• سه‌شنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ / ۰۹:۳۳
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99111410120
  • خبرنگار : 71620

در مخالفت با کلیات گزارش کمیسیون تلفیق بودجه

بابایی کارنامی: بودجه ۱۴۰۰، سفره اقشار آسیب پذیر را تنگ‌تر می‌کند

بابایی کارنامی: بودجه ۱۴۰۰، سفره اقشار آسیب پذیر را تنگ‌تر می‌کند

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در مخالفت با لایحه بودجه ۱۴۰۰ از تاثیر منفی این لایحه بر اقشار ضعیف خبر داد و گفت: قرار بود یارانه‌ها سبد هزینه بخش‌های آسیب‌پذیر جامعه را کاهش دهد که با بودجه سال ۱۴۰۰ این اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش ایسنا، علی بابایی کارنامی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس شورای اسلامی در مخالفت با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ اظهار کرد: مجلس یازدهم را به گونه‌ای آغاز کردیم که موظف شدیم در مورد همه چیز به مردم پاسخ دهیم. نقطه عطف این پاسخگویی در همین بودجه ۱۴۰۰ است. بودجه ۱۴۰۰ با فضایی هیجانی وارد مجلس شورای اسلامی شد. اعداد و ارقام این بودجه اتکاء به نفت را کاهش نمی‌دهد. افزایش شفافیت منابع، وابستگی و انضباط شرکت‌ها که منشا فساد است و همچنین کاهش رانت و فساد نیز در بودجه دیده نمی‌شود.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تولید دغدغه همه ما است باید بگویم که رشد اقتصادی که منشعب از تولید باشد بهترین فضا را برای کشور فراهم می‌کند، اما در بودجه به این مهم توجه نشده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه سال ۱۴۰۰ به سلامت و فرهنگ توجهی ندارد، اظهار کرد: بهبود شاخص عدالت و محرومیت زدایی در بودجه دیده نمی‌شود همچنین اصلاح حقوق و دستمزد دیده نشده و باید بگویم که در سال ۱۴۰۰ با کسری بودجه مواجه خواهیم شد، چرا که تراز عملیاتی این بودجه افزایش پیدا نکرده است این یعنی در سال ۱۴۰۰ نقدینگی بیشتر و تورم بیشتری را تجربه خواهیم کرد.

وی با اشاره به تاثیر بودجه سال ۱۴۰۰ بر اقشار ضعیف ادامه داد: قرار بر این بود یارانه‌ها سبد هزینه بخش‌های عادی پذیر جامعه را کاهش دهد و سفره آنها را پهن‌تر کند ولی بودجه ۱۴۰۰ سفره افراد عادی پذیر را کوچک‌تر خواهد کرد. مخالفت من با این بودجه به این علت است که مردمی را که به مجلس انقلابی امید بسته‌اند راضی نمی‌کند. سال ۱۴۰۰، سال سیاسی است پیام‌هایی از سوی دولت مبنی بر انجام ندادن مصوبات کمیسیون تلفیق رسیده است. دولت باید بداند که در کنار مجلس شورای اسلامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۱۴ ۰۹:۴۵

آقای بابایی شما خبر ندارید خیلی وقته که سفره اکثر مردم تنگ تر شده است.