پیام تسلیت دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر پرویز کردوانی

دانشگاه تهران در پی درگذشت دکتر پرویز کردوانی، استاد پیشکسوت دانشکده جغرافیای این دانشگاه و پدر علم کویرشناسی ایران پیام تسلیتی را منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در پیام تسلیت دانشگاه تهران آمده است:

«انالله و انا الیه راجعون

با نهایت تأسف و تأثر با خبر شدیم دکتر پرویز کردوانی، استاد پیشکسوت دانشکده جغرافیای دانشگاه تهران و پدر علم کویرشناسی ایران، دعوت حق را لبیک گفته و رخ در نقاب خاک کشیده است.

این استاد فقید که از جغرافیدانان شهیر و دارنده مدال ملی و نشان عالی دانش در ایران بود، علاوه بر آموزش و تربیت دانشجویان، تألیف آثار علمی و پژوهش‌های ارزشمندی را نیز در کارنامه پربار و پربرکت خود داشت که بی شک ثمرات فعالیت‌های علمی و اجرایی این استاد فرهیخته، همواره ماندگار خواهد ماند.

مدیریت دفتر مطالعات آموزشی دانشگاه، ریاست مرکز تحقیقات مناطق کویری و بیابانی، عضویت مجامع علمی داخلی و بین‌المللی مانند شبکه آب خاورمیانه، هیأت امنای صلح سبز، هیأت مدیره بنیاد مطالعات آسیایی، کمیته بیابان‌زدایی و انجمن متخصصان محیط‌زیست ایران، کسب رتبه دوم کارایی علمی در بین اعضای هیأت علمی دانشگاه در دهه هفتاد، چهره ماندگار عرصه عمران کویر در سال ۱۳۸۴ و استاد نمونه دانشگاه در سال ۱۳۷۷ از جمله فعالیت‌های اجرایی و افتخارات دکتر کردوانی بوده است.

از طرف هیات رئیسه و خانواده بزرگ دانشگاه تهران ضمن ابراز تأسف عمیق، درگذشت این استاد فرهیخته را به خانواده سوگوار ایشان، دانشجویان، استادان و همکاران این استاد برجسته تسلیت گفته، رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن مرحوم و اجر و شکیبایی برای بازماندگان از خداوند منان مسئلت می‌نماید.»

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ / ۱۷:۲۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 1400052819814
  • خبرنگار :