/به روز رسانی شده است/

پوتین: به کی‌یف موشک دور برد بدهند، اهدافی را که تاکنون هدف نگرفته‌ایم می‌زنیم

ولادیمیر پوتین گفت، اگر واشنگتن موشک‌های دوربرد به کی‌سف تحویل دهد، مسکو اهداف نظامی که تاکنون هدف گرفته نشده را هدف می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، ولادیمیر پوتین،  رئیس جمهور روسیه در مصاحبه با شبکه «روسیه ۱»  گفت: "بله، موشک ها در این مورد ضروری هستند. اما اگر به کی‌یف تحویل داده شوند، ما نتیجه گیری های مناسبی خواهیم گرفت و سلاح های خود را به اندازه کافی برای حمله به آن اهدافی که هنوز هدف نگرفته‌ایم، مستقر خواهیم کرد."

پوتین تاکید کرد: ارسال سامانه موشکی چندپرتابی (MLRS) آمریکا به اوکراین با بازگرداندن تلفات تجهیزات نظامی اوکراین مرتبط است و در واقع این چیزی را تغییر نمی‌دهد. در آغاز عملیات ویژه روسیه، ارتش اوکراین حدود ۵۱۵ موشک انداز چندگانه داشت که ۳۸۰ فروند از آنها منهدم شد، اما برخی از آنها بازسازی یا از انبار خارج شدند و در حال حاضر کی‌یف حدود ۳۶۰ واحد از این تجهیزات دارد.

پوتین همچنین افزود: پهپادهای شناسایی اوکراینی که از ابتدای عملیات ویژه در آنجا پرواز می کردند، همگی ساخت خارجی هستند. تحویل تسلیحات بیشتر غربی به اوکراین تنها با هدف طولانی شدن درگیری تا حد امکان انجام می شود.

رئیس جمهور روسیه تاکید کرد که روسیه برنامه‌ای برای اشغال خاک اوکراین ندارد. او توضیح داد که هدف روسیه حفاظت از افرادی است که به مدت 8 سال مورد آزار و اذیت و نسل کشی رژیم کی‌یف قرار داشتند.

او با اشاره به برتری نظامی روسیه در مقابل نیروهای اوکراینی گفت: نیروهای ضد هوایی ما ده‌ها سامانه تسلیحاتی اوکراینی را به راحتی نابود کرده و آنها را مانند آجیل خرد می‌کنند.

رئیس‌جمهور روسیه با تایید انهدام ده‌ها فروند از تسلیحات ارسالی آمریکا به اوکراین گفت: مسکو به راحتی با این موضوع کنار آمده و تا همین حالا هم موفق شده ده‌ها سامانه غربی که تحویل اوکراین داده شده را نابود کند.

پوتین هشدار داد که نیروهای روسیه هر سلاحی را که واشنگتن به اوکراین ارسال کند، نابود خواهند کرد.

دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیشتر بسته کمک نظامی جدیدی به اوکراین را اعلام کرده بود که شامل پرتابگرهای موشک دوربرد هیمارس است که کی‌یف و ناتو برای تغییر موازین جنگ در اوکراین بر آن تکیه کرده‌اند.

بایدن اما همزمان گفت که ایالات متحده دنبال جنگ بین روسیه و ناتو نیست و خاطرنشان کرد که واشنگتن، کی‌یف را برای انجام حملات در خارج از مرزهای اوکراین تشویق نکرده است.

از آغازحمله روسیه به اوکراین، آمریکا و متحدان غربی آن اقدام به اعمال تحریم‌های اقتصادی سخت و پمپاژ انواع تسلیحات به کی‌یف کرده‌اند.

انتهای پیام

  • یکشنبه/ ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ / ۰۷:۴۵
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1401031510115
  • خبرنگار : 71434