• پنجشنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ / ۰۹:۱۰
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 99053022449
  • خبرنگار : 71477

ترامپ: امارات برای خرید جنگنده‌های اف ۳۵ پول هنگفتی می‌دهد

ترامپ: امارات برای خرید جنگنده‌های اف ۳۵ پول هنگفتی می‌دهد

رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرد، واشنگتن علی‌رغم مخالفت‌های نخست وزیر اسرائیل در حال بررسی فروش جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ به امارات است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در کنفرانسی خبری در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: اماراتی‌ها علاقه خود را به خرید تعدادی از جنگنده‌های پیشرفته اف ۳۵ آمریکا ابراز کرده‌اند. با توجه به توافق عادی‌سازی روابط میان اسرائیل و امارات، واشنگتن در حال بررسی چنین فروشی است. البته شاید به همین اندازه مهم باشد که امارات توانایی مالی خرید این جنگنده‌ها را دارد.

وی افزود: اماراتی‌ها پول دارند و تمایل دارند تعدادی جنگنده اف ۳۵ سفارش دهند. همان طور که می‌دانید اف ۳۵ بهترین و پیشرفته‌ترین جنگنده رادارگریز در جهان است.

ترامپ در ادامه گفت: اماراتی‌ها تمایل خود به خریداری جنگنده‌های اف ۳۵ را ابراز کرده‌اند و باید ببینیم که چه پیش می‌آید. این فروش تحت بررسی قرار دارد اما آنها پیشرفت چشمگیری در زمینه صلح در خاورمیانه صورت داده‌اند.

این در حالی است که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز سه‌شنبه علی‌رغم توافق تاریخی امارات-اسرائیل مخالفت خود را با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات ابراز کرد.

دفتر نخست وزیری اسرائیل در بیانیه‌ای گفت: نتانیاهو با فروش جنگنده‌های اف ۳۵ و دیگر تسلیحات پیشرفته به تمامی کشورهای خاورمیانه از جمله کشورهای عربی که با اسرائیل توافق صلح دارند، مخالف است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۰ ۱۵:۱۸

اف ۳۵ اینقدر پیشرفته هست که همه دلشون میخواد

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۰ ۱۵:۵۲

پولم بده بهش اف۳۵نمیدن یا اگر بدن کد های رادارش رو نمی‌دن بصورتی میدن که کنترلش دست شرکت لاکهید مارتین و پنتاگون در آمریکا باشه اگر به این صورت بهشون اف۳۵بدن بهتره که اصلا ندن چون در عمل این هواپیما هیچ کاری برخلاف منافع آمریکا و اسرائیل نمیکنه و زمین گیر میشه

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۰ ۱۹:۱۹

قشنگ یاد ضرب المثل دعوای زرگری افتادم.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۰ ۲۱:۲۰

این نتانیاهو عجب ادم مزخرفی هست از یه طرف به امارات عربی دست دوستی داده از اونور به آمریکایها میگه هواپیما به اینا ندی فقط بمن این ادم عوضی که این عربها تو آشغال نشناختن اونوقت آمدن تو بغلت تو روباه صفت.

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۱ ۰۲:۵۷

انشالله همین َ سلاح‌های. پیشرفته در اختیار شیعیان خاورمیانه قرار خواهد گرفت... به امید آن روز که دیر نیست

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۱ ۰۸:۱۵

بله شتر در خواب بیند...

avatar
۱۳۹۹-۰۵-۳۱ ۱۱:۱۲

اف 35 یک مدله صرفاً برای بمب افکن عمود پرواز با باندی پراوزی کوچک از روی ناو اما سوخو 57 روسیه خیلی قدر قدرت تر و با هیبت تر و مجهز تر به لحاظ قدرت مانور و شکار گری سریع اهداف از پیش تعیین شده

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۰۱ ۰۷:۵۵

دوره این هواپیماها تموم شده شکارهای خوبی هستن نه شکارچی های خوب