• شنبه / ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۶:۰۲
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 99051107889
  • خبرنگار : 71616

گلایه مردم از شرط " عدم پلاک فعال در خانواده"

گلایه مردم از شرط " عدم پلاک فعال در خانواده"

در حالی مهلت سه روزه ثبت‌نام در مرحله دوم طرح فروش فوق‌العاده محصولات گروه صنعتی ایران‌خودرو رو به اتمام است که بسیاری از مردم از شرط عدم پلاک فعال در خانواده، طی تماس با ایسنا، با بیان شرایط خود ابراز نارضایتی کردند.

به گزارش ایسنا، گروه صنعتی ایران‌خودرو مرحله دوم فروش محصولات خود را در قالب فروش فوق‌العاده با موعد تحویل حداکثر سه ماهه و با قیمت قطعی از روز پنجشنبه (۹ مردادماه) آغاز کرده است.

در این طرح که با عرضه پنج محصول پرتقاضا این شرکت اجرا شده است، شرایط سابق برای ثبت‌نام در طرح نخست فروش فوق‌العاده و پیش‌فروش‌ها همچنان باقی است، در راستای برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) به منظور حذف واسطه‌گران و سودجویان در فرآیند فروش، محدودیت‌هایی همچون اختصاص هر دستگاه خودرو به یک شماره ملی، عدم خرید خودرو طی ۴۸ ماهه اخیر از ایران خودرو و سایپا، دارا بودن سن حداقل ۱۸ سال و ارائه گواهی‌نامه رانندگی لحاظ شده است. ضمن اینکه در این طرح در لیست شرایط، نداشتن پلاک فعال در خانواده لحاظ شده است.

این شرط، سوالات و گلایه‌های زیادی را برای مشتری ایجاد کرده است که در این گزارش به آن‌ها خواهیم پرداخت:

برخی معتقدند که " اینها ماشین ندارند؛ شرایط را سختتر می‌کنند که تعداد ثبت نامی‌ها کم شود"

یا بیشتری‌ها از این موضوع گلایه داشتند که " وقتی پراید مدل ۸۴ پدر من که  در یک شهر دیگر است، چرا باید مانع ثبت‌نام من برای خرید از کارخانه باشد؟ " یا گفته‌اند "  این چه روندی است که یک خانواده شش نفری باید از ماشین ۱۵ سال پیش استفاده کنند و اگر ماشین جدید بخواهند باید با این قیمت‌های گزاف از بازار آزاد تهیه کنند؟ آیا اعضای این خانوتده مشتری واقعی به حساب نمی‌آیند؟ "

یکی دیگر از مشتریان می‌گویید " در حال حاضر پدر من پیکانی دارد که  مدل ۸۳ است؛  گناه من چیست که نمی‌توانم ماشین ثبت نام کنم؟ مسئول محترم این که نشد شرایط ثبت‌نام؛ خواهشا فکری کنید"

مشکل بسیاری از مردم این بود که خانواده‌ بیش از سه نفر بودند که یک خودروی بیش از ۱۰ سال کارکرد داشتند. آن‌ها می‌گفتندچون پلاک فعال است، از ثبت‌نام خودروی جدید محروم هستیم؛ از سوی دیگر اگر بخواهیم این خودرو فعلی را که فرسوده نیز به حساب ‌می‌آید را فروخته تا ثبت‌نام جدید داشته باشیم؛ با وجود قرعه‌کشی وباتوجه به حجم بالای تقاضا، چنانچه برنده نشویم؛ چه کنیم؟ خودروی جدید که نخواهیم داشت؛ خودروی فعلی را هم از دست داده‌ایم و  همه خانواده از وسیله نقلیه محروم خواهند شد.

تعدادی زیادی هم بودند که میگفتند؛   ما فرزندی مجرد در خانه هستیم که خود کار کرده‌ایم و ماشین خریده‌ایم و پلاک فعال داریم؛ پدر یا مادر ما که به قصد تعویض، خودروی فرسوده خود را فروخته‌اند تا خودرویی نو ثبت‌نام کنند؛ تکلیف‌شان چیست که نمی‌توانند از این طرح فروش استفاده کنند و توانایی خرید از بازار آزاد را هم ندارند؟

اما فردی هم این موضوع را مطرح کرده بود که " آن جوانی که در آستانه ازدواج است و می‌خواهد به زودی از خانواده جدا شده  و خود تشکیل خانواده بدهد، چرا نمی‌تواند صرف اینکه  والدینش ماشین دارند؛ از این طرح استفاده کند؟ " در پاسخ به این مشتری باید گفت که طبق اعلام گروه صنعتی ایران‌خودرو، چنانچه فرد به صورت رسمی ازدواج کرده باشد، منعی برای ثبت‌نام وجود ندارد و ملاک خانواده اطلاعات ثبت‌ احوال است.

از این دست سوالات و گلایه‌ها بسیار بوده است. هرچند که ثبت‌نام مرحله دوم از این طرح نیز رو به اتمام است اما رسیدن صدای این مشتریان و مردم در روزهایی که خودرو، کالایی ضروری برای خانواده‌ها به حساب می‌آید، با وجود افزایش قیمت‌ها در بازار خودرو و بیشتر شدن فاصله فاحش قیمتی بازار و کارخانه؛ توانایی خرید از بازار وجود ندارد، بتواند مسئولان را به اندیشیدن جایگزینی بهتر برای رساندن خودرو به مشتری واقعی، وادار کند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۳:۱۰

سلام ماکه ی پراید فرسوده مدل ۸۲داریم با ی حقوق ناچیزکه قدرت خرید نداریم چه بایدکنیم حداقل من به عنوان همسر خانواده ثبت نام میکردم بااین شرطی که گذاشتین که ی نفر درخانواده پلاک فعال داشته باشه ی نفردیگه نمیتونه ثبت نام کنه حداقل باید استثنا میذاشتین برا اونایی که ماشین مدل پایین دارن بعد میگن ماشینای فرسوده باید عوض بشن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۳۰

بالاخره شما ماشین دارین . اولویت باید با افراد بدون ماسین باشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۸:۱۲

سلام اتفافا این شرط خیلی خوبیه. اونایی که گلابه میکنن پدرشون ماشین قدیمی داره ونمیتونن ثبت نام کنن فکرشو بکنن خیلی از خانواده ها همون قدیمی رو هم ندارت وکلا وسیله ای ندارن. خب معلومه. حق اوناس ثبت نام کنن.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۸:۵۴

ما بدبخت هیچ یه پیکان هم در خانواده نداریم شما ها دلال ها بدروغ این حرفارو میزنین تا بخرین دلالی کنین وگرنه این به عدالت نزدیکه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۹:۱۷

قانون خوبیه اکثر مردم راضی هستند به نظرم اولویت با خانواده هایی هست که اصلا خودرو ندارن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۹:۲۶

با سلام بنده یه دستگاه وانت دارم،امکان ثبت نام ندارم، با تشکر از عدالت تون

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۹:۴۳

بادرود وخسته نباشید این دوستان هم حق دارند ولی بهرصورت یه خودرو در خانواده دارند.ولی خانواده هایی که سالهاست در آرزوی داشتن یه خودرو هستند باید در اولویت نخست باشند.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۱۶:۵۵

نع زن بگیر اخه تاکی مجردی اخوی،دروغ گفتم اصلان نگیر،با دوچرخه ترددنکن اما زن نگیر

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۰۹:۵۱

بنده ۳ ساله از خانواده جدا شدم بیمه برای خودم رد میکنم زندگی کاملا جدا قصد ازدواج هم ندارم!!!!!! من حق سوار شدن ندارم !!!!!????!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۳۱

آزاد بخر

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۲۱:۴۰

قصد سوار شدن یا داشتن ماشین؟!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۰:۲۶

هرکسی حق داره یک خودرو از کارخانه و به قیمت دولت خریداری کنه شاید پسره یکی کارو بارش خوب شده و تونسته یه ماشین از بازار بخره دلیل این نمیشه که حق پدرو مادر و خانوادش از خرید سلب بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۱۳:۱۷

دوست عزیز کسی مجبورت نکرده نفروش

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۱:۵۹

یکی نیست توضیح بده نداشتن پلاک فعال برای ثبت نام با چه منطقی قرار گرفته؟ چه فرد چه خانوار فرقی نمیکنه.. من ماشینم فرسوده هست 12 سال کار کرده میخوام عوض کنم نمیتونم ثبت نام کنم چون پلاکم فعلاه.. بفروشمش ثبت نام کنم چه تضمینی هست تو قرعه کشی برنده بشم؟ اگر هم بشم تا یه سال با زن و دوتا بچه بدون ماشین آواره بشم که ماشین رو کارخونه کی تحویل میده! آخه نداشتن پلاک فعال با چه منطقی پیش بینی شده واقعا؟ میخوایید یه نفر دوتا ماشین نداشته باشه بگین اگر شخصی پلاک داره چه فعال چه غیرفعال ماشین تحویلی کارخونه با همون پلاک تحویل داده میشه و هر کد ملی یه پلاک بیشتر نمیتونه بگیره! نه اینکه کسی که سوار ماشین فرسوده هست رو محروم کنین از خرید یه ماشین صفر!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۲:۰۱

من از 25 سالگی بیمه درمانیم قطع شده (قبلا توسط پدرم بیمه میشدم) و همینطور من از حق عایله مندی پدرم حذف شدم یعنی پدرم دیگه سرپرست من نیست الان چرا به خاطر اینکه بابام ماشین داره من نتونم ثبت نام کنم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! واقعا تو سر تصویب کننده این قانون چی میگذشته؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۲:۳۵

همه این مواردی که مردم خوب کشورم عنوان کردند کاملا درسته ولی من میشناختم کسانی رو که دور قبلی خودشون یه خودرو داشتند و برای هم پسر و هم همسرشون ثبت نام کرده بودند. اگر قرعه به اسم این فرد بیفته حق بقیه که تو کل خونواده خودرو ندارند ضایع نمیشه؟ یا کسی که خودرو به نام همسرش بود برای خودش ثبت نام کرده بود. یا کسانی که چندین نفر تو اعضای خونواده ثبت نام کرده بودند. به نظر من اگر امکان ثبت نام بر اساس تعداد اعضای خانواده باشه چه پلاک فعال تو خانواده بود چه نبود بهتر باشه تا حق بقیه دوستانی که واقعا هم درست میگفتند هم ضایع نشه. مثلا خانواده ای که دو نفر بالای هجده سال دارند و یک پلاک فعال دارند در این طرح نباشند. یا مثلا به ازای هر دو نفر بالای هجده سال در خانواده یک خودرو باشه تا کسی که هنوز مجرده و مستقل و پدرش خودرو داره حقش ضایع نشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۳:۵۵

در ثبت نام بعدی هرکسی خودرو را دیده باشد حق خرید ندارد .!!!!ویا تا بحال به خودرو سوار شده باشد.!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۵:۱۵

من یک وانت دارم و با آن کاسبی میکنم چکار باید بکنم که یک خودرو سواری ثبت نام بکنم گناه من چیه که با وانت کاسبی میکنم حداقل وانت را مستسنا کنید

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۰۵

به نظر من عالیه هستن خانواده هایی که اصلا خودرو ندارن و این حق اوناس تا یکی مثل من

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۱۲

منی که ماشین مدل پایین دارم وفرسوده است چرا نباید بتونم ثبت نام کنم .من باید تازه اولویت داشته باشم .

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۲۰

واقعا این قوانین رو بر چه اساسی تعیین میکنید!!!!!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۲۳

اتفاقا اگه درست اجرا کنن خوبه و خانواده هایی که اصلا خودرو ندارند در اولویت قرار می گیرند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۲۹

اتفاقا طرح‌خوبی هست چون خیلی از دلالان توسط زن و بچشون ثبت نام میکردن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۳۴

طرح خوبیه . اولیت باید با کسانی باشه که خودرو ندارند اما میشه مدل ماشین های قدیمی رو هم جز شرکت کنندگان آورد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۵۲

شرط بسیار خوبیه . خیلی عالیه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۶:۵۴

والا ۴مرحله تاحالا ثبت نام گذاشتن.۴ نفر هستیم که ثبت نام کردیم.من و همسر و خواهرم و شوهرش با داشتن همه شرایط ثبت نام کردم ولی هیچ کدوم تا حالا در مرحله ثبت نام اسممون در نیومده.ملاک اینا چیز دیگه هست و اگه همه پول در شماره شبا وارد شده در سیستم نباشه اصلا وارد قرعه کشی نمیشی

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۷:۳۴

در فرم تعهد گزینه ای مبنی بر عدم داشتن پلاک فعال خانواده وجود نداشت بنابراین احتمالا قضیه فرمالیته هست یا برداشته میشه چون وقتی مشتری تعهدی را تایید نکند نمی توانند آن را ملزم به انجام آن کنند و این قابلیت پیگیری قضایی را هم دارد و استناد به بخشنامه عملا الزام آور نیست و مهم سند تعهد هست.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۸:۴۵

نگاه دفیق به خریدار کنن یک خانواده پنچ نفره هیچ ماشینی ندارن ولی خانواده سه نفره سه ماشین دارن جوری قرعه کشی بشه که فقط بین خانواده های که هنوز ماشین ندارن قرعه کشی بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۹:۱۹

مبادا بزارین صف ثبت نام ها خلوت بشه یا احیانا خودرویی در پارکینگ ها بمونه . مثل نان شب با خودرو رفتار کنید.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۱۹:۲۶

اینا خودرو ندارن سنگ جلوپای هموطنا ن ماگذاشتند که بگن ماداشتیم شما شرائطشو نداشتید بخاطر همینم تند تند کارخانه ایرانخودرو وسایپا درایران گرونش میکنن خدا باعث و بانیشو لعنت کنه کنهانشاالله

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۲۰:۱۴

سلام چرا پسر بیست و هفت ساله ی من به چوب پدرش که ماشین داره بسوزه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۲ ۲۲:۵۱

دوستان محترم اگر مسئولان محترم نمی توانند درست فکر کنند ما باید جورشان را بکشیم. این که نشد شرایط ثبت نام. دوستان عزیز دلال محترم کار خودش رامی کنه چه بخواهی نخواهی مشکل داریم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۰۰:۲۱

نخرید، نه پولتان میدهندنه ماشین، بستگان ماازسایپاشکایت کردند، فهمیدند دولت وخودروسازدستشون تودست هم هست!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۰۰:۳۶

به نظرم طرح خیلی عالی هست که حق به حق دار می رسد که دست دلالان وسودجویان کوتاه شود به هر حال خیلیا هستند همون ماشین مدل پایین که ارزوی وحسرت خیلی از خانواده هاست که همونا هم داشته باشند

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۰۰:۵۹

به جای این طرح .طرح ۴۸ ماه خرید برای هرخانواربگذارندو مام بتونیم شرکت کنیم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۰۶:۵۴

سلام من یه وانت دارم بازم نمیتونم ثبت نام کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۰۹:۵۲

در جواب اونایی که موافقن با شرط نداشتن پلاک فعال باید بگم خانواده هایی که تا الان خودرو نداشتن و نمیتونستن بگیرن پس در قشر خیلی ضعیف جامعه ن که قبلا پول خودرو نداشتن، با این حساب چطور الان میتونن 100 میلیون پول بدن واسه ماشین؟؟!؟!؟؟ خب اگه مسئولین واقعا میخوان کار خیر انجام بدن واسه اون قشر با قیمت مناسب تر یا حداقل اقساطی خودرو در نظر بگیرن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۳ ۱۹:۰۰

سلام در مورد آنهای که تاکسی دارند هم نمی توانند خودرو شخصی داشت باشد در خانواده

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۴ ۱۸:۱۱

هیچ معلوم نیست تو ایران چ خبره تقصیر ندارن

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۴ ۲۳:۱۰

با سلام ، باید بین ماشین های سواری و باری تفکیک قائل شد؛چراکه همانطور که از عنوان ماشین های باری مانند کامیونت و وانت و... پیداست این ماشین ها مختص حمل بار است و طبق قوانین راهنمایی و رانندگی این گونه ماشین ها فقط مجاز به سوار کردن دو سرنشین می باشند حال فرض کنیم یک خانواده چهار نفر باشند و قصد داشته باشند به یک مسافرت یا مهمانی خارج از شهر بروند آیا بقیه اعضای خانواده بایدآژانس بگیرند یا از مسافرت منصرف شوند!!!! لذا خواهشمند است مسئولان در این خصوص تفکیک قائل شوند.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۵ ۱۲:۴۹

خوب خانواه ایی که تا الان ماشین نداشته یعنی تو زمانی که ماشین ارزون بوده اون پولو نداشته حالا دیگه 100 میلیون داره؟!! اصلا هم شرط جالبی نیست پلاک فعال خانواده حداقل پلاک فعال شخص متقاضی منطقی تره

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۵ ۱۶:۰۴

سلام اگه ماشین نمیدن این چه کاری است سرمردم را گرم کردین

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۶ ۱۲:۲۸

من تازه ازدواج کردم و یارانه ام رو جدا نکردم بخاطر همین اسم من حدف شده این واقعا بی عدالتی داروندارمو فروختم تا پولو پرداخت کنم تازه امروز فهمیدم ب خاطر یارانه م ک جدا نشده من از لیست حذف شدم

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۱۷ ۰۲:۳۳

من داخل این طرح برنده ماشین دنا شدم .بعد اعلام کردن که شامل شما نمیشود شما پلاک فعال دارید بعد که فهمیدم خانمم سا ۹۵ تو خانواده پدری ماشین به اسمش بوده بعد من سال ۹۶ ازدواج کردم چرا این طرح نباید شامل من بشه

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۳ ۱۳:۵۷

این شرط چرا در زمان ثبت نام اعلام نشده است؟ شرایط عمومی بخشنامه: 1 .به هر کد ملی فقط یک دستگاه خودرو تعلق می گیرد. 2 .متقاضی ملزم به ارائه گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) می باشد. 3 .حداقل فاصله از آخرین خرید (ثبت نام یا تحویل خودرو) در شرکت های ایران خودرو و سایپا 48ماه می باشد. 4 .امکان صلح و نقل و انتقال خودرو حتی به صورت وکالتى مطابق با مصوبات کمیته خودرو وجود ندارد. 5 .متقاضی باید در هنگام ثبت نام، شماره حساب (شماره شبا) مربوط به خود را معرفی نماید و لازم است از کارت های بانکی به نام خود برای واریز وجه استفاده نماید. همچنین شماره تلفن همراه معرفی شده باید به نام خود متقاضی باشد. 6 .ثبت نام برای مشتریان حقوقی میسر نخواهد بود. 7 .کد نمایندگی که در مرحله دوم و در زمان واریز وجه دوم توسط متقاضی انتخاب می گردد، می بایست با آدرس و کد پستی متقاضی در یک استان باشد. 8 .انتخاب شدگان در طرح های قرعه کشی قبلی امکان شرکت در این طرح فروش را نخواهند داشت. 9 .انتقال حقوق ناشی از انتخاب شدن در قرعه کشی به اشخاص ثالث ممنوع است. 10 .گارانتی خودرو پس از 3 ماه از زمان تحویل در صورت عدم مراجعه به نمایندگی برای دریافت سرویس اولیه باطل می گردد و در مراجعه به نمایندگی کارکرد حداقل 1000 کیلومتری خودرو نیز الزامی است. 11 .سند و فاکتور فروش خودرو تا پایان مدت یک ساله رهن، نزد شرکت ایران خودرو باقى خواهد ماند و پس از تسویه حساب مشترى و فک رهن تحویل مشتریان گرامى خواهد گردید. نکته1 :برای متقاضی دارای پلاک فعال انتظامی (نصب برروی خودرو) امکان ثبت نام میسر نخواهد بود. نکته2 :کسانی که فاقد گواهینامه رانندگی خودرو (حداقل پایه سوم) و یا دارای پلاک انتظامی فعال باشند و در این طرح ثبت نام نمایند،ضمن کان لم یکن تلقی شدن ثبت نام تا 3 سال امکان ثبت نام درکلیه طرح های فروش آتی محصولات شرکت ایران خودرو را نخواهند داشت .

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۶ ۰۲:۱۱

بهترین شرط رو گذاشتن .طرف ۵ تا ماشین داره بعد خانمش رفته ثبت نام کنه واسه ماشین .

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۶ ۱۸:۳۸

سلام خدمت هموطنان عزیزم . هر طرحی موافقان ومخالفان زیادی داره . به نظر بنده طرح خوبی چون به عدالت نزدیکتره . این بهانه های که هم می آورند بعضی ها اکثر دلالان وسودجویان هستند تازه یه شرط دیگه هم بزارند که دلالان دارند استفاده می کنند ماشین از نام خود وخانواده بیرون می برند که بتونند اسم نویسی کنند. شرط بزارن هر کسی در طی دو سال اخیر بیش از یک ماشین خرید وفروش کرده باشد شامل نشود. موفق تر میشه. به امید عدالت برای تمام هموطنان عزیزم.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۷ ۱۲:۵۵

من ماشینی را13 سال پیش فروختهام اما خریدار حاضرنیست تعویض پلاک کند چطور میتوانم فک پلاک کنم شکایت کردم پلیس می گوید ماشین را پیدا کن تا توقیفش کنم من با ید چه کار کنم

avatar
۱۳۹۹-۰۷-۰۵ ۱۷:۲۹

سلام. من در فروش فوق العاده محصولات ایران خودرو ثبت نام کردم و برنده خودرو شدم. اما بنده را به علت وجود پلاک فعال در خانوار حذف کرده و تا سه سال از خرید محصولات ایران خودرو و سایپا محروم نموده اند. لازم به ذکر است که بنده تا کنون که 27 سال سن دارم هیچ ماشینی نداشته و پلاک فعالی به نام خود ندارم. پدرم 16 سال پیش یک ماشین پراید کارکرده خریداری نموده و به وسیله آن مسافرکشی می کند. تمام برادرها و خواهرهایم مستقل هستند. و بنده هم پس از اتمام دانشگاه و خدمت سربازی از خانواده جدا شده و به صورت مستقل زندگی می کنم. جهت اثبات سخنم تمام مشخصات خود و همه اعضای خانواده ام حتی فرزندان برادر و خواهرانم را به همراه اقرارنامه رسمی به شرکت ایران خودرو تحویل دادم. اما خبری نشد. با توجه به شرایط نابسامان اقتصاد موجود در جامعه، تاکنون موفق به ازدواج نشده ام. سوال من اینجاست که اگر داشتن پلاک فعال در خانوار جرم است چرا یکی از دوستانم که مانند من تاکنون ازدواج نکرده، سال گذشته پدرش از شرکت ایران خودرو ماشین 206 صفر خریداری کرد، امسال در فروش فوق العاده بخشنامه 4320 شرکت نمود و برنده ماشین پژو پارس گردید و حذف نشد. اما من که پدرم 16 سال پیش ماشین خریده، آن هم ماشین کارکرده، امسال از لیست برندگان حذف شده ام؟ بنده با هزاران خواهش و التماس از همکاران و دوستان پول قرض کردم که جهت پیشرفت خود و برداشتن یک گام در مسیر ازدواج، ماشین بخرم که متاسفانه حذف شدم. با توجه به قیمت بالا ماشین در بازار آزاد و ممنوع شدنم تا سه سال، به احتمال زیاد باید آرزوی داشتن ماشین را مانند بسیاری دیگر از آرزوهایم به گور ببرم.

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۱۲ ۲۱:۳۲

من یه وانت 83بناممه جزئ شرایط میشم

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۲۰ ۰۰:۲۸

من موتور دارم وپلاکش به نام خودمه اخه این چه قانونیه...موتورم شدوسیله؟بیاین موتور مال شما مانخاستیم موتورو...اخه بی انصافا پلاک موتور و وانت وخاور وماشینای سنگین که دلیل بر دارا بودن نیس که...دلیل بر بدبختیه

avatar
۱۳۹۹-۱۱-۰۸ ۲۲:۱۲

هرچی میاد سرمون حقمونهه... چرا ثبت نام میکنید ؟ میمیرید یه مدت ماشین نخرید تا قیمتا بیان پایین؟ ... خودکرده را تدبیر نیست لیاقتتون همین ماشینای بنجوله

avatar
۱۴۰۱-۰۱-۲۴ ۲۲:۴۳

سلام من قبلا پلاک داشتم اما الان 5 ماهه که پلاک به نام خودم ندارم اما الان که میخواهم ثبت نام کنم میگه شما به علت داشتن پلاک نظامی نمیتوانید د ثبت نام شرکت کنید خواهشا راهنمایی کنین چطور می تونم ثبت نام کنم ایا برای شما هم همین اتفاق افتاده که از یه جایی میشه حلش کرد

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۷ ۱۲:۱۳

سلام منم مثل شما مدتی پیش فک پلاک کردم اما میگه شما نمیتوانید خرید کنید درحالی که من نه از سایپا ونه از ایران‌خودرو ماشین تحویل نگرفتم

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۹ ۰۱:۱۵

باسلام خودم ماشین پراید 88دارم وپلاک بنامم هست وبا همین ماشین نان خانواده‌ام درمیارم والان پوسیده اوفتاده توخرج وبخاطرداشتن پلاک فعال نمی توانم ازکارخانه ماشین بگیرم بنده واقعان چکارکنم