• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99050100358
  • خبرنگار : 71132

فروزنده: رویکرد پیشگیرانه در دیوان محاسبات جایگزین مچ گیری شود

فروزنده: رویکرد پیشگیرانه در دیوان محاسبات جایگزین مچ گیری شود

کاندیدای ریاست دیوان محاسبات تاکید کرد که رویکرد پیشگیرانه باید جایگزین مچ گیری دیوان محاسبات شود.

به گزارش ایسنا، لطف الله فروزنده در جلسه علنی صبح امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان ارائه برنامه‌های خود به عنوان کاندیدای ریاست دیوان محاسبات گفت: برخی از اصول اساسی بسته ویژه اقتصادی مجلس و محورهای برنامه‌های اعلامی، اصلاح ساختار بودجه و نظارت بر هزینه‌های بودجه، شفافیت و موارد متعددی است که به بازوی نظارتی مجلس یعنی دیوان محاسبات مربوط است. بنابراین اهمیت دیوان محاسبات روشن است و ان شاءالله منشا تحول خواهد شد.

وی با اشاره به سوابق خود گفت: رشته تحصیلی من در دوران کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت بوده و در زمینه استراتژیک و بهبود سیستم‌ها کار کردم. چهار سال در دوران دفاع مقدس نیز حضور داشتم و افتخار جانبازی دارم بعد از دفاع مقدس هم کار مدیریتی و نظارتی و پژوهشی انجام دادم. پنج سال رئیس دانشگاه، قائم مقام مرکز پژوهش ها بودم، در دولت حضور داشتم  و توفیق داشتم معاون پارلمانی مجلس باشم. در بخش اقتصادی بنیاد تعاون کار کردم  و دستیار تولیت آستان قدس رضوی بودم.

وی با تاکید بر ضرورت ایجاد تحول در دیوان محاسبات گفت: نظارت و بررسی پرونده‌ها باید ناظر بر نتیجه باشد  و رویکرد پیشگیرانه به جای  مچ گیری جایگزین شود از کسانی که در گذشته در دیوان محاسبات منشا تحول شدند  تشکر می‌کنم. گسترش نظارت و تقویت نظارت محلی از شعارهای من است و امیدوارم دیوان بتواند سازوکار  شفاف و به روزی برای نظارت نمایندگان فراهم کند؛ چرا که دیوان بازوی نظارتی مجلس است. نمایندگان قطعا در روند فعالیت دیوان قرار خواهند گرفت و نظارت خواهند کرد؛ دیوان نیز باید خانه نمایندگان باشد و اطلاعات به روز کلان و ملی را تقدیم آنها کنند. شیوه ارتباط نمایندگان با دیوان و تفویض اختیار به استان‌ها قطعا دنبال خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت نظارت پیشگیرانه  دیوان محاسبات تصریح کرد: با همت شما و با شعار هوشمندسازی و مردمی سازی و کارآمد سازی نیروی انسانی کارآمد جوانان و نیروهای مجربی که در دیوان هستند را به کار می‌گیرم و تعهد می‌کنم که خود را وقف دیوان کنم و با روحیه ایثارگری کار کنم. ما باید سطح کارشناسی دیوان را  ارتقا دهیم تا دیوان به یک مرکز فکری برای پاسخگوی به مطالبات نمایندگان تبدیل کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha