با معرفی برگزیدگان؛

همایش منطقه ای شعر عاشورایی در ساوه به کار خود پایان داد

هفتمین همایش منطقه‌ای شعر عاشورایی به میزبانی شهرستان ساوه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان داد.

فرماندار ساوه شامگاه گذشته، سوم شهریورماه در این آئین، پایداری و مقاومت رزمندگان در عملیات‌های مختلف را رمز پیروزی دانست و گفت: تنها کسانی در صحنه نبرد ایستادگی می‌کنند که به خداوند متعال توکل کرده و در هر زمان و مکانی از یاد خدا غافل نشوند.

علی میرزایی افزود: راز و نیاز عارفانه و مناجات‌های خالصانه و زیبا و دعاهای عاشقانه در کنار نماز و قرآن توانست روحیه انقلاب و شهادت طلبی را بوجود آورد و پیروزی از آن ملت عزیز ایران شود.

فرماندار ساوه در ادامه اظهار کرد: شاعران گرانقدر ما در ارتقاء فرهنگ و اخلاق مردم نقش بسزایی داشته و دارند. آنان با سرودن شعرهای گوناگون در بخش ها و موضوعات مختلف به مردم، رشد فکری و فرهنگی و تربیتی و معنوی بخشیدند.

وی افزود: اشعار شعرای متعهد، به مردم و جامعه، امید و نشاط و طراوت و لطافت و تحرک و عشق می‌بخشد و درس زندگی و پند و تجربه و اندیشه و حریت و آزادگی و فرهنگ می‌آموزد و ظرفیت وجودی و روحی مردم و جامعه و افراد را در ابعاد مختلف بالا می برد و استعدادها را شکوفا می‌سازد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ساوه نیز با اشاره به اینکه فراخوان این همایش در تیرماه سال جاری به استان‌های مرکزی، قم، البرز، قزوین و همدان ارسال شد. این همایش با هدف تجلیل و تکریم از مقام شامخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران فداکارش، توجه به نقش ادبیات در ترویج و توسعه دین و مذهب تشیع، ایجاد فضا و محفلی برای گردهمایی شاعران و ادیبان با محوریت امام حسین(ع)، ارتقای سطح کیفی شعرآیینی و گسترش هرچه بیشتر آن و ترویج فرهنگ و ارزش‌های اصیل اسلامی برگزار شد.

حسین محمودی فرد موضوعات همایش را شامل اشعار مرتبط با واقعه عاشورا و شهدای کربلا، ولایت مداری حضرت ابوالفضل(ع)، دفاع مقدس آئینه نهضت عاشورا، حاج قاسم سلیمانی شهید قرن ۲۱ دشت نینوا و شهدای مدافع حرم بیان کرد.

وی بیان کرد: در این همایش ۲۰۵ اثر به دبیرخانه ارسال که پس از داوری ۸ اثر انتخاب و به قرائت اشعار خود پرداختند و با نظر هیأت داوران همایش از برگزیدگان با اهداء لوح تقدیر و جوایز نقدی تقدیر شد.

به گزارش ایسنا، اسامی برگزیدگان به شرح ذیل است:

۱-محمود یوسفی از استان البرز رتبه اول

۲-محمدرضا نادعلیان از استان قم رتبه دوم

۳- مجتبی خرسندی از استان قم رتبه سوم

۴- علی رحمتی از استان مرکزی، ساوه

۵-مصطفی جعفــری از استان، البــرز

۶- محسن کاویانــی از استان قــم

۷- سمیرا یکّه تاز از استان مرکزی، زرندیه

۸-سید محمد حسین ابوترابی از استان قزوین

گفتنی است، هفتمین همایش منطقه ای شعرعاشورایی با حضور معاون استاندار و فرماندار شهرستان ساوه، معاون فرهنگی و رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی، فرمانده نیروی مقاومت بسیج سپاه ساوه، جمعی از مسئولین ادارات و اقشار مردم، همچنین شاعران استان های: مرکزی، قم، البرز، قزوین و همدان  به مناسبت هفته دفاع مقدس و ایام اربعین حسینی در فضای باز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شد.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۴ مهر ۱۴۰۰ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1400070402434
  • خبرنگار : 50212