• شنبه / ۲۸ تیر ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 99042820427
  • خبرنگار : 50088

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد مطرح کرد؛

کمبود نیروی انسانی و اعتبار معضل حوزه فرهنگی تایباد

ایسنا/خراسان رضوی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: در وضعیت کنونی که ترویج فرهنگ و هنر می‌تواند سبب رشد و توسعه جوامع بشری شود، کمبود نیروی انسانی و اعتبارات مشکلات اساسی در این حوزه را فراهم کرده است.

جابر آفریدون در گفت‌وگو با ایسنا عنوان کرد: فرهنگ و ارشاد اسلامی در سه حوزه قرآنی، فرهنگی و هنری در قالب تشکل‌ها و انجمن‌ها فعالیت دارد که فرهنگ و هنر در تایباد به دلیل کمبود نیروی انسانی و اعتبارات با مشکلات فراوانی روبه‌رو شده است.

وی با اعلام فعالیت ۵۲ کانون فرهنگی و هنری مساجد در تایباد افزود: همچنین ۱۰ انجمن با ۳۰۰ عضو فعال در گروه‌های موسیقی، شعر، ادبیات داستان، هنرهای تجسمی و نمایشی در این شهرستان فعالیت دارند.

آفریدون با اشاره به فعالیت ۲ موسسه چند منظوره قرآنی، فرهنگی و هنری در تایباد، اظهار کرد: همچنین اکنون ۹ آموزشگاه هنری دارای مجوز رسمی در این شهرستان فعالیت دارند، ۲ کانون تبلیغاتی و ۲ چاپخانه با مجوز فرهنگ و ارشاد نیز در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: علاوه بر این یک باجه روزنامه و خبرنگاران مطبوعات، خبرگزاری‌ها و کانال‌های فعال در فضای مجازی زیر مجموعه این نهاد فرهنگی هستند که بیشترین سهم را در ترویج فرهنگ و هنر شهرستان بر عهده دارند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تایباد گفت: مجتمع مفاخر که متشکل از ساختمان اداری و مکان فعالیت انجمن‌هاست با بیش از ۴۰۰۰ متر مربع مساحت، به دلیل وسعت بالا با یک سری از نواقص همچنان روبه‌رو است که نیازمند حمایت‌های مالی در سطح شهرستان و استان برای بر طرف شدن کمبودها است؛ اکنون اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال برای هزینه‌های ابتدایی مانند تعمیرات، نصب دوربین، ایزوگام و... نیاز است.

وی تصریح کرد: ساختمان قدیمی ارشاد با یک بافت فرسوده نیازمند بیش از ۳۰۰ میلیون ریال اعتبار برای تعمیرات و بازسازی است همچنین یکی از معضلات اصلی بر سر راه فرهنگ و هنر این شهرستان نبود بودجه کافی برای حمایت هنرمندان است، در این راستا تمهیدات سازمان بر واگذاری ساختمان مفاخر به بخش خصوصی است که تمام تلاش فرهنگ و ارشاد شهرستان بر این است تا در صورت واگذاری مجتمع به بخش خصوصی با اولویت هنرمندان بومی شهرستان صورت گیرد و عواید مالی آن نیز به مجموعه فرهنگ و هنر شهرستان بازگرداننده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha