• یکشنبه / ۲۳ آذر ۱۳۹۹ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99092317617
  • خبرنگار : 71620

واکنش یک عضو هیات رئیسه مجلس به سخنان احمدی بیغش در مورد آذربایجان

واکنش یک عضو هیات رئیسه مجلس به سخنان احمدی بیغش در مورد آذربایجان

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی در واکنش به سخنان محمود احمدی بیغش گفت: اگر در جنگ قره باغ به نفع آذربایجان موضع گرفتیم علتش این بود که اشغال هر خاکی محکوم است کسی نباید از این سخنان برای توجیه اظهارنظرهای اردوغان سوءاستفاده کند.

به گزارش ایسنا، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی در واکنش به اظهارات یک نماینده مجلس که مطالبی در مورد نحوه واکنش آذربایجانی ها به مواضع اخیر رئیس جمهور ترکیه عنوان کرده بود، گفت: سیاست خارجی جمهوری اسلامی بر مبنای عزت، حکمت و مصلحت طراحی می شود و ما باید در اظهارنظرهایمان دقت بیشتری کنیم تا منافع ملی به خطر نیفتد.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی شعرخوانی رجب طیب اردوغان که مضمون آن گلایه از جدا افتادن شهروندان آذری زبان در دو طرف رودخانه ارس بود، را ناپخته عنوان کرد و گفت: هم به عنوان نماینده آذربایجان و هم به عنوان اولین موضع گیرنده ها علیه این رفتار موضع گرفتم. و اکنون می خواهم به نمایندگی از همه نمایندگان آذربایجان بگویم که ما از آذربایجانی حرف می زنیم که سوسنگرد ایران را نگه داشت. آذربایجانی که لشکر عاشورای آن خط شکن دفاع از حریم و ناموس و خاک و وطن بود.

وی افزود: از آذربایجانی حرف می زنم که فرقه گرایی و گروهک گرایی اول انقلاب را خاموش کرد. آذربایجانی که همیشه قوام بخش ملت ما بوده است.

این عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان این که ما در مورد آذربایجان دغدغه هایی داریم، گفت: ما در مورد زبان و فرهنگمان دغدغه داریم و آن را پیگیری می کنیم. تمرکز گرایی که در ایران حاکم است به مناطق پیرامونی لطمه می زد ما نسبت به این سیاست معترض هستیم.  

متفکر آزاد با اشاره به جنگ در منطقه قره باغ گفت: سیاست ما براساس عزت، حکمت و مصلحت تنظیم شده و اگر در جنگ قره باغ به نفع آذربایجان موضع گرفتیم علت این بود که اشغال سرزمین هر کشوری محکوم است. صد البته که کسی نباید  با استفاده از این سخنان من سخنان رجب طیب اردوغان را توجیه کند. مواضع ما روشن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۰۹-۲۴ ۰۰:۱۵

اظهارات محافظگرایانه بس است