره طرح احداث خانه‌های ۲۵ تا ۴۰ متری گفته که در شرایط کنونی با توجه به بازار مسکن و مشکل کمبود عرضه در این حوزه، تولید مسکن از هر طریقی مثبت است، زیرا این مسئله، عرضه و تقاضا در بازار مسکن را به تعادل می رساند و در نهایت موجب کاهش قیمت مسکن می شود.

صدیف بدری افزود: تولید مسکن ۲۵ تا ۴۰ متری می تواند در بهبود وضعیت بازار مسکن اثرگذار باشد، البته برخی کارشناسان اعلام می کنند که اجرای آن تبعاتی را برای جامعه از جمله تجردگرایی به همراه دارد، اما خوشبختانه تمام این موارددر طرح مذکور دیده شده است.

بدری گفت: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار است که واحدهای کوچک به زوج های جوان داده شود، همچنین این خانه‌ها به افراد مجرد عرضه نخواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بسیاری از جوانان برای آغاز زندگی مشترک و ازدواج به دلیل پایین بودن قدرت مالی به مساکن کوچک نیازمند هستند و پس از گذشت چندین سال از زندگی متراژ مسکن خود را افزایش می دهند؛ بنابراین این مساکن می‌تواند نقطه آغازین برای زندگی افراد باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۲:۱۵

بالاخره شبیه هنگ کنگ و شانگهای و ژاپن و چین دارم میشیم ...کاش باقی چیزعهامون هم بشه نه فقط خونه 25 متری

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۴:۳۱

نگران نباشید قیمتش رو می زنند خدا میلیون تومن و قطعا و یقینا ارزان نخواهد بود. 25 متر ضربدر حداقل 5 میلیون.... که البته الان در جنوب شهر هم خونه متری 5 میلیون پیدا نمیشه. اصولا هر طرحی اینا دادند منجر به عواقب منفی اجتماعی و فرهنگی شد.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۲:۴۹

ببخشید آقازاده ها هم در آپارتمانهای 25 تا 40 متری زندگی میکنند ؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۳۶

ما هم در اپارتمان پنجاه متری دو تا توله سگ و یک طوطی رو نگه میدارم که با نگهبانشون توی اپارتمان پنجاه متری زندگی میکنن ادرسشم میخای؟؟؟؟؟ چه خبرتونه دیگه نکنه میخای بیای توی ویلای من زندگی کنی ؟؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۲:۵۹

با آپارتمان 25 متری... یعنی آشپزخونه و توالت در هم ادغام می شوند..!!!؟ اون عضو محترم را باید مجبور کرد در چنین خانه ای سکونت بگزیند.... تا چنین طرح های مشعشعی ارائه ننماید!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۵:۰۵

دیگه از این مغزهای متفکر بیش از این انتظاری نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۵:۰۵

بیش از این انتظاری نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۳:۱۹

به کجا چنین شتابان؟ مسولیین ویلاهای چند صد متری در لواسان و مردم خانه های 25 متری

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۳:۴۰

بفرمائید قفس ... اون هم با شرایط امکانلات شهری تهران ... برای تنفس سرانه پارک و فضای سبز هم هست که بریم نفس بکشیم ... پارک که چه عرض کنم، اخیرا هر پارکی میریم عده ای مشغول سیکار کشیدن و قلیون و کباب و ... کلا زندگی بدون هوا توی خونه 25 متری ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۳:۴۶

باز دوباره یک طرح غیر کارشناسی مثل مسکن مهر.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۳:۵۷

خدا از اونایی که کشور و مردم رو به این روز انداختن نگذره

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۴:۰۴

بدا به حال این ملت بدا به حال ما

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۴:۱۷

واقعاً خجالت نمی کشید خونه اندازه سوراخ موش می خواهید درست کنید؟! مگه ما موشیم؟! من به عنوان یک جوون عمراً ازدواج کنم!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۴:۳۱

باسلام یکی ازراه حل ها دادن مجوزساخت (هرچنداندک ) به زمین های شهرک زیتون سرخ حصار است که 35سال مظلوم واقع شده وهمچنان بلاتکلیف ومنتظر هستیم ...خدایا بس است .....

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۱۶

در ژاپن و انگلستان اگر خانه های کوچک دارند به دلیل کمبود زمین و کوچکی کشورشون هست. ... مسولین کشور که در سرزمین پهناور و ثروتمند ایران باید به دنبال آپارتمان ۲۵ متری باشیم!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۵:۱۶

مگه مردم ... هستن 25متری خانه بسازید خدا ازت نگذره خودت کمتر از 500متر می شینی/؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۵:۱۹

...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۰۹

بجای برنامه‌ریزی برای نجات از این وضع اقتصادی و تعادل قیمت‌ها دارن بجای خونه اتاق می‌سازن! ۵ سال بعد که همین واحد ۲۵ متری هم اجارش از حقوق مردم بیشتر شد چیکار می‌کنید؟ خونه ۵ متری می‌سازید؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۰۴ ۱۱:۴۱

احسنت!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۳۳

یک واحد بیست و پنج متری به فروش می‌رسد قیمت توافقی بر اساس متری نه میلیون و پانصد تا یازده میلیون تومن

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۳۷

واقعا بیست ۲۵ متر چقدرخندیدم مگه‌ میشه ۲۵ متر تورو‌خدا‌به‌کجارسیدم البته به اندازه توالت ‌خانه طبری

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۴۰

ای لعنت ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۶:۴۸

ساخت این خانه ها آنهم با تراکم بالا فقط به معضلات اجتماعی دامن میزند! تا کی میخواهید کپی برداری صرف از طرحهای شکست خورده چین، ژاپن و هنگ کنگ داشته باشید؟! برای مسکن باید طرح جامع داشت! باید توجه کرد که برای هر قشر از جامعه یه جور مسکن مورد نیازه! شما نمیتونی به کسی که دل درد داره قرص سردرد بدی!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۸:۰۸

الحمدا....شما بقیه خواسته های بر حق مردم را که در قانون اساسی آمده است از جمله شغل ابرومند، آموزش رایگان، و بهداشت و......نیز کنار این نیاز اساسی بگذارید. ما چقدر قدرتمند هستیم که هیچ کدام از این خواسته های برحق مردم و تصریح شده در قانون اساسی را وقعی نمی گذاریم ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۸:۴۹

معنی واقعی کشور اسلامی داریم دقیقا درک میکنیم که میگه فرقی بین کسی نیست و همه باید در آرامش و رفاه باشن من تو خونه 25 متری شما تو خونه 250 متری ولی میدونی نتیجه ای این چی میشه این که منم باید برسم چون ظلم پایداره و از بین نمیره هیچ وقت پس خودم دست به کار میشم و از هر روشی شده به حرف شما گوش نمیدم و دست در جیب شما ها میکنم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۸ ۱۰:۵۰

احتراما به عرض می رساند که ایران ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۹:۲۲

این طرح یک طرح کوتاه مدت است که اثرات فرهنگی و جمعیتی خودش را دارد و تنها پاسخگوی نیاز کوتاه مدت است.

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۹:۲۷

زمین دولتی به اندازه کافی در شهرها هست فقط کافیه مسئولین سر کیسه رو شل کنند

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۹:۳۷

خدا لعنت کنه اون کسانی رو ...که رای جمع کردن... آمین

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۹:۳۹

زندگی مردم هر روز فشرده تر میشه و زالو زاده ها هر روز غنی تر

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۱۹:۴۸

پاک کردن صورت مسئله .. بسسسه دیییگه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۱:۵۱

هر ایرانی می تونه اینجوری 5 تا هم بچه داشته باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۱:۵۹

اول مسیولین توش یه 5سالی زندگی کنند بییند قفس چه مزه ایی میده

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۷ ۲۲:۳۴

روزی گذشت پادشهی از گذرگهی فریاد شوق بر سر هر کوی و بام خاست پرسید زان میانه یکی کودک یتیم کاین تابناک چیست که بر تاج پادشاست آن یک جواب داد چه دانیم ما که چیست پیداست آنقدر که متاعی گرانبهاست نزدیک رفت پیرزنی کوژپشت و گفت این اشک دیدهٔ من و خون دل شماست ما را به رخت و چوب شبانی فریفته است این گرگ سالهاست که با گله آشناست آن پارسا که ده خرد و ملک، رهزن است آن پادشا که مال رعیت خورد گداست بر قطرهٔ سرشک یتیمان نظاره کن تا بنگری که روشنی گوهر از کجاست پروین، به کجروان سخن از راستی چه سود کو آنچنان کسی که نرنجد ز حرف راست

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۰۷:۳۹

دو متر در یک متر فکر کنم کافی باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۰:۲۰

تو این ممکلت این چیزها دردی از مردم دوا نمیکنه تا وقتی پایه های اقتصاد درست نباشه نه مسکن مهر دردی دوا مکنکه نه ویلاهایی که محمود میخواست تو بیابون بسازه نفری یه دو نه برامون؛ نه این 25 متریها چون همه میره تو دلال بازی و ...بازم اونی که بیشتر داره چند تا ازینا میخره میده اجاره اونم با قیمت دلالی ...قیمت زمین همه جای ایران سر به فلک زده ... وگرنه این همه مسکن مهر حالا بی کیفیت ، افتاده واسه خودش همین اطراف تهران خالی ...جاهای دیگه که هیچی ...وقتی اقتصادی بیمار باشه و توش دلالی باشه و بحثهای سیاسی هم که اونجور هیچی نتیجه به نفع مردم نمیده ...وقتی شما شهر اقماری میسازی باید همه امکانات با کیفیت مناسب در اختیار باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۰:۳۲

کدوم زوجی میره تو خونه 25متری زندگی کنه اخه؟ این طرح عالیه اما صرفا برای مجرد ها ...

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۰۸ ۱۰:۴۱

یک اپارتمان بیست و پنج متری مشرف به ....بفروش می‌رسد

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۰ ۱۱:۳۴

شایعه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۰ ۱۶:۱۳

احمدي نژاد مي گفت : به هر ايراني 1000 متر زمين بدهيم دولت اميد ميگه : خانه 25 تا 40 متر بسازيم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۲ ۱۷:۰۴

وقتی ی سری که هیچی ... مسئولیت بگیرن همین میشه دیگه