• دوشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ / ۱۱:۳۲
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 99112014984
  • خبرنگار : 71234

با تصویب مجلس؛

نیروهای ایثارگر شرکتی و قراردادی برای تبدیل وضعیت نیاز به آزمون ندارند

نیروهای ایثارگر شرکتی و قراردادی برای تبدیل وضعیت نیاز به آزمون ندارند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی تصویب کردند که نیروهای ایثارگر شرکتی، قراردادی یا پیمانی برای تبدیل وضعیت نیاز به آزمون و استفاده از سهمیه ندارند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی امروز ( دوشنبه) طرح استفساریه ماده ۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را تصویب کردند که به موجب آن وضعیت استخدامی نیروهای ایثارگر شرکتی قراردادی یا پیمانی تعیین تکلیف شد.

در متن استفساریه آمده است که آیا مشمولان موضوع ماده (21) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران مصوب 3/ 4/ 1386 با اصلاحات و الحاقات بعدی قبل و بعد و حین اجرای قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران به صورت شرکتی، قراردادی یا پیمانی در دستگاه های موضوع ماده (2) قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران به کار گرفته شده اند و یا می شوند برای تبدیل وضعیت، نیاز به آزمون و استفاده از سهمیه دارند؟

جواب استفساریه «خیر» قید شده است.

همچنین در بخش دیگری از استفساریه مطرح شده که آیا شامل افرادی می شود که از کارکنان شرکت هایی می باشد که شرکت طرف قرارداد با دستگاه هستند یا باید در دستگاه استخدام کند؟ آیا شامل افرادی می شود که از کارکنان طرف قرارداد شرکت ها از جمله خصوصی می باشند که آن شرکت ها طرف قرارداد با دستگاه هستند؟ آیا باید دستگاه آن افراد را نیز استخدام نماید یا دستگاه باید آن افراد را نیز که رابطه مستقیم با دستگاه ندارند را استخدام نماید؟

در پاسخ به این بخش از استفساریه « بله» آمده است.

به گزارش ایسنا در ماده۲۱ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آمده است که کلیه دستگاه های موضوع ماده (۲) این قانون مکلفند حداقل بیست و پنج درصد از نیازهای استخدامی و تأمین نیروهای مورد نیاز خود را که وفق ضوابط و مجوزهای مربوط و جایگزینی نیروهای خروجی خود اخذ می‌نماید به خانواده‌های شاهد، جانبازان و آزادگان، همسر و فرزندان شهدا و جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، فرزندان و همسران آزادگان یک‌سال و بالای یک ‌سال اسارت، اسرا و خواهر و برادر شاهد اختصاص دهند و پنج درصد سهمیه استخدامی را نیز به رزمندگان با سابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه‌ها و همسر و فرزندان آنان و فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد و آزادگان کمتر از یک‌ سال اسارت اختصاص دهند.

تبصره۱ـ آن دسته از فرزندان شاهد، جانبازان از کارافتاده کلی، آزادگان از کارافتاده کلی و فرزندان آنان که علاوه بر سهمیه استخدامی این ماده با کسب حدنصاب قبولی و امتیازات لازم در آزمون‌های استخدامی پذیرفته شوند می‌توانند همانند سایر فرزندان شاهد، جانبازان و آزادگان از شرط معافیت حداقل معدل و حداکثر سن بهره‌مند گردند.

تبصره۲ـ کلیه دستگاه‌های مشمول این قانون موظفند پس از بازنشستگی یکی از ایثارگران از محل سهمیه استخدامی خود با رعایت شرایط عمومی استخدام یکی از فرزندان شهید، جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر، آزاده، اسیر و مفقودالاثر را در آن دستگاه استخدام نمایند.

تبصره۳ـ کسب حداقل هشتاد درصد حد نصاب آزمون علمی آخرین نفر پذیرفته شده برای مشمولان متقاضی استخدام در ادارات آموزش و پرورش و علوم تحقیقات و فناوری الزامی است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۹-۱۱-۲۵ ۱۴:۳۱

چرا کارت ایثار گران را نمی دهند چند سال دیگر باید طول بکشد موقعی که بمیر ند