سهم ۵۰ درصدی معدن از جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا از مبادی استان در سال گذشته

رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان از جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا در سال ۱۴۰۰ از مبادی استان سمنان خبر داد و گفت: نیمی از این میزان جابجایی کالا مربوط به گچ، سیمان و سایر مواد معدنی در استان سمنان بوده است.

مجید عرفانی تبار با اشاره به جابجایی ۱۰ میلیون تن کالا بر اساس بارنامه‌های صادرشده در سال ۱۴۰۰ عنوان اظهار کرد: از این مقدار جابجایی بیش از ۳۰ درصد سهم گچ استان بوده و ۲ میلیون تن کالا معادل ۲۰ درصد شامل سیمان و خاک معدنی بوده است.

وی افزود: همچنین در ۵۴ سفر به میزان ۱۶۰۰ تن و به ارزش گمرکی یک میلیارد ریال محموله ترانزیتی جابجایی صورت گرفته است.

رئیس اداره حمل و نقل کالا و مسافر اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان سمنان با بیان اینکه ۸۵ شرکت حمل ‌و نقل داخلی استان در این مدت جابجایی کالاهای حمل شده را بر عهده داشتند، افزود: گچ، سیمان، نمک و مصالح ساختمانی از جمله عمده کالاهای جابجا شده در سمنان طی سال گذشته می باشد.

عرفانی تبار ضمن قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی رانندگان سخت‌کوش و فعالان حوزه حمل و نقل، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه حمل کالا و مایحتاج عمومی مردم در اولویت شاغلین بخش حمل و نقل کالا قرار دارد به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا اقدامات لازم اجرایی و پروتکل‌های بهداشتی به شرکت‌های حمل و نقل فعال در این حوزه ابلاغ شده است.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر در استان سمنان چهار هزار ۶۵۰  راننده با استفاده از سه هزار و ۱۵۰ وسلیه نقلیه سنگین مشغول به فعالیت در بخش حمل و نقل کالا هستند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۱۵ فروردین ۱۴۰۱ / ۰۸:۴۳
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401011506716
  • خبرنگار : 30077