علائم اضطراب را با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه نگیریم

رئیس اداره بهزیستی بروجرد از آغاز طرح غربالگری اضطراب کودکان در شهرستان خبر داد.

کرم رضا پیردایه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: طرح غربالگری اضطراب کودکان پنج و شش ساله در سطح شهرستان انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: این طرح به منظور شناسایی، تشخیص و درمان به موقع اضطراب در کودکان آغاز شده و تا پایان اسفند ماه امسال ادامه خواهد داشت.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد خاطرنشان کرد: والدین می‌توانند با ورود به نشانی اینترنتی https://moshavereh.behzisti.ir نسبت به ثبت نام و تکمیل پرسشنامه مربوطه اقدام کنند.

پیردایه اضافه کرد: بعد از تکمیل و ارسال پرسشنامه در صورت تشخیص اضطراب، کودک مورد مشاوره‌های درمانی به موقع قرار می‌گیرد.

وی بیان کرد: این طرح با هدف شناسایی کودکان در معرض خطر اضطراب پیگیری می‌شود ونیز کمکی به والدین برای توجه به نشانه های اضطرابی کودکان و همچنین ارائه خدمات ارزان تر به والدین و کودکان جهت شناسایی و درمان این اختلال است.

رئیس اداره بهزیستی بروجرد ادامه داد: اگر اضطراب در دوران کودکی نادیده گرفته شود می‌تواند در دوران بزرگسالی منجر به برخی بیماری‌های روحی و روانی شود که هدف از اجرای طرح غربالگری اضطراب کودکان نیز شناسایی مشکلات گروه هدف در این حوزه و تلاش برای رفع آنها است تا از مشکلات بزرگسالی جلوگیری شود.

پیردایه عنوان کرد: شایع‌ترین اختلالات دوران کودکی اختلالات اضطرابی است و بسیاری اوقات علائم این اختلال با فرآیند رشد طبیعی کودک اشتباه گرفته شده و مانع تشخیص و مداخلات به موقع می‌شود.

این مسئول گفت: اختلال اضطراب کودکی پدیده ای گذرا نبوده و در صورت بی توجهی و درمان نشدن تا سنین نوجوانی و بزرگسالی ادامه می‌یابد و موجب افت عملکرد تحصیلی، اجتماعی و شغلی فرد و یا منجر به افسردگی و سوء مصرف مواد مخدر می‌شود.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۴ آبان ۱۴۰۰ / ۱۰:۴۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1400080402376
  • خبرنگار : 50175