به مناسبت روز ملی محیط بان,

رها سازی پنج بهله پرنده شکاری در دامنه کوه آبیدر سنندج

رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنندج گفت: بمناسبت گرامیداشت روز ملی محیط بان، پنج بهله پرنده شکاری در زیستگاه  آبیدر سنندج رها سازی و به دامان طبیعت بازگردانده شدند.

فؤاد مصطفی نژاد با اشاره به مراسم گرامیداشت روز محیط بان اظهار کرد که این مراسم با همکاری و همراهی بیش از 200 کوهنورد و فعال زیست محیطی شهرستان سنندج برگزار شد.

وی افزود که برنامه مذکور با شرکت اعضای شش گروه کوهنوردی و اعضای سه انجمن زیست محیطی طی یک فراخوان عمومی و با حضور بیش از 200 زن و مرد و کودک برگزار شد و در صعودی که به قله آبیدر سنندج داشتند روز محیط بان را به محیط بانان تلاش گر استان تبریک گفتند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست کردستان؛ رئیس اداره حفاظت محیط زیست سنندج تصریح کرد که در پایان مراسم سه بهله دلیجه و دو بهله سارگپه که توسط دوستداران محیط زیست به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سنندج تحویل داده شده بود پس از انجام معاینات پزشکی و اطمینان از سلامتی آنان با حضور مردم در دامان طبیعت کوه آبیدر رها سازی شدند.

گفتنی است طی مدت اخیر 42 بهله پرنده شکاری اعم از دلیجه، سارگپه، عقاب، شاهین و انواع جغد به زیستگاه های شهرستان سنندج بازگردانده شده اند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۲ تیر ۱۴۰۰ / ۲۳:۵۳
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1400040201822
  • خبرنگار :