• پنجشنبه / ۱۹ تیر ۱۳۹۹ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 99041914401
  • خبرنگار : 71531

شمار قربانیان روزانه کرونا در ایران به ۲۲۱ تن رسید/۱۹ استان همچنان در شرایط قرمز و هشدار

شمار قربانیان روزانه کرونا در ایران به ۲۲۱ تن رسید/۱۹ استان همچنان در شرایط قرمز و هشدار

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار نفر رسید، گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۱۹ تیر ۱۳۹۹) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲۰۷۹ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که  ۹۹۵ مورد بستری شدند. بر این اساس مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۵۰ هزار و ۴۵۸ نفر رسید.

وی افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۲۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند که این بیشترین تعداد موارد مرگ روزانه بیماران در کشور است و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۲ هزار و ۳۰۵ نفر رسید.

وی با بیان اینکه خوشبختانه تا کنون ۲۱۲ هزار و ۱۷۶ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند، ادامه داد: در عین حال ۳۳۲۴ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.

بنا به گفته لاری، تا کنون یک میلیون و ۸۹۷ هزار و ۸۰۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: مانند روزهای گذشته استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند همچنین استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.  

وی ادامه داد: تاکنون شمار مبتلایان کرونا در جهان از مرز ۱۲ میلیون نفر عبور کرده و این نشان دهنده روند افزایشی شیوع و ابتلا به این بیماری در همه کشورهای جهان است.

لاری با بیان اینکه امروز بیشترین آمار فوتی را داشتیم، گفت: تمام کادر بهداشت و درمان در تلاش هستند که بیماری را کنترل کنند اما لازمه‌اش این است که مردم همراهی کنند به‌طوری که علاوه بر رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و شست‌وشوی مداوم دست‌ها، از سفرها و حضور در تجمعات غیرضروری بپرهیزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۴:۳۷

همش میگید مردم باید بالای سر این مردم مثل جاهای دیگه قانون سختگیری اعمال بشه مثلا سفرهای بین استانی رو ممنوع کنید مراکز پرخطر مثل رستورانها و باشگاههای ورزشی و بقیه جاهای پرخطر رو دولت باید تعطیل کنه با درخواست کردن از مردم هیچی درست نمیشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۳

چرا اعلام نمی کنید مثلا تجمع بیش از سه نفر ممنوع جوانان خیابان گردبدون ماسک در فاصله سی سانتی کنار هم در حال کشیدن سیگار و.....ــ..ـــ.ـاین کار که به اقتصاد لطمه نمی زنه زود تر اقدام کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۴:۴۸

عصر ها سری به محله های نارمک بزنید جوانان بدون ماسک فیس تو فیس در حال کشیدن ...............گاهی ده نفر وبیشر خوب اینها خانواده خود را آلوده میکنند والی آخرپس کی تصمیم جدی گرفته میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۲

بار ها این گزارش های تجمع زیان بار رو دیدم واطلاع رسانی کردم ولی کو عمل سخت گیرانه ترا به خدا جدی عمل کنید کادر درمان چه گناهی دارن والله دروغ نمی گویم

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۴:۵۶

هنوز در فروشگاه های زنجیره ایمردم رو بدون ماسک راه میدن هیچ بازدیدی از طرف مسولین صورت نمی گیره اخه تاکی سهل انگاری .

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۴

چه طوری با وجود 19 استان زرد و قرمز امار مبتلایان به 3 هزار نفرم نمیرسه ولی تلفات بالا پایین میشه؟

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۵:۳۷

کجا روند افزایشی بیشتر شده؟ در کشورهای اروپایی آمار روز به روز پایین تر میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۵:۴۳

بابا خوب ورودی و خروجی شهر هارو ببندین

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۶:۳۵

لطفا وقت بیشتری برای ابراز نظرات در نظر بگیرید . ودیدگاه ها رو چاپ کنید ممنون میشم نمیدانم چرا کمتر نظر داده میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۴

خدایا تو کمک کن هرکسی گناه رو به گردن دیگری میندازه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۷:۴۸

خدا به داد ما برسه در فصل پاییز گرونی بیماری استرس اعصاب ضعیف سر در گمی مردم دعوا های خانوادگی بیکاری عده ای جواب مسولان چیه؟ سکوت !!

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۱۸:۴۴

دوست عزیز دید گاه های هموطنان را انعکاس بدید خدا عزتتون رو زیاد کنه

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۲۲:۳۶

با سلام چرا مسئولين جلوي رفت و امد شهرها را نميگيرن ؟امروز ترافيك سنگين به سمت كرج به شمال بود؟!چرا ساعت كارا كم نمي كن ؟چرا شيفتي نميشه ؟امروز بانك ملت مهرشهر شماره گرفتم ٨٠ نفر جلوي من تو صف بودن؟همين ميشه امار فوتي ٢٢٠ نفر شده است

avatar
۱۳۹۹-۰۴-۱۹ ۲۳:۳۰

هم اکنون متاسفانه اوضاع کرونا به مرحله ای شدیدتر از زمان ابتدای آن در اسفند ماه رسیده است ، بنابراین برقراری محدودیت ها لازم است. 1-قطعا باید استانهای قرمز مثل خوزستان برای مدتی قرنطینه کامل شوند 2- محدودیت های اداری باید مجددا برای مدتی محدود اجرا گردند3-محدودیت های سفر بین استانی و بین شهری و درون شهری برای مدتی اجرا گردند نتیجه: باید بعد از پایان زمان محدودیت های فوق باید نتایج بررسی شوند ، اگر رضایت بخش بودند ، این محدودیت ها به آرامی و مرحله به مرحله برداشته شوند ، وگرنه دوباره باید محدودیت ها ادامه یافته و یا حتی تشدید شوند. هیچ چاره ای غیر از این رویه وجود ندارد

avatar

اگر در اردیبهشت آمار کرونا پایین آمد ، این کاملا اتفاقی بود ، دستاورد هیچ کسی نبود، کاهش در آمار در اردیبهشت صرفا بر اثر شرایط فصلی ، و دمای مناسب هوا در بهار بود ، که باعث شد مردم کمتر در منازل و محیط های دربسته ازدحام کنند و نتیجه آن کاهش میزان شیوع بود. اما افزایش فعلی در آمارها ، باز هم به علت شرایط فصلی ، و گرمای هواست ، که باعث میشود افراد بخاطر گرمای هوا ، در محیط های دربسته ، و در زیر باد کولرها ، تجمع کنند . در نتیجه براثر باد کولرها ، ویروس های موجود در هوای محیطهای دربسته پراکنده میشوند و موجب شیوع بیماری در بین افراد حاضر در آن محیطها میشوند. به احتمال زیاد با شروع فصل پاییز به دلایل مشابه ، مجددا میزان شیوع بیماری کم میشود . اما پس از آن با شروع زمستان ، مجددا به دلیل ازدحام افراد در فضاهای دربسته ، اما اینبار به دلیل سرمای هوا ، مجددا آمار ها افزایش خواهند یافت . این سیکلهای افزایشی- کاهشی که به علت شرایط فصلی و ازدحام یا عدم ازدحام افراد در محیط های دربسته رخ میدهند ، تازمان ساخت واکسن کرونا ادامه خواهند داشت .