• دوشنبه / ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۱۱:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99052014413
  • خبرنگار : 71402

اوبراین: با نفوذ روسیه و چین در زیرساخت انتخاباتی آمریکا مقابله می‌کنیم

اوبراین: با نفوذ روسیه و چین در زیرساخت انتخاباتی آمریکا مقابله می‌کنیم

مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت، آمریکا در حال تلافی تلاش‌های روسیه و چین برای مداخله در زیرساخت انتخاباتی این کشور است.

به گزارش ایسنا، رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی آمریکا به سی بی اس گفت که روسیه و چین "کاملا" در حال مداخله در زیرساخت انتخاباتی آمریکا در آستانه نوامبر هستند.

به گفته او، این دو کشور "برای دسترسی به وبسایت‌های وزارت خارجه" و "جمع‌آوری اطلاعات از آمریکایی‌ها" و "مشارکت در عملیات‌های نفوذ چه از طریق تیک تاک یا توییتر یا فضاهای دیگر" تلاش کرده‌اند.

اوبراین مدعی شد: این نگرانی واقعی است. اما فقط روسیه نیست، چینی‌ها هم هستند که نمی‌خواهد رئیس جمهوری ما دوباره انتخاب شود. چین، مثل روسیه و ایران در حملات سایبری و فیشینگ و اینگونه کارها در ارتباط با زیرساخت انتخاباتی ما و وبسایت‌های ما دست داشته است.

ویلیام اوانینا، مدیر مرکز ملی امنیت و ضد اطلاعات جمعه مدعی شد، چین، روسیه و ایران "برای تحریف ترجیح‌های رای‌دهندگان و چشم‌اندازها، اختلاف‌افکنی و تضعیف اطمینان مردم آمریکا به روند دموکراتیک ما تلاش می‌کنند."

او گفت، چین نمی‌خواهد دونالد ترامپ دوباره در انتخابات پیروز شود چون آن را "غیر قابل پیش‌بینی" می‌داند و روسیه هم برای ضربه زدن به جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری مفروض دموکرات‌ها تلاش می‌کند.

رابرت اوبراین یکشنبه گفت، مقام‌های آمریکایی از این حملات "مطلع" هستند و گام‌هایی در راستای مقابله با آن برمی‌دارند. او گفت: چه چین، روسیه یا ایران، ما آن را تحمل نخواهیم کرد و تبعات سنگینی برای هر کشوری که تلاش کند در انتخابات آزاد و منصفانه ما دخالت کند، وجود خواهد داشت.

ابراز نگرانی قانونگذاران آمریکایی بر سر انتخابات ۲۰۲۰ با نزدیک شدن به آن بیشتر می‌شود. پیش از آن آژانس‌های اطلاعاتی آمریکا گزارشی درباره مداخله ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ داشتند. به گفته آنها، تلاش‌های ۲۰۱۶ روسیه شامل هک و هدف گرفتن زیرساخت‌ها در ۵۰ ایالت و کمیته ملی دموکرات‌ها بوده است.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha