معاون تعاون بنیاد شهید عنوان کرد

کوتاهی دستگاه ها در تبدیل وضعیت ایثارگران

معاون تعاون بنیاد شهید، با بیان اینکه متاسفانه دستگاه ها در تبدیل وضعیت ایثارگران کوتاهی می کنند، گفت: دو مشکل اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری را با مشکلات عمده مواجه کرده است.

محمود پاکدل در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان، مسیری که شهدا ترسیم کردند را یک مسیر نورانی و با برکت دانست و اظهار کرد: اگر در مسیر شهدا قرار بگیریم، رضایت الهی را کسب خواهیم کرد.

وی خدمت به خانواده های معظم شهدا و ایثارگران را به مثابه ادامه دادن راه شهدا دانست و تصریح کرد: باید فرصت خدمت به خانواده های شاهد و ایثارگر را غنیمت بدانیم و قدردان این توفیق الهی باشیم، زیرا خدمت به انسان هایی است که وارثان به حق انقلاب هستند.

معاون تعاون و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران، با بیان اینکه همه دستاوردهای انقلاب و نظام را مدیون جانفشانی شهدا و مجاهدت ایثارگران و صبر و مقاومت خانواده های آنان هستیم، گفت: پدران و مادران شهدا فرزندان خودشان را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و نزد خداوند اجر دارند.

پاکدل، با اشاره به نقش آفرینی بی بدیل همسران شهدا در تربیت نسل انقلابی، عنوان کرد: همسران شهدا برای فرزندانشان هم مادر بودند و هم پدر و توانستند انسان هایی را تقدیم عرصه های فرهنگی و اجتماعی و مدیریتی کشور کنند که امروز جزو نخبگان و سرآمدان جامعه و از خدمتگزاران نظام و ملت هستند.

وی حضور ۱۷۵ ایثارگر در مجلس شورای اسلامی را نشان دهنده اعتماد و اعتقاد مردم به فرهنگ ایثار و شهادت دانست و عنوان کرد: استقرار و تداوم این انقلاب و نظام آسان نبوده و ۲۲۷ هزار شهید و ۶۰۵ هزار جانباز و ۴۳ هزار آزاده تقدیم این راه کردیم.

معاون بنیاد شهید، با اشاره به دوراندیشی و تدبیر امام خمینی(ره) در تاسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران حتی قبل از آغاز جنگ تحمیلی، خاطرنشان کرد: مسائل و مشکلات جامعه ایثارگران که امروز با آن مواجه هستیم، از سوی امام راحل پیش بینی و تدبیر شده است و مدیران دستگاه های اجرایی باید فرامین امام و رهبری درباره خاندان معظم شاهد و ایثارگر را مد نظر قرار دهند.

پاکدل، اجرای قوانین حوزه ایثارگران و تکریم خانواده ها را مورد تاکید امام و رهبری دانست و یادآور شد: باید تلاش کنیم کلیه قوانین تصویب شده در حوزه ایثارگران را به نحو احسن اجرایی کنیم و اجازه ندهیم ایثارگران ما دچار مشکل شوند.

وی با بیان اینکه متاسفانه دستگاه ها در تبدیل وضعیت ایثارگران کوتاهی می کنند، گفت: دو مشکل اشتغال و مسکن جامعه ایثارگری را با مشکلات عمده مواجه کرده است و نیازمند رفع این دغدغه با امتیازات و تسهیلات ویژه هستیم. در این راستا کارگروه اشتغال و مسکن ایثارگران در استان ها تشکیل خواهد شد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم ضمن قدردانی از تلاش های عبدالله پاکاری، محمدرضا داوطلب به عنوان مدیرکل جدید بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان انتخاب شد.

انتهای پیام

  • چهارشنبه/ ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ / ۱۶:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1400121814725
  • خبرنگار : 50040