معاون وزیر آموزش و پرورش:

نهضت ملی ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه ای در مناطق محروم کشور آغاز شده است

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش گفت: در قالب این طرح ۲۰۰۰ فضای ورزشی با اولویت مناطق محروم و حاشیه شهرها تا مهرماه سال جاری ایجاد خواهد شد.

صادق ستاری فرد در آئین کلنگ زنی فضاهای ورزشی در منطقه عشایری زیلایی گفت: این طرح در راستای سند تحول بنیادین و با هدف بهینه سازی، مناسب سازی و طراحی فضاهای ورزشی درون مدرسه ای با اعتباری بالغ بر 4هزار میلیارد ریال برای سال تحصیلی آینده در اختیار دانش‌آموزان قرار خواهد گرفت.
وی گفت: در اجرای اصل سوم و دهم قانون اساسی مبنی بر تربیت بدنی رایگان برای تمام سطوح و خانواده‌ها، طرح‌ آزادسازی و مردمی سازی مجموعه های ورزشی با عنوان طرح شهید خرازی در ۱۴ استان کشور نیز آغاز شده است.
ستاری فرد تصریح کرد: در قالب این طرح هزار فضای ورزشی در روزهای پنج شنبه در اختیار دانش آموزان دختران و مادران آنها و روزهای جمعه در اختیار پسران و پدران آنها به صورت صد در صد رایگان قرار می گیرد.
معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش ادامه داد: این طرح با هدف فراگیرسازی و همگانی شدن ورزش در سطوح مختلف و مشارکت خانواده‌ها در انجام فعالیت های ورزشی و تقویت بنیان خانواده از طریق محیط  ورزشی و تربیتی شدن محیط های ورزشی تا پایان سال تحصیلی در تمامی استان‌های کشور اجرا می‌شود.
 در این آئین حسنعلی عزت خواه، مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: در طرح شهید سلیمانی ۵۳ فضای ورزشی برای مدارس کهگیلویه و بویراحمد پیش‌بینی شده است.
وی افزود: به همت ویژه معاون تربیت بدنی وسلامت وزارت آموزش وپرورش این تعداد فضای پیش بینی شده برای استان از نظر جمعیت دانش آموزی در رتبه اول کشور قرار دارد.
وی گفت: با توجه به اینکه سرانه فضاهای ورزشی در مدارس عشایری بخش زیلایی صفر است یک سالن ورزشی و سه چمن مصنوعی به متراژ 2هزار و432 مترمربع برای این بخش پیش‌بینی و کلنگ زنی شده که با همکاری استانداری، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)،نوسازی،توسعه وتجهیز مدارس استان و خیرین تا مهرماه آینده تکمیل و در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد.
مختار اندرخور، رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: از مجموع 3هزار و860 دانش آموز عشایری استان 2هزار و200 دانش آموز در ۵۷ مدرسه بخش زیلایی مشغول به تحصیل هستند.
به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: مهمترین مشکل مدارس عشایری این بخش نبود هنرستان فنی وحرفه ای، کمبود تجهیزات آموزشی در مدارس و نامناسب بودن سرویس‌های بهداشتی مدارس است و ۲۵ مدرسه نیز نیاز به تخریب و بازسازی دارند.

انتهای پیام

  • شنبه/ ۶ فروردین ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۶
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401010602393
  • خبرنگار :