تورج رهنما به خانه بازگشت

تورج رهنما که هفته گذشته به دلیل عارضه مغزی در بیمارستان بستری شده بود، از بیمارستان مرخص شده و در یادداشتی از کسانی که برای او آرزوی سلامتی کردند، تشکر کرده است.

داوود ملکی، نویسنده و از نزدیکان تورج رهنما (شاعر، نویسنده، پژوهشگر ادبی و استاد زبان و ادبیات آلمانی) که هفته گذشته از بستری شدن او در بیمارستان خبر داده و چند روز پیش نیز از بهبود وضعیت جسمی این چهره فرهنگی به ایسنا گفته بود، اینک با اعلام خبر ترخیص او می‌گوید: آقای دکتر تورج رهنما پس از هشت روز بستری بودن در بیمارستان به سبب عارضه مغزی، دوشنبه (هفدهم آبان‌ماه) از بیمارستان مرخص شدند.

او می‌افزاید: خوشبختانه حال عمومی ایشان خوب است و طی یادداشت کوتاهی از همه کسانی که برای‌شان آرزوی سلامتی کردند، تشکر کرده‌ و نوشته‌اند: از همه یاران و بزرگواران که برایم آرزوی سلامتی کرده‌اند، صمیمانه تشکر می‌کنم.

تورج رهنما، شاعر، نویسنده، پژوهشگر ادبی، استاد زبان و ادبیات آلمانی دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۶ در اهواز متولد شد. از او تاکنون حدود ۵۰ جلد اثر ادبی و پژوهشی به زبان‌های فارسی و آلمانی در ایران و آلمان منتشر شده است. از جمله آثار رهنما به زبان فارسی هفت دفتر شعر است که آخرین آن‌ها «پرده بگردان، بانو» است که انتشارات مروارید آن را سال ۱۳۹۸ منتشر کرده. از جمله پژوهش ادبی او می‌توان به «برشت، فریش، دورنمات» و «ادبیاتِ امروزِ آلمان» اشاره کرد. همچنین چند کار ادبی او به زبان آلمانی عبارتند از: «در نفسِ اژدها»، «ادبیاتِ داستانی و تغزلی در ایران»، «ادبیات نمایشی در ایران» و «سیمای زن در ادبیات امروز ایران».

رهنما در سال ۲۰۰۰ میلادی جایزه‌ ادبی شهر هانوفر را دریافت کرد و در سال ۲۰۰۲ نشان «گوته» در شهرِ وایمار به او اعطا شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۹ آبان ۱۴۰۰ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: ادبیات و کتاب
  • کد خبر: 1400081914799
  • خبرنگار : 71626

برچسب‌ها