• سه‌شنبه / ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۲:۴۰
  • دسته‌بندی: انرژی
  • کد خبر: 99052115076
  • خبرنگار : 71498

تازه‌ترین اخبار از تغییر نحوه سهمیه‌بندی بنزین

تازه‌ترین اخبار از تغییر نحوه سهمیه‌بندی بنزین

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی به تازگی از تهیه طرحی در مجلس به منظور تغییر در شیوه سهمیه بندی بنزین خبر داد که طبق اعلام شرکت ملی پخش فراورده های نفتی تا کنون این طرح مصوب و ابلاغ نشده است.

به گزارش ایسنا، در طرحی که مجلس طراحی کرده است، پیشنهاد شده که سهمیه بنزین به جای خودروها به افراد خانواده ها تخصیص داده شود. در این طرح پیش بینی شده به هر فرد از جامعه ماهیانه ۲۰ لیتر بنزین تعلق گیرد. همچنین پیش‌بینی شده که سامانه ای برای فروش بنزین افرادی که خودرو ندارند، تهیه شود.

 از سوی دیگر در این طرح دیده شده که دولت سهمیه بنزین افرادی را که فاقد خودرو هستند، در آخر ماه بردارد و به جای آن کارت بانکی افراد را شارژ کند تا آنها بتوانند کالا خریداری کنند که طبق گفته مالک شریعتی نیاسر، سخنگوی  کمسیون مجلس این طرح اکنون در نوبت اعلام وصول قرار دارد؛ چراکه بر اساس شیوه سهمیه بندی جدید حدود ۵۰ درصد خانواده ها که خودرو ندارند از یارانه انرژی نیز بی‌بهره‌اند و در واقع نحوه توزیع یارانه سوخت ناعادلانه است و لازم است که اصلاح شود.

در این راستا فاطمه کاهی، سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی به ایسنا گفت: در حال حاضر شرایط تخصیص سهمیه بنزین همچون گذشته است و اگر هیات دولت تصمیم جدیدی در این رابطه اتخاذ کند پس از تصویب، ملزم به اجرای آن هستیم.

وی افزود: تا کنون مصوبه ای ابلاغ نشده و باید جزییات و روند پیشرفت این طرح را از کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی جویا شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۷:۵۵

احسنت . از اول هم باید این کار را میکردند . مستضعفینی که خودرو ندارند سالهاست که مورد ظلم این نحوه یارانه قرار میگیرند . اصل بر این است که یارانه به شخص داده شود نه به خودرو . متاسفانه الان خانواده هایی که چند خودرو دارند از حق بقیه که خودرو ندارند میخورند . کاش زودتر تصویب شود

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۰۹:۳۲

این مگه همون خبر دیروز نیست؟؟

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۲:۱۰

خوب خبر خیلی مهم است !!!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۱۵

بسیار عالی اولش سهمیم فردی بعد پولدارا نمیخوان بعد به کم درامدا میدید اخرشم حذف میکنین ...

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۱:۵۸

یعنی بنده و خانومم که بعد از 4 سال ازدواج تونستیم یه پراید بخریم بجای 60 لیتر در ماه، 40 لیتر داریم.چقدر جالب!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۲:۰۸

به نظر شما احمقانه نیست !! بیست لیتر بنزین من را میارن در خانه تحویل می دهند یا برم از نزدیک ترین پمپ بنزین محل بگیرم ؟! آنوقت میخواهم با تاکسی تلفنی برم بیرون باید به راننده بگم بیاد دو لیتر از بنزین من را تو ماشینش بریزه بعد راه بیفته ؟! عالبه حساب همه جاشو کردن !!!!!

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۲:۱۹

این یارو فکر کرده همانطور که پلاک خودرو را از روی خودروها بر داشتن و به شخص دادن کلی مزایا داشت و همه راضی بودن اگر برای سهمیه بندی بنزین را هم همین کار را بکنند خوبه ، چی بگویم ، یک کم فکر کنید آقو

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۲۱ ۱۳:۳۵

بعد اونوقت سهمیه که به تاکسی وانت و...... که فرق داشت چه جوری میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۸-۰۲ ۲۲:۱۱

بسیار کار درستیه خدا وکیلی عادلانست خیلی اطراف من هستن که فقیرن ماشین ندارن اونا چیزی گیرشو میاد اغلب خونواده ها 3 الی 4 نفره هستن یه دونه ماشین دارن بنزین کافیشونه - اینجا میمونه پولدارا با تعداد زززززیاد ماشین نه نه من غریبم واسه دو لیتر بنزین در نیارین گارد مخالفت نگیرید همه بحث و جدل ها مال ایناییه که میتونن و نمیخوان - پول بدین بنزین بریزین تو ماشیناتو

avatar
۱۳۹۹-۰۹-۱۵ ۰۹:۰۸

اولش سهمیه بندی به هر خانوار بعدش قانون جدید وضع میشه که از این هم که هستیم محروم میشیم . یعنی به فکر ما مردم ایران هستند؟