• چهارشنبه / ۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99050100375
  • خبرنگار : 71560

کامیار: در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی کوتاهی نخواهم کرد

کامیار: در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی کوتاهی نخواهم کرد

کاندیدای دادستانی دیوان محاسبات تاکید کرد: دیوان محاسبات باید پرچم دار مبارزه با فساد باشد و بنده نیز قول می‌دهم در راه مبارزه با فساد در کنار مجلس کوتاهی نکنم.

به گزارش ایسنا، علی کامیار ضمن تشریح برنامه‌های خود به منظور انتخاب به عنوان دادستان دیوان محاسبات کشور بیان کرد: رهبر معظم انقلاب این مجلس را مجلسی قوی و انقلابی نامیدند و همانطور که مستحضرید مهمترین و تنها دستگاه وابسته به مجلس برای نظارت بر عملکرد سایر دستگاه‌های دولتی دیوان محاسبات می‌باشد. حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم نشان داد که مردم به این مجلس امید بستند.

وی در ادامه اظهار کرد: تاکنون نه جنگ و نه تحریم و نه ترور و نه فتنه نتوانست اراده مردم را برای رسیدن به اهداف بلند انقلابی سست کند. بلکه مردم را راسختر کرد ولی مردم در مقابل سوء استفاده‌های عده‌ای نادر که فرصت را برای چپاول بیت المال غنیمت می‌شمرند و به دنبال دست اندازی به بیت المال هستند خون دل می‌خورند. مردم از شنیدن اخبار اختلاس و سوء استفاده عده‌ای رنج می‌برند و هدف اصلی معاندین و مخالفین نیز این است  تا از این طریق دل مردم را خالی کرده و مردم را به کارآمدی نظام دچار تردید کنند.

کاندیدای ریاست دادستانی دیوان محاسبات در ادامه تصریح کرد: بنده معتقدم فرزندان نسل چهارم انقلاب در راه مبارزه با فساد اقتصادی از پای نخواهند نشست و عصاره این جوانان در مجلس یازدهم حضور دارد و بنده نیز اگر توفیق پیدا کنم خدمتگذار این مجلس خواهم بود. بنده در دوره چهارم مجلس ریاست کمیسیون دیوان محاسبات را برعهده داشتم و اکنون نیز هدف بنده تکمیل خدمات آن دوره است. جزء مبارزه با فساد نمی‌توان امید را به مردم بازگرداند وامروز مجلس در یک گام اساسی پرچم مبارزه با فساد را به دست رئیس و دادستان دیوان محاسبات می‌دهد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: بنده از ریاست کمیسیون برنامه و بودجه و اعضای آن تشکر می‌کنم که در چندین جلسه مطالب کاندیداها را شنیدند و انتخابی مستند داشتند. بنده  ۱۲ سال از دوره اول تا دوره چهارم نماینده مجلس بودم و در دو سال ابتدایی در کمیسیون اقتصادی و در دوره سوم به عنوان رئیس کمیسیون دیوان محاسبات مجلس فعالیت داشتم. مجلس در آن زمان برای دیوان محاسبات کمیسیونی مستقل داشت.  با توجه به سوابق بنده من به مباحث دیوان محاسبات و نیروهای مخلص آن و کم کاری‌های آن تسلط دارم. دیوان نباید به دنبال مسائل کوچک برود بلکه ما باید به دنبال حل مسائل کلان که معیشت مردم را به چالش کشیده است باشیم.

وی افزود: دیوان محاسبات باید پرچم دار مبارزه با فساد باشد و حرف اول را در مبارزه با فساد بزند این که مفاسد کلان و اختلاس‌ها علنی شود و بعد دیوان به آنها ورود کند از نظر بنده کم کاری است. بنده سپاهی بودم و پاسدار خواهم بود در راه مبارزه با مفاسد اقتصادی در کنار مجلس کوتاهی نخواهم کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha