معاون سواد آموزی استان قم:

آیین نامه جدید اجرایی مدارس راهبردی برای شتاب بخشی به فعالیت‌های سواد آموزی

معاون سواد آموزی قم «آیین نامه جدید اجرایی مدارس» را ظرفیت راهبردی برای شتاب بخشی به فعالیت ها و طرح‌های سوادآموزی خواند.

به گزارش ایسنا محمد رضا قاسمی نیا با بیان اینکه باتوجه به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مدرسه کانون فرهنگی آموزشی و اجتماعی محله تعیین شده و تصریح به سوادآموزی و آموزش بزرگسالان درآیین نامه اجرایی مدارس برهمین اساس قرارگرفته اظهار کرد: در شرح وظایف مدیر مدرسه توجه به اصل برنامه‌ریزی از اهم ماموریت‌ها شمرده‌اند که برنامه‌ریزی و زمینه سازی برای اجرای برنامه‌های سوادآموزی مدرسه محور با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود درشناسایی، جذب و آموزش اولیای بی سواد و کم سواد جامعه محلی از محورهای برنامه‌ریزی مدیر مدرسه می‌باشد.

وی خاطر نشان کرد: جلب مشارکت و همکاری معلمان در آموزش بی سوادان و کم سوادان از وظایف و اختیارات شورای مدرسه درنظرگرفته شده است.

معاون سواد آموزی قم بیان کرد: پیگیری و انجام فعالیت‌ها و طرح‌های سوادآموزی با محوریت مدارس می‌تواند در نظارت و کیفیت آموزشی و ارتقا و رشد باسوادی استان و خانواده ها نقش موثری ایفاکند.

مشاور اجرایی مدیر کل آموزش و پرورش قم تصریح کرد: از مدیران فعال مدارس در عرصه سوادآموزی تشکر می شود و انتظار است در آغاز سال جدید تحصیلی با بهره مندی از ظرفیت آیین نامه اجرایی مدارس با نوآوری، خلاقیت و شیوه‌ها و روش‌های نوین درشناسایی، تشویق و ترغیب، دعوت، ثبت نام و آموزش بی‌سوادان وکم سوادان اولیای دانش آموزان و ساکنین اطراف مدرسه اقدام کنند.

قاسمی نیا یادآور شد: درآیین نامه اجرایی مدارس فراهم آوردن زمینه همکاری معلمان علاقمند برای آموزش اولیا و خانواده های بی سواد  و کم سواد در تحقق اهداف سوادآموزی از وظایف و اختیارات شورای معلمان ابلاغ گردیده است.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۳۰ شهریور ۱۴۰۰ / ۱۶:۴۳
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1400063022761
  • خبرنگار : 50455

برچسب‌ها