برای یادگیری نرم‌افزار پاور پوینت به کجا مراجعه کنیم؟

در عصر جدید و گسترش زندگی دیجیتال، انسان‌ها مجبورند با پیشرفت تکنولوژی سبک زندگی خود را تغییر دهند و افراد باید اقدام به فراگیری علوم جدید کنند.

به گزارش ایسنا بنابر اعلام دارالفنون، یکی از دانش­‌های جدیدی که از ابتدای قرن بیست و یک وارد زندگی مردم شد کامپیوتر و هر آنچه مربوط به آن است می­‌باشد، از آشنایی با ویندوز گرفته تا یادگیری پاورپوینت و اکسل.

در این مقاله قصد داریم تا لزوم تسلط به انواع نرم­افزار مربوط به کامپیوتر را به شما نشان دهیم و بهترین راه برای یادگیری آنها را معرفی کنیم.

لزوم یادگیری پاورپونت، ورد واکسل چیست؟

افراد در سنین مختلف از دانش­‌آموز تا دانشجو و کارمند برای انجام کارهای خود مجبور به استفاده از کامپیوتر و گوشی هستند، یکی از اولین برنامه‌­هایی که بیشتر با آن کار می‌کنند ماکروسافت آفیس است، آنها برای تحقیق، یادگیری و ارائه دروس، گزارش­گیری و غیره نیازمند نوشتن، ارائه تصویری یا لیست کردن مطالب دارند، این موارد به راحتی از طریق نرم‌افزارهای آفیس مانند پاورپونت، ورد و اکسل و در آموزشگاه ICDL انجام می‌شود.

ماکروسافت آفیس چیست؟

آفیس مجموعه‌ای از نرم‌افزارهای ساخت شرکت مایکروسافت است که اولین بار در سال 1989 برای سیستم عامل مک معرفی شد و یکسال بعد نسخه ویندوز آن راهی بازار شد.

اولین نسخه آن شامل ورد، اکسل و پاورپونیت بود و بعدا در نسخه ی حرفه‌ای آن اکسس و اسکجول پلاس هم اضافه شد.

همزمان با پیشرفت نسخه ویندوز و سخت­‌افزارهای کامپیوتر، ماکروسافت آفیس هم به روزرسانی شد و آخرین نسخه­‌ی آن در ماه اکتبر 2021 رونمایی شد.

تقریبا حدود 20 سال پیش که استفاده از کامپیوتر در تمام کشور فراگیر شد، موسسات، صنایع، مراکز آموزشی و ادارات موظف شدند تا کارکنان خود را آموزش دهند و اسناد و مدارک خود را به صورت سیستمی ثبت نمایند.

در ­نتیجه موسسات آزاد و مراکز فنی­ و حرفه‌ای شروع به برگزاری آموزش‌های تحت عنوان ICDL درجه ­2 و درجه1 کردند.

سرفصل‌های دوره درجه دو:

مبانی کامپیوتر

ویندوز

اینترنت

سرفصل‌های دوره درجه یک:

·        نرم‌افزار ورد

·        نرم‌افزار اکسل

·        نرم‌افزار اکسس

·        نرم‌افزار پاورپوینت

ICDL چیست؟

ICDL مخفف International Computer Driving License است که یک گواهینامه جهانی و بین‌المللی برای مهارت‌های کامپیوتری می‌باشد، این گواهی­نامه در سال ۱۹۹۵ توسط انجمن جوامع حرفه‌ای انفورماتیک اروپا ابداع شد.

آی سی دی ال یک مهارت هفتگانه شامل موارد زیر است

1.     آشنایی با مبانی کامپیوتر و مفاهیم پایه شامل:

·        معرفی کامپیوتر و آشنایی با آن

·        آموزش در مورد انواع کامپیوتر

·        آموزش سخت افزار کامپیوتر و لپتاب

·        و غیره..

2.     آموزش ویندوز:

·        تدریس کامل ویندوز و کار با آن

3.     Word:

·        یادگیری و آموزش نرم‌افزار ورد

4.     Excel

·        یادگیری و آموزش نرم‌افزار اکسل

5.     Powerpoint:

·        یادگیری و آموزش نرم‌افزار پاور پوینت

6.     Internet:

·        آموزش اولیه اینترنت و کار با شبکه های اینترنتی

یکی از محبوب‌ترین بخش­‌های آی سی دل، آموزش نرم‌افزار پاورپوینت است که امکان ایجاد اسلایدهای تصویری و صوتی، تصاویر متحرک، جلوه­‌های ویژه­‌ی انیمیشنی و غیره برا به ما می­‌دهد.

با توجه به افزایش رقابت در حوزه­ی دانشگاهی، تجارت و سایر نیاز به دیده شدن فعالیت افراد بیش از قبل شده است؛ استفاده از یک محیط رنگی و توان اضافه کردن عکس، جدول، نمودار، کلیپ، آرت، صدا و ویدیو باعث دلپذیر شدن کار و تفهیم بهتر مطالب برای مخاطبان می‌شود.

با اینکه نرم‌افزارهای زیادی در زمینه گرافیکی مانند کی­نوت، گوگل اسلایدشو، پرزی و ... وارد بازار شده‌­اند اما به دلیل سهولت دسترسی و استفاده، افراد زیادی تمایل به یادگیری پاورپوینت دارند.

علاقمندان هم می‌توانند این نرم‌افزار را از طریق کلاس­‌های ICDL و هم از طریق شرکت در دوره­‌های جداگانه­‌ی پاورپوینت فرا­بگیرند.

ابتدا آموزشگاه های خصوصی شروع به برگزاری کلاس­های پاورپونت کردند و سپس سازمان فنی و حرفه‌­ای کشور و آموزشگاه‌های مورد اعتماد آن به منظور ارائه اصولی‌­تر کلاس‌­ها وارد میدان شدند.

برای یادگیری آی سی دی ال و پاورپوینت چه پیش نیازی لازم است؟

خبر خوب این است که برای گذراندن این دوره­‌ها پیش‌­نیاز لازم نیست و افراد در هر سطح سواد قادر به یادگیری خواهند بود.

یادگیری نرم­‌افزار مایکروسافت پاورپوینت برای چه کارآموزانی مناسب‌تر است؟

هرفردی که آشنایی زیادی با کامپیوتر ندارد و نیاز به ارائه یک محصول یا سمینار چه در زمینه تجاری، آموزشی و کار در خانه دارد و یا افرادی که تمایل به یافتن شغل جدیدی هستند می‌توانند در این رابطه شروع به آموزش دیدن و یادگیری کنند.

کدام آموزشگاه برای ما مناسب ­تر است؟

آموزشگاه­‌های زیادی در این زمینه فعالیت می‌کنند، یک از بهترین و قدیمی‌ترین آنها مجتمع فنی دارالفنون ری می­‌باشد.

دارالفنون شهر­ری از سال 1386 با مجوز رسمی از سازمان فنی و حرفه‌ای شروع به برگزاری کلاس­‌های مختلف در زمینه­‌های اتوماتیک، برق و کامپیوتر کرده است و با برگزاری بیش­ از 46 دوره آموزشی در محیط کاملا واقعی توانسته افراد زیادی را برای ورود به بازار کار آماده کند.

علاوه بر کیفیت، سابقه و کم هزینه بودن این آموزشگاه، موارد دیگری که آن­ را متمایز می­‌کند نوع خدمات آموزشی دارالفنون است.

مورد مهمتر ارائه مدرک رسمی و بین‌المللی فنی و حرفه‌ای ICDL پس­ از اتمام دوره آی سی دی ال و پاورپوینت است.

افراد داری این مدرک می‌توانند در صورت تمایل جواز کار دریافت کنند و یا اقدام به گرفتن وام خوداشتغالی نمایند.

مرکز فنی دارالفنون در اقدامی دیگر، خوابگاه­‌های مجهز در اختیار کارآموزانی که از شهرهای دیگر برای آموزش مراجعه می‌کنند  نیز قرار می‌دهد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام در دوره‌های ICDL می‌توانید به وب سایت این مجموعه به آدرس darr.ir مراجعه نمایید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • شنبه/ ۱۳ آذر ۱۴۰۰ / ۱۵:۳۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 1400091309888
  • خبرنگار : 30054