جایگاه ویژه کودکان در جشن ۱۰ کیلومتری غدیر

جشن ۱۰ کیلومتری غدیر به مناسبت عید ولایت و امامت از ساعت ۱۸ تا ۲۲ دوشنبه در طول مسیر خیابان ولی‌عصر (عج) حدفاصل چهار راه ولی عصر (عج) تا چهارراه پارک‌وی برپا شد و در این حضور پرشور مردمی، جایگاه ویژه کودکان در کنار خانواده ها و شخصیت های محبوبشان از نکات قابل اشاره است.

به گزارش ایسنا، در این جشن که بر پایه سه محور عقد اخوت، تکریم سادات و اطعام مومنین برنامه ریزی و با حضور بیش از ده‌ها هزار نفر برگزار شد، کودکان دست در دست والدین خود و گاه در آغوش و بر روی دوش آنها، جلوه و شور و حال خاصی به مراسم بخشیده بودند.

برگزارکنندگان این مراسم هم با تمرکز ویژه بر این گروه سنی، شرایط حضور در یک جشن را برای کودکان و خردسالان فراهم کرده بود؛ به گونه ای که در جریان جشن ۱۰ کیلومتری غدیر،  ۱۱۰ هزار اسباب بازی به کودکان هدیه داده شد و ۴۰ مجموعه شهربازی نیز در نقاط مختلف این مسیر برای کودکان برپا شد که بر فضای شاد و مفرح جشن اضافه کرد.

پوشش «جشن ۱۰ کیلومتری غدیر» در صداوسیما با ٢٠ واحد سیار و ٥٠ دوربین انجام شد و شبکه های سیما و خصوصا شبکه دو سیما برای کودکان برنامه های ویژه ای را ترتیب داده بودند.

گیتی خامنه با مهمانانی از جمله محمد مسلمی، الهه رضایی، مینا هاشمی، سارا روستاپور و مهیار مجیب به گفت‌وگو پرداخت و عمو مهربان (مجتبی ظریفیان) و خاله رویا (آزیتا رضایی) نیز اجرای بخشی از برنامه را بر عهده داشتند.

حضور شخصیت‌های عروسکی، اجرای سرود و نمایش عروسکی و اعلام برگزیدگان مسابقه «مادری از دیار آفتاب» برای کودکان از دیگر بخش‌های این برنامه بود.

در این زمینه بخوانید:

استقبال پرشور مردمی از مهمانی ۱۰ کیلومتری عید غدیر

همچنین در بخشی از این مهمانی پویش «هدیه اسباب بازی» برگزار شد که کودکان به عشق امیرالمومنین(ع) و با تأسی از مشی و منش ایشان از بین اسباب‌بازی‌های خود یکی را به عنوان هدیه به دیگر کودکان هدیه دادند و کمک‌رسان کودکان مناطق محروم، نیازمند، ایتام و بیماران شدند.

حدود ۳۰۰ نفر از عوامل مرکز تولید و فنی سیما این جشن ١٠ کیلومتری را با به کارگیری حداقل ٥٠ دوربین و نیز تجهیزات حرکتی و تصاویر هوایی و پشتیبانی ١٠ واحد سیار و ١٠ سامانه ارسال پخش زنده سیار پوشش دادند.

انتهای پیام

  • دوشنبه/ ۲۷ تیر ۱۴۰۱ / ۲۳:۰۹
  • دسته‌بندی: رسانه
  • کد خبر: 1401042718607
  • خبرنگار : 71012