اجرای طرح دیوارنگاره سرامیکی شهدای همدان توسط جهاد دانشگاهی

مدیر مرکز خدمات تخصصی فناوری سفال جهاددانشگاهی همدان از ساخت نخستین دیوارنگاره سرامیکی شهدای همدان با عنوان "آبروی محله" خبر داد.

سید محمدمهدی حسینی‌کیا در گفت‌وگو با ایسنا، اظهارکرد: دیوارنگاره سرامیکی طرحی خلاقانه و نوآورانه است که در آن کتیبه سرامیکی لعاب برجسته با استانداردهای روز دنیا و ویژگی‌های نسوز بودن و مقاومت در برابر یخ‌زدگی به کار رفته است.

وی با بیان اینکه طرح سرامیک‌های هفت‌رنگ برجسته برای نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، افزود: در این طرح ابداعی، تصاویر شهدا به همراه نام، تاریخ تولد و شهادت در قالب یک کتیبه معرق بر روی دیوار مساجد یا حسینیه‌های محل زندگی همان شهید نصب خواهد شد.

حسینی‌کیا با اشاره به آغاز فاز اول این طرح، تصریح کرد: پنج مسجد در فاز اول این طرح دیده شده که کار ساخت و نصب دیوارنگاره‌های این مساجد در حال انجام است.

مدیر مرکز تخصصی سفال جهاددانشگاهی بیان کرد: هفت نفر به‌طور مستقیم و شش نفر به‌طور غیرمستقیم در اجرای این طرح دخیل هستند و از سه ماه گذشته اجرای این طرح آغاز شده است.

وی اظهار کرد: در این طرح، اجرای ایده‌ای نو با بهره‌گیری از سفال و کاشی هفت‌رنگ برای تغییر در فضای شهری مورد توجه قرار گرفته است.

حسینی‌کیا درباره هزینه‌های این طرح بیان کرد: طبق قراردادی منعقد شده با شهرداری، معاونت فرهنگی شهرداری هزینه این طرح را متقبل شده و جهاددانشگاهی نیز برای مشارکت در این کار فرهنگی، بخشی از هزینه‌ها را کاهش داده است.

مدیر مرکز تخصصی سفال جهاددانشگاهی با بیان اینکه محله اولین و مهمترین نهاد اجتماعی است، افزود: در این طرح مسجد به عنوان هسته مرکزی محله؛ روایتگر نام شهدایی خواهد بود که زمانی در همان کوچه و محله تردد می‌کردند و یاد آنان را زنده نگه می‌دارد.

حسینی‌کیا در پایان یادآور شد: طرح "آبروی محله" به منظور ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در شهر و بهره‌گیری بیشتر از سفال و سرامیک استاندارد در انجام پروژه‌های شهری است.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۲ مرداد ۱۴۰۰ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1400050200531
  • خبرنگار :