سطح مبارزه با آفت ملخ صحرایی به بیش از ۱۳ هزار هکتار رسید

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات گفت: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال ۱۴۰۰ در سه استان خوزستان، بوشهر و ایلام حدود ۱۳ هزار و۴۲۰ هکتار است.

مسعود لطیفیان  در گفت وگو با ایسنا، آخرین وضعیت ریزش و مبارزه با آفت ملخ صحرایی در کشور را تشریح کرد و گفت:عملیات ردیابی ملخ صحرایی در ۱۰ استان کانونی این آفت در جنوب، جنوب شرق و جنوب غرب کشور به طور مرتب و منظم درحال انجام است و گزارشات ردیابی با سیستم el۳، el۳m، el۳w به سازمان حفظ نباتات و فائو ارسال می شود.

وی با بیان اینکه در سال جاری سطح ردیابی ملخ صحرایی در حدود چهار میلیون هکتار انجام شده است، اظهار کرد: سطح مبارزه با ملخ صحرایی در سال ۱۴۰۰ در سه استان خوزستان، بوشهر و ایلام حدود ۱۳ هزار و۴۲۰ هکتار است.

معاون کنترل آفات سازمان حفظ نباتات اضافه کرد: سطح مبارزه در استان ایلام با ملخ های بالغ ۴۵۰ هکتار، در بوشهر ۴۰۴۰ هکتار که ۱۶۰۰ هکتار آن ملخ بالغ و ۲۲۴۰ هکتار پوره ملخ صحرایی و در استان خوزستان نیز در سطحی بالغ بر ۸۸۸۶هکتار مبارزه شده که از این میزان در ۱۲۰۰هکتار با پوره ملخ صحرایی و در ۷۶۸۶ هکتار نیز مبارزه با ملخ بالغ صورت گرفته است و عملیات ردیابی همچنان ادامه دارد.

 وی در ادامه به وضعیت ملخ های بومی در کشور اشاره کرد و گفت: سطح مبارزه با ملخ های بومی در کشور ۷۰ هزارهکتار گزارش شده است و ۹ استان گیلان، زنجان، قزوین، کردستان، تهران، اردبیل، آذربایجان غربی، گلستان و سمنان درگیر مبارزه با ملخ بومی هستند و بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان زنجان است.

لطیفیان تصریح کرد: بیشترین سطح مبارزه مربوط به استان زنجان(طارم ۲۸۸۹۰ هکتار) است و سطح مبارزه در استان گیلان ۱۶۵۰۰ هکتار، قزوین ۱۵۵۰۹ هکتار، گلستان ۱۹۰۰ هکتار و در بقیه استان ها سطح مبارزه زیر ۱۰۰۰ هکتار گزارش شده است. مبارزه با ملخ های شاخک بلند اوارویستا در استان کردستان درحال انجام است و سطح مبارزه به ۴۵۶۰ هکتار رسیده است و مبارزه همچنان ادامه دارد.

   انتهای پیام   

  • شنبه/ ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ / ۱۵:۴۴
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 1400021107567
  • خبرنگار : 71553