• پنجشنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۹ / ۱۰:۴۱
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 99062015134
  • خبرنگار : 71588

واکنش گروه های فلسطینی به رد پیش نویس قطعنامه فلسطین در اتحادیه عرب

واکنش گروه های فلسطینی به رد پیش نویس قطعنامه فلسطین در اتحادیه عرب

گروه‌های فلسطینی مخالفت اعضای اتحادیه عرب با پیشنویس فلسطین در خصوص عادی‌سازی روابط امارات و رژیم صهیونیستی را محکوم و تاکید کردند که این امر به کشورهای دیگر اجازه خواهد داد تا به سمت عادی‌سازی روابط پیش بروند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت المیادین، داوود شهاب، مسئول اطلاع‌رسانی جنبش جهاد اسلامی فلسطین خاطرنشان کرد، اتحادیه عرب به اشغالگری مشروعیت می‌بخشد، همانطور که با حمایت از دخالت آمریکا و مداخله نظامی خارجی به تجزیه کشورهای عربی مشروعیت بخشید.

وی همچنین تاکید کرد، اتحادیه عرب به تدریج نقش خود را به نفع سلطه‌گری بیشتر آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها رها می‌کند.

از سوی دیگر، حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس به نتایج نشست اتحادیه عرب و مخالفت با پیشنویس فلسطین در خصوص عادی‌سازی روابط امارات با اسرائیل واکنش نشان داد و آن «تأسف‌بار» خواند.

وی در ادامه افزود، اتحادیه عرب باید بیانگر وجدان ملت‌های عربی در مخالفت با عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل باشد.

حازم قاسم عنوان داشت، عدم قدرت اتحادیه عرب در محکومیت عادی‌سازی روابط، دولت اسرائیل و آمریکا را برای ادامه اجرای نقشه نابودی مسأله فلسطین تشویق می‌کند.

حسین الشیخ، عضو کمیته مرکزی جنبش فتح نیز خاطرنشان کرد، اتحادیه عرب دچار درد زایمان شد اما چیزی به دنیا نیاورد.

جنبش «الاحرار» نیز نتیجه نشست وزرای خارجه اتحادیه عرب را «نشانه‌ای خطرناک، خنجر جدید بر پشت ملت فلسطین و جانفشانی‌های آن» توصیف کرد.

در همین راستا، ابو مجاهد، سخنگوی کمیته‌های مقاومت فلسطین اعلام کرد، آنچه که در نشست اتحادیه عرب رخ داد حاکی از آن است که برخی کشورهای دیگر نیز تصمیم به عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را دارند.

وی افزود: زمان رهایی از طرح صلح عربی که اساسا مرده متولد شد، فرا رسیده است. اکنون زمان تاکید بر حق خودمان در سراسر سرزمین فلسطین است.

پیشتر منابع دیپلماتیک فلسطینی فاش کردند که اتحادیه عرب پیش‌نویس طرح پیشنهادی فلسطین در محکومیت توافق عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی را رد کرده است.

منابع دیپلماتیک در اتحادیه عرب اعلام کردند که کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، مصر، اردن، مراکش و سودان با طرح فلسطین برای محکوم کردن عادی‌سازی امارات با اسرائیل مخالفت کردند.این منابع اعلام کردند، کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، مصر، اردن، مراکش و سودان مخالف پیش‌نویس قطعنامه فلسطین بودند و امارات پیش‌نویس جایگزینی ارائه کردکه کشورهای مذکور، با این پیش‌نویس موافقت کردند.

منابع دیپلماتیک همچنین اعلام کردند، سومالی و دولت مستعفی یمن مخالفت خود را با این پیش‌نویس امارات اعلام کردند و لبنان، عراق، الجزائر و تونس موضع بی‌طرفانه‌ای در قبال پیش‌نویس امارات اتخاذ کردند. 

 صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) دو روز قبل از نشست اتحادیه عرب طی تماس با وزرای خارجه مصر، اردن و عربستان تهدید کرده بود، در صورتی که قطعنامه طرف فلسطینی رد شود، تشکیلات خودگردان از اتحادیه خارج خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha