• چهارشنبه / ۵ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۱:۵۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 99060504299
  • خبرنگار : 71129

ملاقات هیات طالبان و وزیر خارجه پاکستان با محوریت روند صلح

ملاقات هیات طالبان و وزیر خارجه پاکستان با محوریت روند صلح

وزارت خارجه پاکستان اعلام کرد، هیاتی از طالبان با وزیر خارجه این کشور در اسلام‌آباد دیدار و درباره پیشرفت در روند صلح افغانستان و آغاز زودهنگام مذاکرات بین افغان‌ها گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شینهوا، شاه محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان با استقبال از ملا عبدالغنی برادر، رهبر سیاسی طالبان به موضع همیشگی عمران خان، نخست وزیر پاکستان درباره عدم وجود راه‌حل نظامی درباره درگیری‌ها در افغانستان تاکید کرد و گفت که سازش سیاسی تنها راه پیش رو است.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان همچنین آمده است، وزیر خارجه با تاکید بر همکاری مثبت پاکستان در روند صلح و سازش مجدد در افغانستان و همچنین توافق به دست آمده بین آمریکا و طالبان در قطر به تاریخ ۲۹ فوریه سال جاری میلادی، گفته که این فرصت تاریخی باید از سوی طرف‌های مرتبط در افغانستان برای تضمین یک راه‌حل سیاسی قابل مذاکره و جامع مورد استفاده قرار گیرد.

وزیر خارجه پاکستان بار دیگر بر تعهد کشورش برای یک افغانستان صلح‌آمیز، باثبات، متحد، دموکراتیک و باشکوه تاکید کرد و گفت، تحقق توافق صلح بین طالبان و آمریکا راه را به سوی برگزاری مذاکرات زودهنگام بین افغان‌ها هموارتر می‌کند.

شاه محمود قریشی همچنین نسبت به "تخریب‌کنندگانی" هشدار داد که تمایلی به بازگشت صلح در منطقه ندارند و ادامه داد: پاکستان به حمایتش از روند صلح به رهبری افغانستان و متعلق به طرف‌های درگیر در این کشور برای صلحی بادوام و باثبات و باشکوه و قدرت در منطقه ادامه می‌دهد.

وی همچنین بر اهمیت روابط بین دو کشور بر مبنای تاریخچه و جغرافیای مشترک و روابط حسنه تاکید کرد و تبعیت پاکستان از برادری و دوستی بین مردم افغانستان و پاکستان را یادآور شد.

رهبر سیاسی طالبان نیز از وزیر خارجه پاکستان بابت دعوت سفر به این کشور قدردانی و بر حمایت از تلاش‌های اسلام‌آباد برای توسعه، امنیت و صلح در افغانستان تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه پاکستان همچنین آمده است که این هیات از طالبان از دولت و مردم پاکستان بابت حمایت‌هایشان از مردم افغانستان به‌ویژه آوارگانی که برای چهار دهه در پاکستان ساکن شده‌اند، قدردانی کرده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha