احضار عوامل تخریب پل تاریخی سیاهرود به مراجع قضایی

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار از احضار عوامل تخریب پل تاریخی سیاهرود به مراجع قضایی با ورود دادستان خبر داد.

فرهی تکرمی در گفت و گو با خبرنگاران در خصوص تخریب بستر رودخانه و آثار تاریخی در سیاهرود این شهرستان اظهار کرد: عواملی بدون اخذ مجوز از محیط زیست و رعایت استاندارد ها به جهت ایجاد بستر گردشگری بدون ضابطه اقدام به تعرض به بستر رودخانه سیاهرود حدفاصل مخزن سد تاریک و پل تاریخی روستا کردند که با توجه به اینکه هرگونه برداشت خارج از چارچوب ضوابط و استاندارد های زیست محیطی و تغییر در بستر رودخانه بدون اخذ گواهی مغایر با قوانین و مقررات بوده و  تخلف محسوب می شود برخورد لازم در این خصوص با فرد خاطی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست عزم و اراده همگانی را می طلبد، بیان کرد: حفظ و صیانت از طبیعت و محیط زیست بدون همکاری، همراهی و مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود.

 فرهی از شهروندان خواست در صورت مشاهده برداشت غیر مجاز از بستر و حریم رودخانه ها و تخریب محیط زیست، مراتب را به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان و تلفن تماس فوریت های پلیسی مرکز ۱۱۰ اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه محیط زیست سالم از سرمایه های اجتماعی محسوب می شود و همگان در حفظ و صیانت از آن مسوول هستند، اظهار داشت: شهرستان رودبار از منابع عظیم خدادادی برخوردار است و صیانت و پاسداری از عرصه های طبیعی بدون همراهی مردم امکان پذیر نخواهد بود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست رودبار گفت: مشارکت مردم در حفظ حیات وحش، صیانت از رودخانه ها و پاکیزه نگهداشتن آن ها، تبیین نقش مردم در کنترل و کاهش آلودگی های  زیست محیطی و حفظ پاکیزگی محیط زیست به منظور بهره مندی از محیط زیستی زیبا، سالم وعاری ازهر گونه آلودگی ضروری است.   

انتهای پیام 

  • دوشنبه/ ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401020502146
  • خبرنگار :