رئیس کمیسیون حقوقی شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد

برگزاری نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرها در مشهد

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد گفت: اولین نشست هم‌اندیشی روسای کمیسیون‌های حقوقی شوراهای اسلامی کلانشهرهای کشور نیمه دوم دی‌ ماه به میزبانی مشهد برگزار می‌شود.

هاشم دائمی در این خصوص اظهار کرد: ضرورت و اهداف مختلفی برای برگزاری این نشست تدوین و تعریف شده که یکی از آن‌ها تصمیم‌گیری و اتفاق نظر روسای کمیسیون‌های حقوقی در خصوص طرح‌ها و لوایح مرتبط با مدیریت شهری است.

وی مشارکت کمیسیون‌های شورای شهر برای تصمیم‌ساز شدن و ارائه خط مشی به مجلس و دولت را از دیگر ضرورت‌های برگزاری این نشست دانست و گفت: در حاشیه این اجلاس که نیمه دوم دی‌ ماه برگزار می‌شود، دبیرخانه دائمی کمیسیون‌های حقوقی کلانشهرها را هم تشکیل می‌دهیم که دستاورد ارزنده و مثمر ثمری برای مدیریت‌های شهری به حساب می‌آید.

دائمی به تشریح محورهای این نشست ۲ روزه پرداخت و گفت: یکی از شاخص‌ترین اهداف مد نظر انتقال تجربیات و اطلاع از نحوه عملکرد کمیسیون‌های حقوقی کلانشهرها خواهد بود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: در این اجلاسیه بررسی چالش‌های حقوقی طرح های تفصیلی کلانشهرها و بهره‌برداری‌های موقت، طرح اصلاح قانون مهندسی و کنترل ساختمان، طرح اصلاح ماده ۱۰۰ قانون شهرداری‌ها و طرح اصلاح موادی از قانون دیوان محاسبات کشور را هم مورد بحث و بررسی قرار خواهیم داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد وی اضافه کرد: امیدواریم برگزاری این نشست دستاوردهای سازنده‌ای برای حوزه حقوقی کلانشهرهای کشور داشته باشد؛ دستاوردهایی که بی‌شک در تعاملات بین شهروندان و مدیریت‌های شهری اثرگذاری بالایی خواهد داشت.

انتهای پیام

  • سه‌شنبه/ ۱۶ آذر ۱۴۰۰ / ۱۷:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1400091612675
  • خبرنگار :