هیات انتخاب چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران معرفی شد

با انتخاب محمدعلی مرآتی، دبیر چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران، اعضای هیات انتخاب آثار و گروه‌های این جشنواره هم معرفی شدند.

به گزارش ایسنا، فاروق رحمانی، دامون شش بلوکی، فواد توحیدی، محمد ابراهیم عالمی، مجتبی قیطاقی، بهمن حاج امینی و احمد بیت سیاح در این دوره به عنوان اعضای هیات انتخاب آثار و گروه‌های جشنواره موسیقی نواحی حضور خواهند داشت.

محمد ابراهیم عالمی تاکنون کتاب‌های زبانزدها و کنایه‌های مازندرانی (گروه مولفان)، هونیاگر تبرستان و سرواد (موسیقی دهه پنجاه مازندران) را منتشر کرده است.

دامون شش بلوکی پژوهشگر موسیقی نواحی و مستندساز است. شش بلوکی فعالیت‌های خود را از دهه ۷۰ و همکاری با فستیوال‌های موسیقی نواحی و حضور و اجرا در بخش‌های اجرایی و پژوهشی فستیوال‌های بین‌المللی (اروپا و آسیای میانه) آغاز کرد.

فاروق رحمانی در سال ۱۳۸۴ تحقیق و پژوهش در مورد موسیقی و سازهای بلوچستان را آغاز کرد و در سال ۱۳۸۸ با یادگیری ساز «رباب» و «تنبورک» وارد حیطه عملی موسیقی شد. او برای معرفی موسیقی بلوچی در کشورهای آذربایجان، سوئد، عراق و آلمان نیز کنسرت‌های متعددی برگزار کرده‌ است.

احمد بیت سیاح در زمینه‌های آهنگسازی، نوازندگی عود، داوری مسابقات موسیقی و سرود استان خوزستان فعالیت کرده و عضو هیات مدیره انجمن موسیقی استان در سال‌های ۹۸-۹۹ بوده است.

سیدفواد توحیدی از سال ۱۳۶۵ مدرس سازهای تار، سه‌تار، تنبور، عود و دف بود. توحیدی فعالیت‌های پژوهشی در موسیقی نواحی را از سال ۱۳۷۲ آغاز کرد.

بهمن حاج امینی فارغ‌التحصیل کارشناسی موسیقی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد پژوهش هنر با گرایش موسیقی از دانشگاه هنر است. حاج امینی چندین مقاله چاپ شده در حوزه موسیقی ایرانی و کردی دارد و همچنین مولف کتاب موسیقی کردهای هورامان است.

مجتبی قیطاقی عضو پیوسته خانه موسیقی ایران، نوازنده دوتار، خواننده، مدرس و راوی موسیقی بخش‌های خراسان، نوازنده دوتار و خواننده موسیقی شرق خراسان، دارای مدرک درجه ۲ هنری در رشته نوازندگی و خوانندگی دوتار شمال خراسان از شورای عالی ارزشیابی هنرمندان کشور است.

انتهای پیام 

  • سه‌شنبه/ ۲ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۲:۳۸
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 1400060201361
  • خبرنگار : 71625