مجوز مجلس برای احداث نیروگاه اتمی تولید برق

نمایندگان مجلس در بررسی های بودجه ای امروز خود به دولت مجوز دادند تا از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و صنایع داخلی 10 هزار مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق احداث کند.

به گزارش ایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز(چهارشنبه) مجلس در بررسی بودجه ۱۴۰۱ بند «ح» و بندالحاقی ۱ تبصره ۱۵ را به تصویب رساندند.

بند ح می گوید: به دولت اجازه داده می شود از طریق سازمان انرژی اتمی ایران نسبت به احداث ده هزار (10.000) مگاوات نیروگاه اتمی تولید برق از طریق مشارکت با سازندگان بین المللی و صنایع داخلی اقدام نماید. تأمین مالی طرح های نیروگاه های برقی اتمی با استفاده از الگوی سرمایه گذاری خارجی، تأمین مالی خارجی (فاینانس) و داخلی، منابع عمومی و تملک دارایی های سرمایه ای انجام می شود. شیوه نامه اجرایی این بند توسط سازمان انرژی اتمی ایران، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت امور اقتصادی و دارایی تهیه و ابلاغ می گردد.

بند الحاقی ۱ می گوید: وزارت نیرو مکلف است متوسط بهای انرژی برق تحویلی به صنایع فولادی، آلومینیوم، مس، فلزات اساسی و کانی های فلزی، واحدهای پالایشگاهی و پتروشیمی را بر مبنای متوسط نرخ خرید انرژی برق از نیروگاه های دارای قرارداد تبدیل انرژی (ای.سی.ای) محاسبه و دریافت نماید. منابع حاصل از محل افزایش بهای برق این صنایع به حساب شرکت توانیر نزد خزانه داری کل کشور واریز می شود.

مشترکین با قدرت کمتر از دو مگاوات و همچنین مصارف کمتر از دو مگاوات مربوطه به مشترکین با قدرت بیش از دو مگاوات مشمول حکم این بند نمی باشند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 1400121108487
  • خبرنگار : 71565