مراسم گرامیداشت قربانیان حقوق بشر آمریکایی در یزد

مراسم گرامیداشت قربانیان حقوق بشر آمریکایی با حضور مسئولان و مردم یزد در مسجد روضه محمدیه(حظیره) برگزار شد.

«مهران فاطمی» استاندار یزد در حاشیه مراسم گرامیداشت چهلمین سالروز شهادت آیت الله صدوقی و قربانیان حقوق بشر آمریکایی که امروز در مسجد روضه محمدیه یزد برگزار شد، در گفت‌وگو با ایسنا پیراموان نقش محوری شهید صدوقی(ره) در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس سخن گفت و اشاره کرد: امام خمینی(ره) در پیامی در خصوص ایشان می فرمایند «اسلام خدمتگزاری متعهد، ایران فقیهی فداکار و استان یزد سرپرستی دانشمند را از دست داد» که این پیام به خوبی تبیین گر جایگاه و شخصیت والای این گرانقدر است.

وی ادامه داد: ایشان قبل از انقلاب اسلامی و پس از آن، در تمامی صحنه ها حضور داشتند و به نوعی انقلاب را در داخل ایران اسلامی هدایت می کردند.

فاطمی با بیان اینکه استان یزد بدون نام این عالم مبارز و فرزانه در هیچ کجا شناخته شده نیست، خاطرنشان کرد: ایشان حضور فعالانه ای در زمان وقوع مخاطرات طبیعی داشته و یاریگر مردم بودند و نقش برجسته و شاخصی ایشان در دوران دفاع مقدس زبان زد عام و خاص است.

وی در پایان اضافه کرد: آیت الله صدوقی(ره) حق بزرگی بر گردن ملت بزرگ ایران اسلام و مردم عزیز و شریف یزد دارد.

گفتنی است؛ در این مراسم نام و یاد قربانیان حقوق بشر آمریکایی؛ والامقامان شهیدان بهشتی، صدوقی، پاکنژاد، شهدای مسجد ملا اسماعیل و حمله ناو آمریکایی به هواپیمایی مسافربری ایران در خلیج فارس گرامی داشته شد.

انتهای پیام

  • پنجشنبه/ ۹ تیر ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۳
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1401040906349
  • خبرنگار : 50427