لهستان: آماده‌ایم تمام جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را فورا به آمریکا بفرستیم

لهستان اعلام کرد که همه جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را به آمریکا خواهد داد؛ انتظار می‌رود آمریکا سپس این جنگنده‌ها را در اختیار اوکراین قرار دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه گاردین، منابع اطلاعاتی آمریکا اعلام کرده‌اند ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه قصد دارد شدت حمله‌اش به اوکراین را "دو برابر" کند.

وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد، دولت این کشور آماده است تا تمامی جنگنده‌های میگ-۲۹ خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن و بصورت رایگان به پایگاه هوایی رامشتاین اعزام کرده و آن‌ها را در اختیار دولت آمریکا قرار دهد.

باور بر این است که لهستان ۲۸ فروند از این جنگنده‌های زمان شوروی را در اختیار داشته و در حال مذاکره با دولت آمریکا بوده تا قدرت نیروی هوایی اوکراین را افزایش دهد؛ اما اعلام کرده این کار را به شرطی انجام خواهد داد که واشنگتن جای خالی این جنگنده‌ها در ناوگان هوایی لهستان را با جنگنده‌های جدیدتر آمریکایی پر کند.

این قرار داد ۳ جانبه (میان آمریکا، لهستان و اوکراین) باعث می‌شود که خطر اقدام متقابل روسیه علیه لهستان، با آمریکا تقسیم شود، چرا که تصمیم درباره زمان و چگونگی اعزام این جنگنده‌ها به اوکراین با آمریکا خواهد بود.

وزیر امور خارجه لهستان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ورشو از آمریکا خواستار جنگنده‌هایی کارکرده و با توانایی عملیاتی مشابه بوده و آماده است تا فورا شرایط خرید این جنگنده‌ها را مهیا کند.

وزارت خارجه لهستان از دیگر شرکای ناتو - از جمله اسلواکی و بلغارستان - نیز خواست تا به طریق مشابه عمل کنند.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۰۱:۰۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1400121813974
  • خبرنگار : 71661